Bekijk volle/desktop versie : Slijmafscheiding



14-12-2012, 20:48
Salaam alikoum warahmatuAllah wa baraqatuhu,



Ik krijg de laatste tijd te kampen met spontane slijmafscheidingen helaas.



Dit brengt mij dusdanig aan het twijfelen of mijn kleine wassing voldoende is om te verrichten. En of het mijn kleine wassing dan ook verbreekt als ik het treft.



Welke zuster heeft hier ook last van? En belangrijker what to do with It???



Ghair Insha Allah



Wa alikoum a Salaam

14-12-2012, 21:03



Citaat door gescheiduh1985:
Salaam alikoum warahmatuAllah wa baraqatuhu,



Ik krijg de laatste tijd te kampen met spontane slijmafscheidingen helaas.



Dit brengt mij dusdanig aan het twijfelen of mijn kleine wassing voldoende is om te verrichten. En of het mijn kleine wassing dan ook verbreekt als ik het treft.



Welke zuster heeft hier ook last van? En belangrijker what to do with It???



Ghair Insha Allah



Wa alikoum a Salaam
afscheiding verbreekt de kleine ( grote wassing niet ). maar het is aan te raden om een inleg kruisje te gebruiken en voor het gebed een beetje spoelen . ( natuurlijk het inleg kruisje verwijderen en niet mee bidden. maar het verbreekt het niet

hieronder de zaken die de wodoo wel verbreken

Zaken die de kleine wassing ongeldig maken
De kleine wassing van een moslim wordt ongeldig gemaakt door het volgende:

Ontlasting of urine.


Windjes.


Na een ‘stilstand van de mentale activiteit’ door gekte, bewusteloosheid, bedwelming of een diepe slaap waarbij hij niet voelt wat er uit zijn natuurlijke openingen vrijkomt. Een lichte slaap waarbij er geen sprake is van ‘stilstand van de mentale activiteit’ maakt de wassing niet ongeldig.


Het aanraken van het geslachtsdeel, het maakt hierbij niet uit of het een eigen geslachtsdeel is of van een ander. De profeet heeft gezegd:

"Wie zijn geslachtsdeel aanraakt laat hem de kleine wassing doen." (Overgeleverd door Ibn Maadjah en is goed gekwalificeerd door Al-Albaanie in Al-irwaa-e (117))


Het eten van kamelenvlees.
De profeet werd gevraagd:

"Moeten we de kleine wassing doen als wij kamelenvlees hebben gegeten?" Hij antwoordde: "ja." (Overgeleverd door Moesliem)

14-12-2012, 21:30
Is het vocht, dat uit de vagina van een vrouw komt rein of onrein?

Antwoord

Wat onder de geleerden bekend is, is dat alles wat uit de geslachtsdelen komt onrein is, behalve een zaak en dat is sperma. Sperma is dus rein, maar verder is al het tastbare dat uit de geslachtsdelen komt onrein en maakt de wudhu ongeldig. Gebaseerd op dit principe is alles wat uit de vagina van een vrouw komt onrein en vereist wudhu. Tot deze conclusie ben ik gekomen nadat ik onderzoek en naslagwerk heb verricht met sommige geleerden.

Hoewel ik bezwaar heb tegen deze conclusie, omdat sommige vrouwen altijd last hebben van vaginale afscheiding. Als een vrouw hier continue last van heeft dan moet ze dit zoals incontinentie (ongeconcentreerde urinevloeiing) behandelen. Ze verricht de wudhu voor het gebed, als de tijd van het gebed al is ingegaan. Deze vraag heb ik ook met een aantal artsen bestudeerd.

Het is duidelijk geworden dat als de vloeistof uit het urinekanaal komt, de regelgeving dan is zoals ik zojuist heb gesteld. Als de vloeistof uit de baarmoeder komt dan geldt weer hetzelfde, maar in dit geval is de vloeistof rein en datgene waar het mee in aanraking komt hoeft niet gewassen te worden.

Sheikh Ibn Uthaimien
Bron: Antwoorden op vragen van de Moslimvrouw door Zijne Eminentie,
Sheikh Abdul-Aziez ibn Abdillaah ibn Baaz, De Nobele geleerde, Sheikh
Mohammed ibn Saalih Al’Uthaimien.

---------

De mening die ik volg is dat wanneer de afscheiding aanhoudend aanwezig is, je voor elk gebed de wudoe' dient te verrichten en wanneer het niet aanhoudend aanwezig is, dat het de wudoe' niet verbreekt. Ook is het zo dat de afscheiding die uit de baarmoeder komt taahir (rein) is omdat er geen bewijs is dat het onrein verklaart en daarom is het niet schadelijk wanneer het de kleding treft; wa Allaahu a3lam.

Voor meer informatie:
http://www.islam-qa.com/en/ref/122034/
http://www.islam-qa.com/en/ref/150171/ (zwangerschap)
http://islamqa.info/en/ref/38703 (zwangerschap)
http://islamqa.info/en/ref/119482 (zwangerschap)

14-12-2012, 21:38

Citaat door Ninjabi:
Gewijzigd
wat is gewijzigd

14-12-2012, 21:40



Citaat door bruidske:
wat is gewijzigd
Mijn bericht, ik wilde even een toevoeging doen.

14-12-2012, 21:45
Jazzak Allah ou ghairan zuster <3

14-12-2012, 21:49
Conclusie is dat de afscheiding uit de baarmoeder komt. Wat ik heb begrepen uit je verhaal is dat dit de kleine wassing niet verbreekt eveneens de kleding wat hiermee in aanraking is geweest is dus rein?

14-12-2012, 21:53

Citaat door gescheiduh1985:
Conclusie is dat de afscheiding uit de baarmoeder komt. Wat ik heb begrepen uit je verhaal is dat dit de kleine wassing niet verbreekt eveneens de kleding wat hiermee in aanraking is geweest is dus rein?
Ik weet niet of je alles hebt gelezen maar schijnbaar is er ook een afscheiding die uit dezelfde opening komt als urine. Je moet voor jezelf nagaan waar de afscheiding vandaan komt, wat betreft de afscheiding uit een andere opening is shaykh ibn 3uthaymien van mening dat het onrein is. Mocht het je kleding treffen mag je daar niet mee bidden bijvoorbeeld.

Het is het beste om de fataawa in het Engels goed door te lezen i.p.v. uit te gaan van wat ik heb gezegd; ik ben ook maar een volger.

14-12-2012, 22:15
Na3am, jazzak Allah ;-)

14-12-2012, 22:19

Citaat door Ninjabi:
Is het vocht, dat uit de vagina van een vrouw komt rein of onrein?

Antwoord

Wat onder de geleerden bekend is, is dat alles wat uit de geslachtsdelen komt onrein is, behalve een zaak en dat is sperma. Sperma is dus rein, maar verder is al het tastbare dat uit de geslachtsdelen komt onrein en maakt de wudhu ongeldig. Gebaseerd op dit principe is alles wat uit de vagina van een vrouw komt onrein en vereist wudhu. Tot deze conclusie ben ik gekomen nadat ik onderzoek en naslagwerk heb verricht met sommige geleerden.

Hoewel ik bezwaar heb tegen deze conclusie, omdat sommige vrouwen altijd last hebben van vaginale afscheiding. Als een vrouw hier continue last van heeft dan moet ze dit zoals incontinentie (ongeconcentreerde urinevloeiing) behandelen. Ze verricht de wudhu voor het gebed, als de tijd van het gebed al is ingegaan. Deze vraag heb ik ook met een aantal artsen bestudeerd.

Het is duidelijk geworden dat als de vloeistof uit het urinekanaal komt, de regelgeving dan is zoals ik zojuist heb gesteld. Als de vloeistof uit de baarmoeder komt dan geldt weer hetzelfde, maar in dit geval is de vloeistof rein en datgene waar het mee in aanraking komt hoeft niet gewassen te worden.

Sheikh Ibn Uthaimien
Bron: Antwoorden op vragen van de Moslimvrouw door Zijne Eminentie,
Sheikh Abdul-Aziez ibn Abdillaah ibn Baaz, De Nobele geleerde, Sheikh
Mohammed ibn Saalih Al’Uthaimien.

---------

De mening die ik volg is dat wanneer de afscheiding aanhoudend aanwezig is, je voor elk gebed de wudoe' dient te verrichten en wanneer het niet aanhoudend aanwezig is, dat het de wudoe' niet verbreekt. Ook is het zo dat de afscheiding die uit de baarmoeder komt taahir (rein) is omdat er geen bewijs is dat het onrein verklaart en daarom is het niet schadelijk wanneer het de kleding treft; wa Allaahu a3lam.

Voor meer informatie:
http://www.islam-qa.com/en/ref/122034/
http://www.islam-qa.com/en/ref/150171/ (zwangerschap)
http://islamqa.info/en/ref/38703 (zwangerschap)
http://islamqa.info/en/ref/119482 (zwangerschap)
Huh, maar afscheiding komt toch altijd uit het geboortekanaal en niet uit het urinekanaal?

14-12-2012, 22:44
Ja klopt idd

14-12-2012, 22:45

Citaat door SaraSientje:
Huh, maar afscheiding komt toch altijd uit het geboortekanaal en niet uit het urinekanaal?
Dat dacht ik ook, totdat ik dit las: "Het is duidelijk geworden dat als de vloeistof uit het urinekanaal komt, de regelgeving dan is zoals ik zojuist heb gesteld. Als de vloeistof uit de baarmoeder komt dan geldt weer hetzelfde, maar in dit geval is de vloeistof rein en datgene waar het mee in aanraking komt hoeft niet gewassen te worden."

14-12-2012, 22:56



Citaat door Ninjabi:
Dat dacht ik ook, totdat ik dit las: "Het is duidelijk geworden dat als de vloeistof uit het urinekanaal komt, de regelgeving dan is zoals ik zojuist heb gesteld. Als de vloeistof uit de baarmoeder komt dan geldt weer hetzelfde, maar in dit geval is de vloeistof rein en datgene waar het mee in aanraking komt hoeft niet gewassen te worden."
Medisch gezien ben je ziek asser iets anders dan urine uit je urinebuis komt... dus zo'n afscheiding is dan uitzondering/ziekte/niet de normale.

Toch???

15-12-2012, 11:13
Allaahu a3lam zuster, ik ben geen medicus; ik weet dus niet of er iets anders uit je urinebuis kan komen.