Bekijk volle/desktop versie : tubercolose



Pagina's : [1] 2

13-12-2012, 17:48
Dames,

ik hoorde vandaag dat een van mijn dierbare een tubercolose heeft als ziekte ik maak me erg druk..
wie van de dames heeft hiermee ervaring of dergelijke...?
en hoe ga je er om?



aub alleen serieuse reacties

13-12-2012, 17:53


Waar heeft hij of zij dit opgepikt???? Zeer besmettelijke ziekte

13-12-2012, 17:56

Citaat door yahomri:
Waar heeft hij of zij dit opgepikt???? Zeer besmettelijke ziekte
ja hij was al paar maanden ziek(griep) en de dockter zei telkens dat het maar een infectie is..
zelf weet hij het ook niet hoe hij dit heeft opgepikt..

13-12-2012, 18:21
Woont diegene in nederland? Tuberculose is namelijk gewoon te behandelen met antibiotica. En diegene moet geisoleerd worden, want het is erg besmettelijk.

13-12-2012, 18:25



Citaat door TranQuility:
Woont diegene in nederland? Tuberculose is namelijk gewoon te behandelen met antibiotica. En diegene moet geisoleerd worden, want het is erg besmettelijk.
ja hij woont gwn hier in nl..

13-12-2012, 18:28

Citaat door TranQuility:
Woont diegene in nederland? Tuberculose is namelijk gewoon te behandelen met antibiotica. En diegene moet geisoleerd worden, want het is erg besmettelijk.
Tegenwoordig heb je ook tbc die resistent is voor gewone antibiotica, toch?

13-12-2012, 18:44
Vergeet zelf niet langs de GGD te gaan. Er zal een een röntgenfoto van je longen worden gemaakt, want zoals meerderen hier al zeiden: het is besmettelijk

Iemand in mijn omgeving heeft het ook en toen ben ik opgeroepen om een röntgen te laten maken. Dat moet je ook doen in sha Allah

13-12-2012, 18:46

Citaat door GeenIdeeDan:
Vergeet zelf niet langs de GGD te gaan. Er zal een een röntgenfoto van je longen worden gemaakt, want zoals meerderen hier al zeiden: het is besmettelijk

Iemand in mijn omgeving heeft het ook en toen ben ik opgeroepen om een röntgen te laten maken. Dat moet je ook doen in sha Allah
ja daar dacht ik ook aan..ik ga het inshallah doen

13-12-2012, 18:48
Je hebt 2 soorten tbc. Inwendige die alleen kwaad kan bij patiënt en via de luchtwegen die besmettelijk is. Als deze persoon niet direct is geïsoleerd kan het dus de inwendige zijn. Om dit te behandelen is een langdurige kuur nodig. Geduld en doorzettingsvermogen zijn en pre bij de behandeling.

Onze eerste generatie ouderen zijn hier niet voor ingeënt. En kunnen dit uit Marokko/Turkije hebben meegenomen en nu ze ouder en zwakker zijn worden de klachten duidelijk.

13-12-2012, 19:05

Citaat door Leeuwtje09:
Je hebt 2 soorten tbc. Inwendige die alleen kwaad kan bij patiënt en via de luchtwegen die besmettelijk is. Als deze persoon niet direct is geïsoleerd kan het dus de inwendige zijn. Om dit te behandelen is een langdurige kuur nodig. Geduld en doorzettingsvermogen zijn en pre bij de behandeling.

Onze eerste generatie ouderen zijn hier niet voor ingeënt. En kunnen dit uit Marokko/Turkije hebben meegenomen en nu ze ouder en zwakker zijn worden de klachten duidelijk.
bedankt voor je info meid,alleen het gaat over de tweede generatie die hier is geboren

13-12-2012, 19:24
TBC a.k.a TERING is niet altijd besmettelijk je hebt open of gesloten tbc. Aangezien je dierbare niet per direct is opgenomen en in quarantaine is ga ik er vanuit dat het gesloten tbc is. Tegenwoordig is tbc goed te te behandelen, wees gerust en doe duaa.

Moge Allah swt je dierbare genezen en beschermen, ameen.

13-12-2012, 19:27
meestal wordt dit opgelopen in het buitenland Marokko eventueel. Hier in Nederland waarschijnlijk in een gevangenis of plaatsen waar de hygiëne buitenmate slecht is en er veel mensen op elkaar leven.

13-12-2012, 19:29



Citaat door Doortje:
Tegenwoordig heb je ook tbc die resistent is voor gewone antibiotica, toch?


Ja, totaal resistente tbc, maar die komt niet voor in Nederland volgens mij. En je hebt multi resistente, die resistent is voor een aantal antibiotica, maar wel goed behandelbaar in NL.

13-12-2012, 20:20

Citaat door Suikerklontje-:
TBC a.k.a TERING is niet altijd besmettelijk je hebt open of gesloten tbc. Aangezien je dierbare niet per direct is opgenomen en in quarantaine is ga ik er vanuit dat het gesloten tbc is. Tegenwoordig is tbc goed te te behandelen, wees gerust en doe duaa.

Moge Allah swt je dierbare genezen en beschermen, ameen.
klopt ze zeiden een gesloten vorm alleen hij moet nog helemaal onderzocht worden..Amien op je dua

13-12-2012, 20:21

Citaat door yahomri:
meestal wordt dit opgelopen in het buitenland Marokko eventueel. Hier in Nederland waarschijnlijk in een gevangenis of plaatsen waar de hygiëne buitenmate slecht is en er veel mensen op elkaar leven.
meestal wel ja..alleen hij is paar jaar niet op vakantie gegaan en alleen maar werken dus dat vraag ik me zelf ook af..

Pagina's : [1] 2