Bekijk volle/desktop versie : Mag een kind van 1 jaar..



13-12-2012, 14:00
een zacht gekookt eitje eten?
me schoonmoeder was bij ons en ze gaf me zoontje stukjes brood gedopt in een zacht eitje...
maar twijfel of dit wel gezond is.

13-12-2012, 14:05


Wat ik allemaal hoor is dat de eitje niet zacht gekookt mag zijn.

14-12-2012, 14:56
dit heb ik ook gehoord..vertelde me schoonmoeder dat het nit mag, maar ze gaf het toch...

14-12-2012, 14:59
hij mag wel een eitje , als het maar idd niet zachtgekookt is!

14-12-2012, 15:04


ik geef hem wel 1x in de week een hard gekookt eitje dat ik samen pureer mt z'n groentjes...kga haar duidelijk maken dat ik ht liever niet heb..

14-12-2012, 15:25

Citaat door MoslimaForever1:
ik geef hem wel 1x in de week een hard gekookt eitje dat ik samen pureer mt z'n groentjes...kga haar duidelijk maken dat ik ht liever niet heb..
pureer jij zn eten nog?

heb ook een dochtertje die over 2 weken 1 jaar word, die geef ik al stukjes , dus niet meer pureren, als ze een eitje krijgt, dan doe ik het in stukjes in een bord en pakt ze het zelf op.

14-12-2012, 15:25
Nee pas vanaf 5jr dacht ik (zo uit m'n hoofd). Ook zwangere vrouwen, chronische zieken en bejaarde mensen moeten hun ei goed gekookt eten.

De ei kan besmet zijn en je bent pas zeker dat de bacteriën dood zijn wanneer het ei niet meer zacht is.

14-12-2012, 18:08
Volgens mij is dat niet goed.

14-12-2012, 20:38
ik geef hem soms zacht gekookte eitje in olijf olie gebakken.. ik wist niet dat het niet mag

14-12-2012, 20:40

Citaat door MoslimaForever1:
dit heb ik ook gehoord..vertelde me schoonmoeder dat het nit mag, maar ze gaf het toch...
Hier kan ik zo boos om worden. Dan gebruiken ze de reden ik gaf het mijn kinderen ook en hen mankeert niks.
Ja dus??? Wie zegt dat mijn kind ook geluk heeft?? Het is niet voor niets afgeraden...

16-12-2012, 18:39

Citaat door slagroomsoesje2:
pureer jij zn eten nog?

heb ook een dochtertje die over 2 weken 1 jaar word, die geef ik al stukjes , dus niet meer pureren, als ze een eitje krijgt, dan doe ik het in stukjes in een bord en pakt ze het zelf op.


ja pureer z'n eten nog..hij kan nog niet zo goed met brokjes om vandaar...maar word wel aangeraden dat ze al brokjes leren eten...is goed voor ontwikkeling van de kaken



Citaat door hawael:
Nee pas vanaf 5jr dacht ik (zo uit m'n hoofd). Ook zwangere vrouwen, chronische zieken en bejaarde mensen moeten hun ei goed gekookt eten.

De ei kan besmet zijn en je bent pas zeker dat de bacteriën dood zijn wanneer het ei niet meer zacht is.


vandaar dus dat ik het een slecht idee vond..



Citaat door Najat_1983:
Volgens mij is dat niet goed.


nee idd niet goed..


Citaat door layla86:
ik geef hem soms zacht gekookte eitje in olijf olie gebakken.. ik wist niet dat het niet mag


niet doen, het is niet goed voor ze...hard gekookt met wat olijfolie erover heen mag wel.


Citaat door Vlampje:
Hier kan ik zo boos om worden. Dan gebruiken ze de reden ik gaf het mijn kinderen ook en hen mankeert niks.
Ja dus??? Wie zegt dat mijn kind ook geluk heeft?? Het is niet voor niets afgeraden...
exact de woorden die me schoonmoeder zei.....heb me man duidelijk gemaakt dat ik het niet wil en hij zou het haar gezegt hebben..