Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen met een baby?



Pagina's : [1] 2

13-12-2012, 13:54
Lieve dames

Moet over 11 weken bevallen dus allemaal zo spannend! Kan me nog herrineren dat ik net ontdekte dat ik zwanger was lijkt jaren terug hahaha...

Wil graag voor me baby een strakke schema hebben en niet zomaar laten en kijken wel hoe het loopt. En met een strak schema bedoel ik streng zijn met om de drie uur eten en niet elke keer andere tijdstip. Liefst op het zelfde tijdstip slapen enzo.

Zie sommige vrouwen waar je u tegen zegt ze zijn goed in schema Neeh is Neeh voor het kind en om 7 uur slapen is ook 7 uur slapen. Nou sommige die laten hun kind zo aan hun lot over. Mijn vraag is hoe doen jullie dit? Hoe was jullie dagplanning met een pasgeboren en voor een kind die ietjes ouder is?

13-12-2012, 14:02


een ritme is altijd goed voor je baby maar ook zeker voor jou dan heb je ook je rust vooral als je kleintje dan ook nog een beetje doorslaapt maar dat komt allemaal wel 11 weken is nog een beetje vroeg

13-12-2012, 14:18
Ik had me tweeling een vast schema aangeboden dus om de drie uur eten
Soms met vast voedsel deed ik soms schommelen gaf ik ze gewoon extra ook al was het geen tijd
Want jij eet ook wel is tussendoor dacht ik dan
Met het slapen was ik ook strikt vanaf vier maanden zeven uur na bed tot de volgende dag
Ze kregen hun flesje nog om negen uur in de avond maar sliepen gewoon door
Nu zijn ze bijna vier en gaan ook gewoon om half acht na bed
Ik heb ze altijd in hun bedje laten slapen ookal huile ze snacht ik pakte ze er nooit uit
Het is ook bekend dat een baby een ritme moet hebbe dan weet ze ook wat er gaat gebeuren klinkt vreemd maar ze hebben er baat bij

13-12-2012, 14:18
Naar mijn weten heeft een pasgeboren nog geen vast ritme al zou jij dat als moeder willen wat als je een hongerige baby krijgt laat je die dan gewoon huilen? Dan ben je een sterke moeder en een baby heeft in t begin ook nog geen dag en nacht ritme dus in de nacht wordt de baby vaak wakker en meestal in avond huiluurtje dan mag je wel zeggen ik leg t 7 uur in bed na een aantal maanden kan je een schema maken maar in het begin echt niet

13-12-2012, 14:22



Citaat door minamina:
Naar mijn weten heeft een pasgeboren nog geen vast ritme al zou jij dat als moeder willen wat als je een hongerige baby krijgt laat je die dan gewoon huilen? Dan ben je een sterke moeder en een baby heeft in t begin ook nog geen dag en nacht ritme dus in de nacht wordt de baby vaak wakker en meestal in avond huiluurtje dan mag je wel zeggen ik leg t 7 uur in bed na een aantal maanden kan je een schema maken maar in het begin echt niet
de mijne had met 5 maanden een schema daarvoor niet echt zijn middag slaapje was tot 5 maanden 20 min voordat ik zat kon ik alweer opstaan maar na 5 maanden werd het een uurtje en daarnanog een uurtje nu slaapt hij soms in de middag 3 uurtjes lang maar avond is altijd 20,00 uur naar bed alleen als we op bezoek zijn kan het nog wel eens wat later zijn maar dat vind ik niet erg want dat gebeurd ook niet dagelijks.

13-12-2012, 14:29

Citaat door minamina:
Naar mijn weten heeft een pasgeboren nog geen vast ritme al zou jij dat als moeder willen wat als je een hongerige baby krijgt laat je die dan gewoon huilen? Dan ben je een sterke moeder en een baby heeft in t begin ook nog geen dag en nacht ritme dus in de nacht wordt de baby vaak wakker en meestal in avond huiluurtje dan mag je wel zeggen ik leg t 7 uur in bed na een aantal maanden kan je een schema maken maar in het begin echt niet
Ik zei Tog ook niet gelijk ik heb het over vier maanden wat betreft het slapen dan
Het eet schema deed ik egt om de drie uur maar toen ze net geboren zijn was het ook om de twee uur dat is bij alle baby's daarna ophogen een baby als hij huilt heeft niet honger kan ook gewoon zuigbehoefte hebben dus een speen
Maar nogmaals elk baby is anders de mijne ware gewoon makkelijk wat schema betreft

13-12-2012, 15:50
Niet te veel willen eerst je kindje leren kennen en kijken wat acceptabel is voor jullie beide. Het is een baby maar ook een baby heeft een wil. Niet te streng voor jezelf zijn het leven gaat echt niet volgens het boekje

13-12-2012, 15:55

Citaat door Usila:
Niet te veel willen eerst je kindje leren kennen en kijken wat acceptabel is voor jullie beide. Het is een baby maar ook een baby heeft een wil. Niet te streng voor jezelf zijn het leven gaat echt niet volgens het boekje
Dat is ook waar

13-12-2012, 23:02

Citaat door happinesss:
Lieve dames

Moet over 11 weken bevallen dus allemaal zo spannend! Kan me nog herrineren dat ik net ontdekte dat ik zwanger was lijkt jaren terug hahaha...

Wil graag voor me baby een strakke schema hebben en niet zomaar laten en kijken wel hoe het loopt. En met een strak schema bedoel ik streng zijn met om de drie uur eten en niet elke keer andere tijdstip. Liefst op het zelfde tijdstip slapen enzo.

Zie sommige vrouwen waar je u tegen zegt ze zijn goed in schema Neeh is Neeh voor het kind en om 7 uur slapen is ook 7 uur slapen. Nou sommige die laten hun kind zo aan hun lot over. Mijn vraag is hoe doen jullie dit? Hoe was jullie dagplanning met een pasgeboren en voor een kind die ietjes ouder is?
Een pasgeboren baby leeft niet volgens een schema en dat kan je ook niet dwingen.
Borstvoeding moet je vooral in het begin op verzoek geven en dus helemaal niet strikt iedere 3 uur, daarvan zal je productie juist vastlopen.
En een kind wat echt honger heeft kan je toch ook niet maar hysterisch laten huilen. Je moet je kindje ook leren kennen en na een tijdje herken je precies wanneer hij slaap heeft, honger heeft etc, en zo komt er na een tijdje steeds meer systeem in. Maar dan kan je kindje ook weer regeldagen hebben dat ze ineens heel veel willen drinken! Is allemaal normaal! Of ze hebben 'sprongetje' en huilen dan veel en willen veel getroost worden of slapen ineens niet. Hoe ouder ze worden, hoe meer structuur je kan gaan aanbrengen in de dag als het gaat om eten, spelen, slapen. Maar om te denken dat je daar gelijk na de geboorte mee kan beginnen...op vaste tijden eten en slapen....nee ik denk niet dat dat realistisch is!

13-12-2012, 23:10

Citaat door naima2009:
Ik had me tweeling een vast schema aangeboden dus om de drie uur eten
Soms met vast voedsel deed ik soms schommelen gaf ik ze gewoon extra ook al was het geen tijd
Want jij eet ook wel is tussendoor dacht ik dan
Met het slapen was ik ook strikt vanaf vier maanden zeven uur na bed tot de volgende dag
Ze kregen hun flesje nog om negen uur in de avond maar sliepen gewoon door
Nu zijn ze bijna vier en gaan ook gewoon om half acht na bed
Ik heb ze altijd in hun bedje laten slapen ookal huile ze snacht ik pakte ze er nooit uit Het is ook bekend dat een baby een ritme moet hebbe dan weet ze ook wat er gaat gebeuren klinkt vreemd maar ze hebben er baat bij
Sorry maar ik begrijp dit niet. Je hebt het toch over een kleine baby?
Even laten huilen om in slaap te komen oke. Niet bij ieder piepje en huiltje gaan kijken en oppakken..ook heel verstandig.
Maar lang achter elkaar huilen, hysterisch huilen, nooit gaan kijken of oppakken?
Een baby huilt om te communiceren en heeft ook gewoon behoefte aan troost en veiligheid.
Na een tijdje zal een baby stoppen met huilen. Niet omdat ze een ritme geleerd hebben maar omdat ze geleerd hebben dat mama toch niet komt.....

14-12-2012, 10:03

Citaat door zwanger2012:
Sorry maar ik begrijp dit niet. Je hebt het toch over een kleine baby?
Even laten huilen om in slaap te komen oke. Niet bij ieder piepje en huiltje gaan kijken en oppakken..ook heel verstandig.
Maar lang achter elkaar huilen, hysterisch huilen, nooit gaan kijken of oppakken?
Een baby huilt om te communiceren en heeft ook gewoon behoefte aan troost en veiligheid.
Na een tijdje zal een baby stoppen met huilen. Niet omdat ze een ritme geleerd hebben maar omdat ze geleerd hebben dat mama toch niet komt.....
heb ik gezegd dat ik ze lang laat huilen nee !
Ik heb gezegd dat ik ze niet uit hun bed haal maar ik ga wel altijd kijken
Voortaan goed lezen dan reageren!

14-12-2012, 10:08
Ik vraag me of er moeders zijn die nachtvoeding hebben afgeleerd en hoe... Dat is iets waar ik zo snel mogelijk aan wil beginnen , doooooooorrsslaaaappeeennnn!!

14-12-2012, 10:36



Citaat door Onzichtbaar_:
Ik vraag me of er moeders zijn die nachtvoeding hebben afgeleerd en hoe... Dat is iets waar ik zo snel mogelijk aan wil beginnen , doooooooorrsslaaaappeeennnn!!

Nee dat heb ik ze nooit afgeleerd met vijf weken sliepen ze van elf tot zes uur smorgens dat vond ik al geweldig
Ik denk dat dat vanzelf gaat een baby komt snacht niet zomaar kan ook wat anders zijnn

14-12-2012, 10:43

Citaat door happinesss:
Lieve dames

Moet over 11 weken bevallen dus allemaal zo spannend! Kan me nog herrineren dat ik net ontdekte dat ik zwanger was lijkt jaren terug hahaha...

Wil graag voor me baby een strakke schema hebben en niet zomaar laten en kijken wel hoe het loopt. En met een strak schema bedoel ik streng zijn met om de drie uur eten en niet elke keer andere tijdstip. Liefst op het zelfde tijdstip slapen enzo.

Zie sommige vrouwen waar je u tegen zegt ze zijn goed in schema Neeh is Neeh voor het kind en om 7 uur slapen is ook 7 uur slapen. Nou sommige die laten hun kind zo aan hun lot over. Mijn vraag is hoe doen jullie dit? Hoe was jullie dagplanning met een pasgeboren en voor een kind die ietjes ouder is?



Waar jij het over hebt, kan je niet toepassen bij een pasgeborene.
Dit moet je op je af laten komen en zeker geen vaste tijden aannemen wat betreft voeding.
Voed je kind op verzoek, wanner hij/zij honger heeft.
Soms is dit om het uur en soms is de tijd tussen een voeding wat langer.

Leer je kind kennen en hij/zij jou.

En een schema en dingen aanleren, dat komt veel later.

14-12-2012, 13:47

Citaat door naima2009:
heb ik gezegd dat ik ze lang laat huilen nee !
Ik heb gezegd dat ik ze niet uit hun bed haal maar ik ga wel altijd kijken
Voortaan goed lezen dan reageren!
Sorry als ik het verkeerd begrepen had wat betreft het wel gaan kijken.

Pagina's : [1] 2