Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe generatie Marokkanen is zwaar naar de klote.



Pagina's : [1] 2 3 4

11-12-2012, 18:00
Grote bek alles.. Je zou zeggen dat ze nu ouders hebben die jong zijn en hun goed opvoeden omdat ze weten hun Nederland in elkaar steekt.. Maar nee hoor, de gastarbeiders deden het een stuk beter.. Wat zie ik allemaal walgelijke verschijnselen zeg. Ben ik blij dat ik een echte 90e kind ben.

11-12-2012, 18:02


Verschrikkelijk, allemaal van huis uit, en de omgeving.

11-12-2012, 18:08
Zullen ze van onze generatie ook gevonden hebben denk ik zo.

11-12-2012, 18:08

Citaat door Krakeling:
Grote bek alles.. Je zou zeggen dat ze nu ouders hebben die jong zijn en hun goed opvoeden omdat ze weten hun Nederland in elkaar steekt.. Maar nee hoor, de gastarbeiders deden het een stuk beter.. Wat zie ik allemaal walgelijke verschijnselen zeg. Ben ik blij dat ik een echte 90e kind ben.
Ben ik met je eens.
De nieuwe generatie, zoals jij het noemt is té verwend. En niet met liefde. Nee met veel dingen. Daar wij vroeger geduld moesten hebben met nieuwe kleren of een nieuw speelgoed, is het bij de nieuwe generatie een stuk makkelijker. Ze krijgen de nieuwste telefoons, kleren. Ze worden te verwend. Knoop daar een verminderde religie bij en het drama is compleet. But then again. DE vraag is, hoe stel jij je hiertegen op.

11-12-2012, 18:09


MTV, internet en real life programmas hebben de jeugd verpest

11-12-2012, 18:09

Citaat door Mourri:
Ben ik met je eens.
De nieuwe generatie, zoals jij het noemt is té verwend. En niet met liefde. Nee met veel dingen. Daar wij vroeger geduld moesten hebben met nieuwe kleren of een nieuw speelgoed, is het bij de nieuwe generatie een stuk makkelijker. Ze krijgen de nieuwste telefoons, kleren. Ze worden te verwend. Knoop daar een verminderde religie bij en het drama is compleet. But then again. DE vraag is, hoe stel jij je hiertegen op.
+1

11-12-2012, 18:13

Citaat door dchar_ino:
bijna allemaal die in NL zijn geboren,


Klopt, verschrikkelijk.. Ben serieus blij dat mijn jeugd draaide om elastieken en blikje trappen ipv BB en SWAG.


Citaat door mohammmedddd:
+1



Citaat door On-bekende:

Het is ook eng dat wij nog kinderen moeten opvoeden hier.


Citaat door ArifRules:
Verschrikkelijk, allemaal van huis uit, en de omgeving.


Vroeger zeiden ze dat onze moeders geen sociale leven hadden en de maatschappij niet begrepen. Nu heb je moeders die nooit thuis zitten. Ik weet alleen toen ik jong was ik van mijn moeder niet verder mocht dan de straat en dan zat ze elk half uur uit het balkon te kijken om te zien waar ik ben.. Maar ook uit angst oor haar preken en klappen ging ik nooit verder dan mijn eigen straat.. Tegenwoordig moet je blij zijn als een moeder thuis zit en eten heeft klaar staan voor haar kids.

11-12-2012, 18:14

Citaat door Malafide:
MTV, internet en real life programmas hebben de jeugd verpest
Eerder een mieterige vader en een ke7ba als moeder die elkaar hebben ontmoet in een shisha lounge.

11-12-2012, 18:17
Klopt. En het wordt alleen maar erger.

11-12-2012, 18:18
Ik ben het niet met je eens. Het zijn niet de kinderen die fout zitten, ( klinkt kei scheef), maar de ouders. Zij dienen aan te geven waar de grenzen horen te zijn. Zij dienen de kinderen op te voeden. Hoe moet een kind weten wat goed of fout is als een kind niet wordt aangesproken wanneer bijvoorbeeld de kind zijn stem verheft? Ik moest vanmiddag mijn zusje ophalen, ik zag een jongetje ( 5j?) die zijn moeder voor een heks uitmaakte. Krijg de puisten, hoe kan dit? Weet je wat die moeder deed? Haar gezicht werd rood en liet het jongetje uitrazen. hoort de moeder hem niet te verbeteren?

Mijn zusje, zij is 4 jaar, ze maakte me broertje uit voor een sukkel. Ze heeft hete peper in haar mond gekregen. Sindsdien let ze beter op haar taalgebruik. Het zijn de ouders die een kind moet opvoeden. Een kind is namelijk kneedbaar, wanneer je je kinderen goed opvoedt vanaf beginsaf aan, dan zijn het engeltjes op een oude leeftijd.

11-12-2012, 18:20

Citaat door dchar_ino:
mouzan haha!
gelukkig be ik in Marokko geboren en daar opgegroeid
Heeft daar niets mee te maken. Ik ben hier geboren en getogen maar ben keurig in de oude Amazigh style opgevoed. Eerst slaan en daarna vragen stellen.

Ken zat jongens en meisjes die in Marokko zijn geboren en hier op latere leeftijd zijn gekomen die totaal de weg kwijt zijn. Ze ervaren allerlei vrijheden en die gaan helemaal los.

11-12-2012, 18:20

Citaat door Mourri:
Ben ik met je eens.
De nieuwe generatie, zoals jij het noemt is té verwend. En niet met liefde. Nee met veel dingen. Daar wij vroeger geduld moesten hebben met nieuwe kleren of een nieuw speelgoed, is het bij de nieuwe generatie een stuk makkelijker. Ze krijgen de nieuwste telefoons, kleren. Ze worden te verwend. Knoop daar een verminderde religie bij en het drama is compleet. But then again. DE vraag is, hoe stel jij je hiertegen op.


Helemaal waar.. niks aan toe te voegen.. Ik was toen blij als ik naar vele zeuren een barbie kreeg van de zeeman . En wat was ik dan gelukkig.. Pfff.. En el3eed was ik nog blijer was 1 van de dagen in het jaar dat ik eindelijk mooie kleren kreeg. Maar hamdoelilah, als je het niet breed hebt dan ben je veel gelukkiger .


Citaat door crazy_lina:
Zullen ze van onze generatie ook gevonden hebben denk ik zo.


Nee, wij waren echt een stuk makkelijker.. Serieus, mijn moeder hoefde me alleen maar zo'n blik te geven en ik wist hoelaat het was.. En zoals mmourrie zei we waren minder verwend.. Ik was in die tijd zo niet bezig met de mode, het was heel normaal om met de raarste combinaties buiten te lopen.

11-12-2012, 18:22



Citaat door Orochimaru.:
Eerder een mieterige vader en een ke7ba als moeder die elkaar hebben ontmoet in een shisha lounge.
Mwuhauhuahauh wolah zo heb ik het nooit bekeken. Ik denk dat je hier serieus een goed punt hebt tfou

11-12-2012, 18:22

Citaat door Krakeling:
Helemaal waar.. niks aan toe te voegen.. Ik was toen blij als ik naar vele zeuren een barbie kreeg van de zeeman . En wat was ik dan gelukkig.. Pfff.. En el3eed was ik nog blijer was 1 van de dagen in het jaar dat ik eindelijk mooie kleren kreeg. Maar hamdoelilah, als je het niet breed hebt dan ben je veel gelukkiger .
Idd, een gezegde die hier op aansluit.
Als je het niet breed hebt, laat je het ook niet breed hangen...
Maar hoe stel jij je hier tegen over?

11-12-2012, 18:25

Citaat door Mourri:
Ben ik met je eens.
De nieuwe generatie, zoals jij het noemt is té verwend. En niet met liefde. Nee met veel dingen. Daar wij vroeger geduld moesten hebben met nieuwe kleren of een nieuw speelgoed, is het bij de nieuwe generatie een stuk makkelijker. Ze krijgen de nieuwste telefoons, kleren. Ze worden te verwend. Knoop daar een verminderde religie bij en het drama is compleet. But then again. DE vraag is, hoe stel jij je hiertegen op.
Bijbaantjes.

Pagina's : [1] 2 3 4