Bekijk volle/desktop versie : Visum aanvraag iemand uit Marokko naar Spanje



10-12-2012, 14:01
Ahlan wasahlan broeders en zusters

Ik zit met een dringende vraag,
Mijn verloofde woonachtig in Nador/Marokko,
zou ik graag een toeristenvisum willen aanvragen.
Alleen hier in Nederland doen ze er moeilijk over om een visum te geven.
Daarom bedachten we om Spaanse visum aan te vragen, ook omdat hij commercieel medewerker is,
en dat ook op z'n ID-kaart heeft staan.
Ik weet niet precies wat er allemaal voor nodig is,
Heeft iemand advies/ervaring dat me op weg kan helpen.

Salam wa3likom

10-12-2012, 15:24


Dus dan gaat hij in Spanje wonen en jij in Nederland?

10-12-2012, 15:33
Nee, ik wil dat hij eerst hier een kijkje komt nemen.
Een visum voor spanje aanvragen en dan hierheen komen naar nederland
Wanneer deze visum eindigt gaat hij ook terug.

11-12-2012, 19:54
Je verloofde komt hier een kijkje nemen en dan weer terug naar marokko? Ga je dan met hem mee als jullie gaan trouwen ?

18-12-2012, 12:42



Citaat door Roosje1988:
Je verloofde komt hier een kijkje nemen en dan weer terug naar marokko? Ga je dan met hem mee als jullie gaan trouwen ?

Ja hij wilt hier een kijkje komen nemen en gaat uiteraard weer terug naar marokko
Als we gaan trouwen vraag ik hem een visum voor altijd aan. Als het hier niet kan doen we dat via belgie zoals meerdere dat doen.

18-12-2012, 20:30

Citaat door Imperfection:
Misschien ben ik wel gewoon traag van begrip maar ik snap het nut niet van al die moeite doen voor een toeristenvisum zodat hij een kijkje kan nemen in nederland?
Een blijvende visum aanvragen kunnen we nu nog niet doen omdat ik nog geen 24 ben.
Maar een kijkje komen nemen gaat ook niet makkelijk hier in nederland omdat ze bang zijn dat hij illegaal hier blijft.

24-12-2012, 04:01
belgie is niet meer als vroeger er zijn strengere regels dus vergeet het maar meid !!
mijn nicht is nu vier jaar getrouwd en man is nog altijd op een visum aan het wachten 4JAAR!!!
zij heeft een advocaat nix helpt het zijn de nieuwe wetten van belgie B route is gedaan laydies

ps, het heeft allemaal met schijnhuwelijken te maken ze geloven in geen enkele huwelijk meer!!