Bekijk volle/desktop versie : De opleiding tot rijinstructeur



10-12-2012, 11:29
Salam.

Is er hier iemand die mij meer info kan geven betreft deze opleiding? Wie heeft deze gevolgd en gehaald?
Ik lees erg veel op het internet maar weet niet wat precies klopt. Kun je deze opleiding ook vanuit huis volgen er vervolgens examens doen en stage? Hoe zit het met de stage moet je deze volgen bij een rijschool die instructeurs ook opleidt ben je dan verplicht bij deze rijschool te werken? Ik wil namelijk voor mezelf beginnen en niet in loondienst bij een ander. En aan welke bedrag moet ik denken ik zie dat het varieert tussen 3000 en 5000. Alle info is welkom..

Bedankt

10-12-2012, 19:13


Ja dat had ik begrepen het is veel theorie. Maar er zijn rijscholen die je de garantie geven dat als je het niet de eerste keer haalt je op hun kosten de examens opnieuw mag doen?

12-12-2012, 15:44
Beste Topicstarter,

De opleiding kost minimaal 5 tot 6.000. Als je snel leert en alle lessen aanwezig bent, kun je binnen 8 maanden klaar zijn. Uiteraard kun je ook vanuit huis studeren, maar je betaald tenslotte geld voor lesmateriaal en studielessen, dus als ik jou was zou ik de lessen wel bijwonen! Vervolgens ga je stage lopen. De rijschool mag je zelf kiezen, als je niks kunt vinden dan zal de opleidingsinstituut je een stageplek aanbieden. De stage is per les 2x 50 min. In totaal dien je 40 uur stage te lopen. Stage houdt in dat je na een eerste les zelf les moet gaan geven aan de leerling van die rijschool. Na je stage dien je een lesplan zelf te geven tijdens een examen. Dit zal zijn met d eleerling die je tijdens je stage begeleid hebt. Vergeet overigens niet dat je zelf ook moet afrijden als instructeur in opleiding. Hiervoor dien je zelf een lesauto te regelen op je eigen kosten! Daarnaast leg je, uit m'n hoofd, 6 examens af. Indien je het theoriegedeelte niet met een voldoende afrond is er geen sprake van stage lopen. Je bent zeker niet verplicht om bij de stage rijschool in dienst te treden, uiteraard mag je ook voor jezelf beginnen. Indien je meer wilt weten, mag je me altijd pm-en. Ik wens je in elk geval veel succes en Inshallah ga je het halen!

14-12-2012, 12:05
Beste,

Let niet op de verhalen die je hier op m.nl leest. Men probeert het altijd moeilijker te maken dan het is. Dit soort verhalen hoorde ik ook altijd en dan wordt je toch geremd in je keuze. Uiteindelijk heb ik het opzij gezet en heb de opleiding gedaan. Hmdl met succes afgerond. Een hele goede opleidingsinstituut is charisma in den haag. Je bent max 4500 kwijt als je alles in een keer haalt. Als je goed kunt blokken en makkelijk dingen onthoudt hoef je niet bang te zijn voor de stof. 4500 is inclusief alles dus lesmateriaal autohuur stage enz. Ik heb het binnen 6 maanden gehaald en heb nu ook een eigen rijschool in den haag, Rijopleiding van A tot Z.

Nogmaals als je het echt graag wil laat je niet gek maken en ga ervoor. Elbaraka komt bij allah swt vandaan.

Wasalaam

14-12-2012, 12:47


Verhalen verhalen.....take it easy AZC, het is slechts mijn ervaring. Ik heb al jaren mijn eigen rijschool, dus ik weet waar ik het over heb. Uiteraard kan jouw mening verschillen van de mijne. Albert Heijn is ook niet met de Aldi te vergelijken.

17-12-2012, 07:17
Ik ben er inshallah bijna klaar mee! heeft me inmiddels bijna 7000 gekost omdat ik nog een paar keer ben gezakt voor examens, en voor stage heb ik 450 moeten betalen! Maar je moet het zien als investering in jezelf. voordelen: geen jarenlange studie, genoeg werkgelegenheid, makkelijk om voor jezelf te starten etc. Ik zou het zeker doen als ik jou was. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het van je, zo heb ik ook nog wat samenvattingen die je goed kan gebruiken voor je examens! groetjes

17-12-2012, 14:15
Dat geld kan je toch terugvragen bij de Belastingdienst.

17-12-2012, 18:21

Citaat door AZC:
Beste,

Let niet op de verhalen die je hier op m.nl leest. Men probeert het altijd moeilijker te maken dan het is. Dit soort verhalen hoorde ik ook altijd en dan wordt je toch geremd in je keuze. Uiteindelijk heb ik het opzij gezet en heb de opleiding gedaan. Hmdl met succes afgerond. Een hele goede opleidingsinstituut is charisma in den haag. Je bent max 4500 kwijt als je alles in een keer haalt. Als je goed kunt blokken en makkelijk dingen onthoudt hoef je niet bang te zijn voor de stof. 4500 is inclusief alles dus lesmateriaal autohuur stage enz. Ik heb het binnen 6 maanden gehaald en heb nu ook een eigen rijschool in den haag, Rijopleiding van A tot Z.

Nogmaals als je het echt graag wil laat je niet gek maken en ga ervoor. Elbaraka komt bij allah swt vandaan.

Wasalaam


Goedkoop!

Citaat door vrouw32jaar:
Verhalen verhalen.....take it easy AZC, het is slechts mijn ervaring. Ik heb al jaren mijn eigen rijschool, dus ik weet waar ik het over heb. Uiteraard kan jouw mening verschillen van de mijne. Albert Heijn is ook niet met de Aldi te vergelijken.


Haha jawel hoor vergelijken kan wel ...


Citaat door Shotta90:
Ik ben er inshallah bijna klaar mee! heeft me inmiddels bijna 7000 gekost omdat ik nog een paar keer ben gezakt voor examens, en voor stage heb ik 450 moeten betalen! Maar je moet het zien als investering in jezelf. voordelen: geen jarenlange studie, genoeg werkgelegenheid, makkelijk om voor jezelf te starten etc. Ik zou het zeker doen als ik jou was. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het van je, zo heb ik ook nog wat samenvattingen die je goed kan gebruiken voor je examens! groetjes


Ik raad ts wel aan eerst een stage plek te vinden voor dat je er aan begint want het vinden van zo een stage plek is het lastigst. Dit omdat je afhankelijk bent van anderen.

Verder is voor jezelf starten niet voor iedereen weggelegd. Een rijinstructeur maakt nog geen ondernemer. Soms is het beter in loondienst te gaan.





Citaat door TranQuility:
Dat geld kan je toch terugvragen bij de Belastingdienst.
Het is aftrekbaar van je inkomen.