Bekijk volle/desktop versie : Er bestaan ook andere bewijzen



08-12-2012, 08:52
As salaamu alaykoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Ik open dit topic omdat ik heel vaak mensen bepaalde meningen zie afkraken of als fout zie bestempelen terwijl deze meningen onderbouwd zijn met bewijzen en gevolgd worden door de meerderheid van de ummah. Dat jij de bewijzen niet kent betekent niet dat deze bewijzen er niet zijn.

Weet dat sommige geleerden op een manier spreken waarin zij de andere mening als fout zien. Dit is het probleem niet. Het probleem is dat jullie denken dat de hele ummah deze mening volgt. Even ter informatie imaam Ahmad en zijn madhhab die door de meeste jongeren tegenwoordig gevolgd worden, is maar een heel klein deel van de ummah.

Abu Hanifa wordt door meer dan de helft van de ummah gevolgd. Pakistan, India en Bangladesh hebben meer dan 600 miljoen moslims bij elkaar. 99 Procent van hun volgt abu Hanifa. Turkije en vele (delen) van andere landen volgen ook abu Hanifa.

Dit is geen reclame voor abu Hanifa, maar weet dat de meerderheid van de ummah andere meningen volgt in de meeste gevallen dan imaam Ahmad. Dit is geen probleem, maar het probleem is dat mensen (waarschijnlijk zonder dat ze het weten) meningen gaan afkraken die door de meerderheid van de ummah gevolgd worden, en dit al 1400 jaar lang.

Ik las gister bijvoorbeeld dat je niet mag trouwen zonder wali. Ik zou zeggen lees dit : http://www.peopleofsunnah.com/fiqh/rulings/marriage/62.html en denk daarna een keertje na of je jouw reactie niet moet verwijderen uit dat topic van die arabische jongen die met een berber wou trouwen.

Kijk hoeveel bewijzen er zijn. Hoe kunnen mensen dan zeggen dat er idjmaa(!) is dat wali verplicht is.

Het gaat mij niet om dit punt van wali of niet, er zijn ontelbaar veel zaken waar mensen meningen die al duizend jaar geaccepteerd zijn afkraken van andere madhaahib die onderbouwd zijn met tal van bewijzen.