Bekijk volle/desktop versie : wiite rook uit oliepeiler bij dieseltje



06-12-2012, 18:43
witte rook/damp uit de olie peiler bij een dieseltje audi/vw modellen als a3 en golf .. is dat normaal
Er wordt beweerd dat die dan olie verbruikt, kan dat kloppen

06-12-2012, 18:46


Nee eerder dat je koppakking lek kan zijn. Het hoeft niet maar heb je je koelvloeistofvat nagekeken en of alles mooi helder is ipv bruinig?

06-12-2012, 18:47
koelvloeistof reservoir zitten geen oliedruppeltjes ofzo in..

06-12-2012, 18:50

Citaat door karimoker:
koelvloeistof reservoir zitten geen oliedruppeltjes ofzo in..
Nee maar is het schoon ? Rood of blauw of licht blauw. Of is het beige achtig?

06-12-2012, 18:57


Dat weet ik niet meer man,
Waar zou ik op moeten letten ?


Citaat door abdelhalim1983:
Nee maar is het schoon ? Rood of blauw of licht blauw. Of is het beige achtig?

06-12-2012, 19:01
Vertel t hele verhaal, k ga er nu vanuit dat t een auto is die je wilt gaan kopen; ewa dan is de kans er dat diegene er schone koelvloeistof in heeft gezet om te voorkomen dat je erachter komt dat de koppakking lekt.

Koelvloeistof moet helder zijn. Niet beige of bruin.

06-12-2012, 19:04
Oke, maar damp uit de oliepeiler op zich zelf is geen probleem als je koelvloeistof helder is ( als het in ieder geval geen nieuwe is)

Het gaat indd om een auto dat ik wil kopen

06-12-2012, 19:45
k zou t niet doen.(behalve als k genoeg tijd zou hebben voor een project) Hete olie en water cq koelvloeistof = damp
Dat zul je ook krijgen als je ooit je klepdeksel eraf haalt. Grote kans dat de koppakking lekt! Wil je de auto persee hebben doe dan t
volgende rijd 10 a 15 km op een 80km weg of snelweg parkeer ergens en wacht tot dat de druk weg is van het koelvloeistofvat 15min en kijk naar de kleur. Is het licht bruinig of iets in die trant dan lekt de koppakking en kun je een paar ruggen afdingen!

06-12-2012, 21:19
vrijwel zeker dat koppakking lekt daar hebben die golfjes een handje van vooral als je veel stoom uit die peilkoker ziet komen

06-12-2012, 22:25
die rook komt toch gewoon uit de ruimte van de carterpan wat gewoon slijtage betekend

wat heeft dat met koppakking te maken ?
kan iemand dat misschien uitleggen als het ind zo is

06-12-2012, 22:27
Ik zou het echter ook niet weten man , hij heeft me verteld dat er veel onderdelen veranderd zijn,,
maar echter toen ik de peilstok halverwege uittrok zag ik witte rook uitkomen..
vond ik wel raaar

terwijl als je ff goed op de gas trapt zuiver lucht uitkomt ??????
raaar

het gaat om een a3 sportback 2.0 tdi'tje

06-12-2012, 22:31
in ieder geval zo ie zo niet kopen , ook niet met hoge korting

07-12-2012, 13:12



Citaat door talibone:
die rook komt toch gewoon uit de ruimte van de carterpan wat gewoon slijtage betekend

wat heeft dat met koppakking te maken ?
kan iemand dat misschien uitleggen als het ind zo is
De koppakking is een laag "isolatie" als deze lekt dan mengt de olie die door de motor loopt, mengt zich met de koelvloeistof in de motor. In het begin heb je wat vermogenverlies maar op gegeven moment dan is het zo erg gemixt en word de koelvloeistof in het vat langzaam bruinig. Die rook komt doordat de koelvloeistof zich heeft gemengd met de olie waardoor er damp ontstaat. Dit is te verhelpen maar dit zijn heel veel arbeidsuren in een garage dat de meeste particulieren er zich niet aan wagen, Ik juist wel, als ik genoeg tijd heb tenminste want het is veel werk en de hele motor moet uitelkaar om schoongemaakt te worden en er nieuwe koppakking op te zetten! Die koppakking kost 2tientjes maar het zit hem in het uitelkaar halen van de motor.


@topicstarter

Tip neem iemand mee die verstand van auto's heeft en die zulke dingen herkent voordat je een miskoop doet. Er zijn veel handaleren en particulieren die de koelvloeistof vervangen omdat ze weten dat de koppakking lekt en zo toch de volle prijs voor de wagen betaald krijgen!

07-12-2012, 18:47

Citaat door karimoker:
koelvloeistof reservoir zitten geen oliedruppeltjes ofzo in..
koppakking!
in beginstadium witte rook is meestal koelvloeistof