Bekijk volle/desktop versie : Ik heb jullie raad nodig



Pagina's : [1] 2

06-12-2012, 15:36
Familieruzie iedereen kent het wel spijtig genoeg...

Ik had altijd gezegd wauw masha'Allah wat een familie heb ik, want rondom mij hoorde ik altijd ruzie in de familie en tussen de familie's. Nu hebben wij het ook, maar ghaire insh'allah.

Ik heb nu gemerkt dat mijn eigen onkels raar beginnen te doen jegens hun zussen. Dit mag niet en dit kan niet. Een mijn mama is niet iemand die zich laat doen en zeker niet als het gaat om jullie zijn "maar meisjes".

Ik wil een filmpje monteren omtrent familie... De waarde van familie. Wat hun ouders willen en wat de ouders altijd zeiden etc...

Mijn vraag is moet ik het doen of niet?

06-12-2012, 15:37


Of moet ik niets doen?

06-12-2012, 15:47
Bemoei je er niet mee

06-12-2012, 15:48

Citaat door Mazi:
Bemoei je er niet mee
Iets in mij zegt dak 't niet moet doen, laat 't gewoon zo voor wat het is, maar aan de andere kant jeuken mijn handjes.

06-12-2012, 15:59


Nee niet doen. Familie ruzie wordt wel opgelost maar echt niet door filmpjes schatje..

06-12-2012, 16:00

Citaat door amel_16:
Nee niet doen. Familie ruzie wordt wel opgelost maar echt niet door filmpjes schatje..

You think? Iets in mij zegt van nee het gaat van kwaad naar erg. Wilde gewoon attenderen van niet doen, dacht misschien dat beelden hun aan het denken gaat zetten, want woordjes daar kom je niet ver mee als men koppig wilt zijn voor niets.

06-12-2012, 16:23
Mijn familie zou me niet serieus nemen als ik aan zou komen met een filmpje.

Ik bemoei me persoonlijk nooit met familie ruzies. De verplichting betreft het behouden van de familiebanden die neem ik heel serieus en onderhoud ik. De rest is niet mijn zaak.

06-12-2012, 17:06
Ja doen gewoon. Mooie intentie.

06-12-2012, 17:31
Ik houd mij buiten zo'n dingen.

06-12-2012, 17:36
Ik zeg doen, hiermee kun je ze aan het denken zetten. En als de ruzie over bijvoorbeeld grond gaat (zoals 9 van de 10 keer het geval is bij Marokkanen en familieruzies), zou ik ook een scene wijden aan het graf. Hoe we zelf ooit onder de grond zullen verdwijnen.

06-12-2012, 17:39
Ik zou het niet doen. Praat er liever over dan dat je met een filmpje komt aanzetten.
Wat als de familie het niet waarderen en juist het negatieve gaan inzien dan jij eigenlijk bedoeld?

Wees gewoon neutraal en houd je er buiten,want daarstraks word jij gezien als schuldige. Diegene die ruzie hebben komen heus ooit bij elkaar en alleen l3ib(negatieve oordeel) blijft hangen , als je begrypt wat ik bedoel.

06-12-2012, 17:45
Ik zou het niet doen. Als je toch iets wilt doen geef ze allemaal een hadith die zulke zaken bespreekt.
Of een lezing van een betrouwbaar geleerde.
Wat voor een duidelijkere en groter bewijs kunnen we ons wensen dan het bewijs en de leiding die Allah ons heeft gegeven.

06-12-2012, 17:53


Wel grappig dat je met zo'n idee aankomt zetten, want hierzo zouden ze het nooit serieus nemen.

Ook hier in mijn familie veel irritaties, waar mijn moeder soms zogezegd depressief van kan raken. Komt door haar karakter, heeft haar woordje niet klaar staan en laat alles maar gebeuren. Terecht of onterecht.. Heel jammer om je moeder zo te zien.

Maar terug op jouw verhaal, ik zou gewoon tegen je moeder zeggen; dat het met de wil van Allaah wel goedkomt en gewoon haar proberen te sussen voordat het uit de hand loopt.

06-12-2012, 18:10

Citaat door Galaxaura:
Ik zeg doen, hiermee kun je ze aan het denken zetten. En als de ruzie over bijvoorbeeld grond gaat (zoals 9 van de 10 keer het geval is bij Marokkanen en familieruzies), zou ik ook een scene wijden aan het graf. Hoe we zelf ooit onder de grond zullen verdwijnen.
Sobhana Allah daar zeg je wat, grond. Herkenbaar gewoon. Allah jehdiena ou saff.

06-12-2012, 18:14

Citaat door GeleSokken:
Mijn familie zou me niet serieus nemen als ik aan zou komen met een filmpje.

Ik bemoei me persoonlijk nooit met familie ruzies. De verplichting betreft het behouden van de familiebanden die neem ik heel serieus en onderhoud ik. De rest is niet mijn zaak.
Dit deert mij normaal gezien ook niet(tis niet mijn probleem, maar toch wil mijn mama niet zo down zien ookal houdt ze zich sterk), maar niet mijn onkels, men moet zoiets niet doen, waarom moeten ze zo juist denken.

Het is nog een gedachten, ga eens diep nadenken.

Pagina's : [1] 2