Bekijk volle/desktop versie : Loempia's



06-12-2012, 14:08
Dames, als ik loempia's rol doe ik denk ik iets verkeerd. Ze zijn namelijk vaak olie-ig en heel soms gaan ze ook weleens open.
Zetten jullie die vulling midden op de loempiadeeg of meer aan de kant?

06-12-2012, 14:12


Salam je groenten in een vergiet doen zodat het goed kan uitdruppelen van zijn sappen! En altijd je vulling koud laten worden voordat je het in loempiadeeg doet want het kan zijn dat het door warmte scheurt!

06-12-2012, 14:14
ik doe ze meestal in de oven, dan heb je geen last van olie en al dat vet.

06-12-2012, 14:14
Hey dat is toevallig, ik ga vanmiddag visloempia's maken.

Ik maak gebruik van de vierkante filodeegvelletjes. Ik leg het velletje in een ruitvorm smeer er een klein beetje olie op en plaats de vulling dan in de onderste hoek. Dan vouw ik de hoek naar binnen en dan de zijkanten naar binnen en dan rollen. Zorg er wel voor dat je ze strak oprolt. Snap je het een beetje? Ik doe ze overigens in de oven dus minder vet.

06-12-2012, 14:16



Citaat door sensitivewomen:
Salam je groenten in een vergiet doen zodat het goed kan uitdruppelen van zijn sappen! En altijd je vulling koud laten worden voordat je het in loempiadeeg doet want het kan zijn dat het door warmte scheurt!
-


je moet erook niet teveel in doen he en wanneer je ze draait zou ik ze straks draaien als ik jou was want tijdens het bakken komen ze dan zo strak eruit en scheuren ze minder snel
ik vouw ze namelijk met de punt naar me buik toe, beetje vulling erin, de rechter en linker bunt naar binnen en de punt die naar me buik wijs vouwen en aan het einde met beetje meel (gemix met water tot het paperig wordt)insmeren zodat het goed blijft plakken

06-12-2012, 14:18
ik leg ze ook in een ruitvorm, smeer ze niet met olie heb daarvoor het mixje in een vergiet gezet en de sappen en olie eruit laten druppelen.

en dan begin ik ze te vouwen, maak een mixje van meel en water in een kommetje
als ik de loempias vouw en bij het eind stuk ben gekomen doe ik een beetje van dat meel mixje en sluit ze daarmee.
ze worden totaal niet vettig en scheuren ook niet.