Bekijk volle/desktop versie : Wie kan me helpen?



05-12-2012, 20:00
Ik ga scheiden.




De Nederlandse scheidingsprocedure is inmiddels aan de gang. Wat als de Nlse rechter de uitspraak heeft gedaan? Hoe gaat de Marokkaanse scheiding in z'n werk? Kan je gewoon bij de Marokkaanse consulaat in Nederland scheiden of moet dat helemaal in Marokko gebeuren? Kan de man voor de Marokkaanse wet ervoor zorgen dat we scheiden zonder dat mijn ouders of ik erbij zijn? We zijn beiden hier geboren, hebben zowel de Nederlandse als Marokkaanse nationaliteit.

Veel vragen zoals jullie kunnen lezen. Ik hoop dat ik gauw antwoorden zal hebben, zal jullie er enorm dankbaar voor zijn!

06-12-2012, 18:28


Je kan gewoon bij het consulaat in Nederland scheiden, maar ik weet niet zeker of je erbij moet zijn.

06-12-2012, 20:34
Ik lees verschillende dingen.

Heb jij er zelf ervaring mee gehad?

06-12-2012, 23:51
Marokkaans scheiden doe je (helaas) in Marokko, voor zover ik weet hoef je daar niet perse bij te zijn, maar kun je je laten vertegenwoordigen door een rechtspersoon of iemand anders. Om in Marokko te kunnen scheiden dien je alle Nederlandse scheidingsbeschikkingen vertaald te kunnen overhandigen. Het is dus zaak om alle benodige documenten zo volledig mogelijk aan te leveren zodat dit het proces in Marokko niet vertraagd.

Jammer dat jullie huwelijk niet heeft mogen slagen.