Bekijk volle/desktop versie : Overleden ouder. Hoe ging jouw verwerking?



Pagina's : [1] 2 3 4

05-12-2012, 18:25
Salamu alaykoum

[Alweer 2 weken terug is mijn vader Allahi Rahmou overleden.
Ik merk dat ik er of heel erg sterk mee omga of het mij gewoon nog niet goed realiseer. Ik denk eerder het laatste. Het lijkt alsof hij Allahi Rahmou elk moment de kamer kan binnen lopen.. Het is zo onwerkelijk.

Het is erg druk geweest, ben ook week in marokko geweest en heb eigenlijk niet goed kunnen verwerken lijkt het. De eerste dag heb ik veel gehuild en dagen daarna steeds minder en was ik meer de mensen om mij heen aan het steunen en mezelf sterk aan het houden.

Ik hoor dat de klap pas aankomt, wanneer de drukte voorbij is en jij weer alleen in je huisje zit en iedereen verwacht dat het leven weer opgepakt wordt.]

Hoe ging het bij jullie?

05-12-2012, 18:47


Salam,

Moge Allah swt je vader Barmhartig en genadig zijn! Bij mij is het alweer 6 maanden geleden dat mn vader is overleden RahimuAllah en heb tot op de dag van vandaag nog steeds moeilijk mee. Inderdaad je gaat pas moeilijk krijgen als iedereen weg is, vooral de inwonende kinderen zullen de lege stoel missen tijdens het eten bv en noem maar op! Ik wens jullie veel sterkte met het verwerken en blijf vooral veel dua doen!

05-12-2012, 18:48
Moge Allah swt je bijstaan, en moge Allah swt je vader een plek geven in het paradijs inshallah!!!

Wat lijkt me dit moeilijk.

Allah swt belast ons enkel met datgene wat we aankunnen...

Ik wens je veel sterkte!

05-12-2012, 18:50
Allah ie Rahmou.

Moge Allah jou en je familie veel sbar schenken.ameen


05-12-2012, 18:59


Ati7marbi Umm! Veel sterkte!

05-12-2012, 19:12
Attir7em rbi. Heel erg veel sterkte, voor jullie allemaal.

05-12-2012, 19:16
inna lillaahi wa inna ylajhi radji3oen, lahi rahmoe. sterkte

05-12-2012, 19:25
Moge Allah subhana wa ta'ala de graf van de overledenen moslims verruimen inshaallah. Ethesen djoewie rabbi are3meth inshaallah.

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal TS, en inderdaad het is dat je je het nog niet realiseert. Ik ben mijn vader Allah ie rahmoe, zes maanden terug kwijt geraakt. En tot op de dag van vandaag worstel ik er dagelijks mee. Je weet dat je op een gegeven moment verder moet, dat doe je dan ook. Maar zo gemakkelijk gaat dat niet helaas.. Ik heb nog steeds geen plekje kunnen geven. En het is waar wat je zegt, ik heb de eerste paar dagen gehuild en gehuild, vervolgens waren we in Marokko met al die drukte etc. Pas toen we terug kwamen kwam alles als een harde klap aan. Je verwacht dat diegene zo nog kan binnen komen lopen.. Ik heb nu ook vaak momenten dat ik er alleen maar om kan huilen, omdat het gemis zo pijnlijk is. Maar ooit op een dag komen we er wel inshaallah, onze vaders zouden niet gewild hebben dat we nu helemaal stoppen met leven. Ze zullen trots zijn als ze vanaf boven zien dat we meer dan ons best doen en ervoor gaan, omwille van hun.

Hou je sterk, ik weet dat het vaak onmogelijk is.. Liefs x

05-12-2012, 19:49
Allah i ra7mou ou i wese3 3lih (ou 3la jami3 elmoeslimin)

het klopt dat de klap pas later komt :s
was zelf in het begin ook sterk.. eerste dag gehuild.. daarna was het 'klaar' (soms nog in stilte verdrietig). was 2 weken in marokko.. eenmaal terug, begin het pas echt door te dringen..
heb het zelf vooral moeilijk op 'speciale' momenten.. el3ied, afstuderen, rijbewijs halen.. dat soort hoogtepunten in mn leven.. nu komt mn huwelijk er aan inshallah en dat zal een pittige worden.. dat weet ik nu al..

het is 3 jaar geleden inmiddels, maar het lijkt net gister... je pakt je leven wel gewoon weer op.. en door dagelijkse drukte krijg je ook niet echt meer de kans om er stil bij te staan..,

daarom: BLIJF BEZIG.. want anders maak je je zelf alleen maar gek van verdriet..

adam i rzq rbbi sbar

05-12-2012, 19:55
moge Allah hem een plekje in eldirdaous geven.elke mens gaat hier anders mee om

05-12-2012, 19:57
Dat klopt inderdaad ts dat komt nog Bij mij merk ik dat ik het helemaal niet besef het is na 3 maanden nog steeds zo dat ik denk dat mijn papa allahjar7moe nog elk moment binnen kan komen. Ik heb nog heel vaak een terugval dat ik vol schiet en de tranen vanzelf komen Het lijkt onwerkelijk

05-12-2012, 19:58
Ik vind het altijd zo vervelend om zoiets te lezen bij een lid die je 'kent'.

Heel veel sterkte
Rouw komt in fases en gun jezelf ook tijd om te rouwen. Dat is heel normaal.

05-12-2012, 20:06


Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un

O Allah vergeef de vader van um_yahya en verhef zijn rang tussen de rechtgeleiden en wees een Beschermer voor de achtergeblevenen. vergeef ons en hem, O Rabb van de werelden. maak zijn graf groter en laat er licht in schijnen.

Sterkte

05-12-2012, 20:07
het verliezen van van je ouders is verschrikkelijk,bij mij is het nu 3 jaar geleden dat mijn vader stierf allahrahmoe,maar het lijkt nog pas,je denkt vaak aan je ouders en zeker met aid of een ander gezellig samen zijn,je denkt ook vaak als hij er was,hoe zou hij erover denken of hoe zou hij het doen.het verwerken neemt zijn tijd.
moge allah swt alle moslims vergeven inschallah.

05-12-2012, 20:15
Heel pijnlijk.. Het breekt je gewoon, vooral de herinneringen..
Dat je op staat en niet meer vanzelfsprekend je moeder ziet in het huis en etc.
Het is alweer 2enhalf jaar geleden, en ik kan je vertellen dat het voelt alsof het 'n jaar geleden is of nieteens, de tijd vliegt voorbij.
Het verandert je als mens, je kan niks meer met elkaar delen. De pijnlijkste dagen zijn toch wel l3ied en nieuwe kleinkinderen die geboren worden en hun oma dan nooit hebben gekend. Het gemis is écht pijnlijk en wordt niet minder, het besef wordt met de tijd groter..

Pagina's : [1] 2 3 4