Bekijk volle/desktop versie : Sharia

Pagina's : [1] 2

27-03-2002, 19:54
Hoe zijn de meningen hierover? Bijv. de straffen dmv steniging in Nigeria??

27-03-2002, 20:06

Moet allah swt heeft het ons opgedragen en de profeet zei ook dat het moet eigenlijk is deze discussie zinloos

27-03-2002, 20:07

Citaat:
Origineel gepost door Abdenour
Moet allah swt heeft het ons opgedragen en de profeet zei ook dat het moet eigenlijk is deze discussie zinloos
ik vraag om een mening, is niets zinloos aan.....

Jij bent zinloos.

27-03-2002, 20:10
He bounty,habibi waarom zo agresiev.IK zeg alleen iets wat allah swt je opdraagt is zinloos om te zeggen nee dat kunnen we niet maken,want dan weiger je allah's geboden dus haram heel erg om allah's word te negeeren expres zonden is een ernstige zaak

27-03-2002, 20:12

Niets aggressiefs aan, dat is een antwoord wat je nu geeft. Ik vindt het middeleeuws en barbaars, maar goed dat is mijn mening.

27-03-2002, 20:15
Roy haha oke waarom zijn in saudi arabie iran en singapore en de noordelijke staten van nigeria de laagste percentage crimaniliteit.Maar sorry dat ik het zeg als je een marokaan bent bn je een hypocriet en als je een nederlander bent ben je gewoon ontwetend

27-03-2002, 20:16
Hak een hand af en zeker zullen de mensen twee keer over na denken voor ze iets stelen.Stenig een iemand en de rest zal geen zina meer plegen.Allah heeft ons niet zomaar de sharia gegeven het is er niet voor de gein.En als je steelt en je hand wodt afgehakt ben je vergeven door god anders niet duss geen hel

27-03-2002, 20:17
Luister, hier in Nederland is de wetgeing niet veel soeps en justitie bakt er bar weinig van, ze moeten hier veel harder optreden. Maar dat is weer het andere uiterste, dat heeft niets met hypocrisie of onwetendheid te maken, maar met het laten werken van je eigen brein en niet achter de massa aanlopen. Ik vorm gewoon mijn eigen mening en ik vind het barbaars en middeleeuws.

27-03-2002, 20:20
De sjaria systhem werkt klaar hier in nederland vermoord je een persoon en je krijgt 5 jaar belachelijk.In amerika wordt er om de drie sec een persoon vermoord in zuid afrika om de een sec.In saudi arabie worden er maar 5 handjes af gehakt per jaar en dat zijn buitenlandse werk kracht uit bangladsh ofzo

27-03-2002, 21:40
Roy jij vind het barbaars en middeleeuws, ik respecteer jouw mening, maar jij formuleert het alsof het ook in het westen wordt toegepast, dat is niet zo, want de islam staat een ingezetene van een niet islamitische land toe om te leven volgens de grondwet van het desbetreffende land.

Maar leg jij eens uit waarom jij het barbaars en middeleeuws vindt.

28-03-2002, 08:04

Citaat:
Origineel gepost door Sarahsalima
Roy jij vind het barbaars en middeleeuws, ik respecteer jouw mening, maar jij formuleert het alsof het ook in het westen wordt toegepast, dat is niet zo, want de islam staat een ingezetene van een niet islamitische land toe om te leven volgens de grondwet van het desbetreffende land.

Maar leg jij eens uit waarom jij het barbaars en middeleeuws vindt.
Hoi Sarahsalima,

ik begrijp niet helemaal hoe je erbij komt dat ik het formuleer alsof het ook in het westen gebeurt. Of het nou gebeurt in Tokio, in Afghanistan of op de Noordpool dat doet er niet toe, het gaat erom dat het gebeurt.

En, tja, ik weet niet wat ik op je 2e vraag moet antwoorden........Je graaft iemand in tot zijn nek of tot het middel en dan net zoveel stenen gooien totdat die persoon eraan bezwijkt. Het toppunt van marteling....Ik heb geen idee hoe ik je moet uitleggen wat ik er barbaars en middeleeuws aan vind als je het zelf niet snapt....

28-03-2002, 08:07
Emshoom en Roy,

deze topic riep om jullie reactie zo vroeg al!!

You'r both right heren.

Groetjes van mij.

28-03-2002, 09:15

Citaat:
Origineel gepost door Roy

Hoi Sarahsalima,

ik begrijp niet helemaal hoe je erbij komt dat ik het formuleer alsof het ook in het westen gebeurt. Of het nou gebeurt in Tokio, in Afghanistan of op de Noordpool dat doet er niet toe, het gaat erom dat het gebeurt.

En, tja, ik weet niet wat ik op je 2e vraag moet antwoorden........Je graaft iemand in tot zijn nek of tot het middel en dan net zoveel stenen gooien totdat die persoon eraan bezwijkt. Het toppunt van marteling....Ik heb geen idee hoe ik je moet uitleggen wat ik er barbaars en middeleeuws aan vind als je het zelf niet snapt....
Ik weet wel dat el kofar dat vroeger in de tijden van profeten mensen stenigde...ze graafde toen ook iemand tot aan zijn nek en gooide met heel veel stenen naar die persoon, en dat mocht toen ook niet van de islam.
Kijk alleen maar naar het verhaal van Shamea....

28-03-2002, 10:56
Emshoom ja wat die olie sjeiks buiten saudie arabie doen het interesseert me niks.En de heilige politie rolt altijd die alchol zaakjes op.Maar tenminste de leiders van saudi arabie iran kuweit zullen bij der dag des oordeels niet terecht staan als jij bijv iets steelt en jij geen handje verliest.Als jij steelt en ze hakken je hand eraf.Maar mnsen de sjaria kan nooit verkeerd zijn ,want het komt van allah swt dus je kan het niet afkeuren etc etc

28-03-2002, 13:32
Voor zover ik weet, de sahria met zijn prachtige evenwicht van rechten en plichten is in de eerste zin een opsomming van wat wel en niet mag. Ten tweede verbind de sahria bepaalde straffen aan bepaalde wetten, en verbied de sahria dat wat slecht is en laat het toe dat wat goed is. De sahria is gebasseerd op wat is toegestaan in de koran en wat is verboden en wat je hier uit kun afleiden de strafmaat komt in het grootste geval met de sunna. Wie zich niet houdt of ten dele houdt aan de Sahria kan geen moslim zijn, het is gewoonweg een opsomming van de gedragregels in de islam. Per land verschilt de sahria die is ingevoerd de meeste landen hebben een sahria wetgeving waarvan de straf maat ver naar beneden is bijgesteld. De Islam kan niet zonder de Sharia, de Sharia kan net als de Islam geinterpreteerd worden in de context van de hedendaagse tijd en omgeving. De Islam kan niet zonder de sharia. De islam kan net als de sharia geinterpereteerd worden in de context van de hedendaagse tijd.Wie een gevorderde islamstudie heeft zal het meer weten dan mezelf.

salaam

Pagina's : [1] 2