Bekijk volle/desktop versie : Na moslims mogen ook atheïsten bij scouting Groot-Brittannië



Pagina's : [1] 2 3 4

04-12-2012, 16:21
De Britse scoutingbeweging overweegt een eed in te voeren die ook atheïsten kunnen afleggen.





Voor moslims, hindoes en boeddhisten kennen de scouts al tientallen jaren alternatieve beloften, maar voor ongelovigen stond de beweging niet open. Dat moet volgens de leider van de beweging Wayne Bulpitt veranderen om de groep relevant te houden en lidmaatschap aan te moedigen. De Britse scouts houden nog wel vast aan de belofte van trouw aan de koningin.

De scoutingbeweging is meer dan honderd jaar oud en telt wereldwijd ongeveer veertig miljoen leden. In oktober werd in Californië een tiener uit de Boy Scouts gezet vanwege het landelijke beleid om geen homoseksuelen toe te laten.

05-12-2012, 03:48


goh vrijheid en democratie?


05-12-2012, 08:09
Goh, wie had dat ooit gedacht.
Wel vind ik vreemd dat je nu ook al atheïsten in die leeftijdsgroep hebt.

05-12-2012, 10:15

Citaat door Abu_Haydar:
Goh, wie had dat ooit gedacht.
Wel vind ik vreemd dat je nu ook al atheïsten in die leeftijdsgroep hebt.
Het zijn juist de jongere generaties die atheistisch zijn ingesteld. Dat is ook waarom statistieken vaak erg vertekenend kunnen zijn. Als de oudere generaties zijn heengegaan zal pas echt duidelijk worden hoe atheistisch delen van Europa zijn geworden.

05-12-2012, 10:36



Citaat door Abu_Haydar:
Goh, wie had dat ooit gedacht.
Wel vind ik vreemd dat je nu ook al atheïsten in die leeftijdsgroep hebt.
Als je kinderen van die leeftijd kunt wijsmaken dat een god, duivel, hemel, hel, djinn, engel etc bestaat, kun je zo ook makkelijk duidelijk maken dat dat allemaal fictie is. Je hebt toch ook kinderen die zich realiseren dat sinterklaas of de smurfen niet echt zijn...

05-12-2012, 10:37

Citaat door -LaVieEnRose-:
Het zijn juist de jongere generaties die atheistisch zijn ingesteld. Dat is ook waarom statistieken vaak erg vertekenend kunnen zijn. Als de oudere generaties zijn heengegaan zal pas echt duidelijk worden hoe atheistisch delen van Europa zijn geworden.
Een niet meer dan logische ontwikkeling. Als de geschiedenis iets laat zien is het wel dat naarmate de tijd vordert en de kennis toeneemt, het geloof in onzin afneemt.

05-12-2012, 11:22
Is dat dan juist een teken van vooruitgang of juist van terugvallen naar de tijd van de onwetenden. Wat mij betreft het laatste.


05-12-2012, 11:26

Citaat door AlhoceimaCity:
Is dat dan juist een teken van vooruitgang of juist van terugvallen naar de tijd van de onwetenden. Wat mij betreft het laatste.

Als je terugvalt naar een tijd van onwetendheid is het inderdaad achteruitgang. Echter gaat dat dat nu niet op. Door wetenschap en kennisvergaring weet men nu juist MEER en realiseert men zich dat de sprookjes van religie onzin zijn. Vooruitgang dus.

05-12-2012, 15:02
"Als je terugvalt naar een tijd van onwetendheid is het inderdaad achteruitgang. Echter gaat dat dat nu niet op. Door wetenschap en kennisvergaring weet men nu juist MEER en realiseert men zich dat de sprookjes van religie onzin zijn. Vooruitgang dus. "

Oh ja, en waar is dan het bewijs dat God niet bestaat, en dat de verhalen uit de Quran en de bijbel sprookjes zijn?
De wetenschap is er namelijk (nog) niet in geslaagd om het niet bestaan van God te bewijzen, dus zoveel meer weet men (lees atheisten) echt niet.
En trouwens de meerderheid van de wereldbevolking is wel gelovig, het is enkel een kleine groep in het westen die atheistisch is, en dan vanuit hun misplaatst superioriteitsgevoel beweren dat de rest van de wereld achterlijken zijn omdat ze wel in God geloven.


05-12-2012, 20:26

Citaat door Disputatio:
Een niet meer dan logische ontwikkeling. Als de geschiedenis iets laat zien is het wel dat naarmate de tijd vordert en de kennis toeneemt, het geloof in onzin afneemt.
Dus dat! Net zoals dat religies hogere morele en ethische waarden preekten en daarom onstuitbaar waren, zal dat nu ook bij het atheisme gebeuren. Grappig dat het juist het ontkennen en het gebrek aan respect is van gelovigen om deze ontwikkeling ook maar 1 seconde serieus te nemen, wat het maakt dat het proces vele malen sneller zal gaan. Net als de christenen zien ze het gewoon niet aan komen xD

05-12-2012, 20:33

Citaat door Soraya_rose:
"Als je terugvalt naar een tijd van onwetendheid is het inderdaad achteruitgang. Echter gaat dat dat nu niet op. Door wetenschap en kennisvergaring weet men nu juist MEER en realiseert men zich dat de sprookjes van religie onzin zijn. Vooruitgang dus. "

Oh ja, en waar is dan het bewijs dat God niet bestaat, en dat de verhalen uit de Quran en de bijbel sprookjes zijn?
De wetenschap is er namelijk (nog) niet in geslaagd om het niet bestaan van God te bewijzen, dus zoveel meer weet men (lees atheisten) echt niet.
En trouwens de meerderheid van de wereldbevolking is wel gelovig, het is enkel een kleine groep in het westen die atheistisch is, en dan vanuit hun misplaatst superioriteitsgevoel beweren dat de rest van de wereld achterlijken zijn omdat ze wel in God geloven.

Lijkt me nauwelijks een kleine groep..

Als je het in Cijfers wilt bekijken, oke dan geef ik je gelijk.

Als we even realistisch kijken naar het stukje van de planeet die onze huidige moderne wereld de afgelopen honderden jaren gevormd hebben dan zou ik ons niet bepaald een kleine groep noemen..

En ik zal je gelijk een stukje verlichting brengen. Mensen zijn focking achterlijk xD Mensen stemden op Bush, niet 1x, nee 2x! Mensen lezen de Televaag, elke dag weer. Mensen kijken naar SBS 6 nieuws.. Mensen kiezen ervoor om Mormoons te worden, Scientology te joinen of Balkie wel 4x te verkiezen ondanks dat hij ons een oorlog in sleepten waar niemand trek in had..

Ergo, de meerderheid van de mensen loopt altijd achter op de relevante dingen van het heden. Dat is precies hoe religie opkwam. Het preekten hogere ethische en morele waarden in een ongeëvenaard groepsverband. Atheisme zal nu op dezelfde manier oprukken. Andere landen zijn niet mee te nemen in deze vergelijking omdat die zich nog in een andere fase van ontwikkeling bevinden..

05-12-2012, 20:35

Citaat door Cpt.Mainwaring:
Padvinders zijn al sinds de oprichting (erven Baden Powel) van het padje af, de (org. leiding) dan.
Vind je dit geen mooie ontwikkeling dan?

05-12-2012, 20:48


@LaVieEnRose

Dat zullen we dan nog moeten afwachten, of het aantal atheisten een meerderheid zal vormen in west-europa. Ik denk dat die kans miniem is, een doelloos leven leiden is niet aantrekkelijk, de leer van de islam klinkt veel logischer dan het atheisme. Het geloven in een God die de wetten, met normen en waarden, voor de mensheid heeft vastgelegd is veel rechtvaardiger en logischer, dan mensen die voor elkaar gaan bepalen hoe men moet leven, en wat wel of niet toegestaan is.
Ik spreek natuurlijk als moslima, maar ik weet zeker dat een christen hetzelfde denkt, maar dan met een christelijke visie.

wat me overigens vaak opgevallen is is dat veel atheisten helemaal niet zo'n aardige mensen zijn die voor ieders vrijheid staan. Veel atheisten zijn radicale anti-religieuzen, en zijn voor een absolute secularisatie waarbij religie nergens meer enige vrijheid zou kunnen hebben. Dat vind ik wel eng moet ik zeggen, ik denk als het zover zou komen, dat het voor gelovigen niet meer veilig wordt hier in Europa.
Maar he, ik denk nog steeds dat atheisme voor zeker nog de komende 100 jaar geen meerderheid zal vormen. ik hoop het toch in elk geval


05-12-2012, 21:10
Ik dacht dat er ook een"open scoutisme" was, waar de religie van de scouts geen rol speelt.

05-12-2012, 21:10
Dus ook atheisten mogen nu hun kinderen onderbrengen bij deze intolerante en discriminerende pedo-vereniging.

Joepie .. !!

Pagina's : [1] 2 3 4