Bekijk volle/desktop versie : Trouwen...met of zonder relatie vooraf??



Pagina's : [1] 2

27-12-2004, 19:08
Hey mensen,

Khad laatst n gesprek met iemand over het huwelijk en wat er aan vooraf gaat. Stel je bent een man/jongen en je wilt graag een meisje beter leren kennen (maar je kent haar verder nog helemaal niet), wat zou je dan doen??
Je kunt het meisje aanspreken enzo, maar ikzelf (meisje) zou hier niet op in gaan...het is tenslotte haram een relatie te beginnen en af te spreken enzo...
Wanneer het meisje niet ingaat op je avances, kun je naar haar vader toe stappen. Je kunt haar dan beter leren kennen, maar kzou me nie echt op mn gemak voelen, aangezien mn vader (!) er dan al van op de hoogte is. Kweet niet of ik dat wel zou willen.
Natuurlijk is het allemaal heel anders als je iemand al kent (bekende van de family), maar dit is dus echt gericht op iemand die je nog niet kent.

Anyway, het is allemaal errug ingewikkeld...Ben ik blij dat ik geen jongen ben !
Maar hoe zouden jullie jongens dat aanpakken?? (en dan wel bij een net opgevoed meisje!)
En sisters, wat zouden jullie het liefst willen, dat hij naar je vader toe stapt, of zou je hem toch willen leren kennen (afspreken, relatie)??

Kben benieuwd naar jullie reacties
Beslemma,
Najlae

27-12-2004, 19:10


Om eerlijk te zijn leer ik hem al beter kennen...

27-12-2004, 19:16
Ik heb liever dat hij naar mijn vader toe stapt in plaats van een relatie aangaan. Maar ik kan me ook heel goed voosrstellen dat anderen daar anders over denken. Maar dit als de jongen een onbekende is want als het familie of een bekende is, dan is het een heel ander verhaal.........

27-12-2004, 20:13
Ik wil hem liever eerst beter leren kennen..
dus relaties en afspraakjes..enzovoort..

Dikke kus Malaga

27-12-2004, 20:16


geen relatie

allah m3a sabirien

ma3a salaam

27-12-2004, 20:18
Naar mijn vader in plaats van een ralatie insallah.

Wa alaikoem asalaam.

27-12-2004, 20:21
Esme khoef er nix aan toe te voegen oegtie

ma3a salaam

27-12-2004, 21:26
Niks geen van beiden, ik red het alleen prima, ik heb geen ellende in mijn leven nodig (lees man)....

Moeskiela

27-12-2004, 21:57
ik leer iemand beter kennen om eerlijk te zijn... Ik zou geen relatie aangaan, maar gewoon normaal met hem praten en niets verkeerds doen. daar is toch niets mis mee

27-12-2004, 22:11
hey je bent me naamgenootje

27-12-2004, 22:11
ik zou hem eerst beter leren kennen, voor ik met hem trouw......
ik moet toch weten met wie ik mijn hele leven lang ga leven .
dat is mijn mening dus mensen val me niet aan

28-12-2004, 00:54
ik als vrouw zijnde zou de jongen wel eerst beter leren kennen, als hij naar mijn vader zou gaan en ik hem niet zou accepteren zou ik misschien tientallen jongens afwijzen en dat is niet echt een goede reputatie tegenover je vader, dus ik zou wel met de jongens kennis maken en wat meer over hem te weten komen, Maar dan moet er wel iemand bij zijn, een famillie lid of een goede bekende.

Maar meteen naar de vader lijkt me niet de beste keuze.


groetjes btissam

28-12-2004, 01:12


Ik zou het nie kunnen als een jongen naar mijn pa toestapt. Dan zou ik me raar voelen, je kan elkaar beter leren kennen, hoeft geen relatie te zijn gewoon praten enzo.
Stel je voor dat je elke jongen altijd eerst naar je pa stuurt en je de meeste afwijst, gaat me vader dan raar over me denken.....

Thalla fraskoum

M3a Salama

28-12-2004, 01:17
hoi
ik vind dat je wel elkaar mag leren kennen maar geen relatie dat jullie wat afspreken gewoon zonder flik fllooi en als je elkaar beter kent ja dan kunnen jullie veder
groetjes hasna

28-12-2004, 01:18
Eerst lere kenne, ma geen relatie eh.......gwn om te wete hoe hij is qua karakter.....het is belangrijk, want als we totaal verschillend zijn, dan zou ik da ni zien zitte om ermee te trouwen.....& ik d8 aan elkaar lere kenne er niks verkeerd mee is.....

XxX Selmo

Pagina's : [1] 2