Bekijk volle/desktop versie : Woedoe en het gebed buitenshuis, meiden?



04-12-2012, 13:33
Ik zit heel erg met de vraag of ik wel goed bid en op de juiste wijze woedoe verricht tijdens mijn stageperiode. Ik probeer namelijk elk gebed op tijd te bidden inchAllaah maar ik weet niet of het wel goed is en daardoor zal worden geaccpteerd... Hieronder mijn beschrijving hoe ik het tot nu toe doe, sorry voor de details..

Woedoe:
Door eerst een bekertje mezelf te reinigen op een bepaalde lichaamsdeel in de wc. Als ik geen bekertje kan vinden doe ik het met een nat papiertje maar of dat mag weet ik niet. Daarna doe ik gwn mijn broek enzo aan waar ik een papiertje op doe zodat het rein wordt alhoewel ik er niet zeker van ben of het wel mag om die kleren weer aan te trekken dat je aanhad toen je 'onrein' was. Of moet je je 'broek' omwisselen voor het gebed?

Vervolgens ga ik naar een wasbak en daar doe ik de rest van de wassing, maar als ik bijvoorbeeld weinig tijd heb strijk ik alleen langs mijn hoofddoek en langs mijn sokken ipv alles uit te doen, ik hoorde dat dat mag als je echt weinig tijd hebt waAllahua3lam, hier ben ik ook onzeker over.
Bidden doe ik op een sjaal in een van de kantoren op mijn stage, ik heb ooit een kompas gebruikt om te weten welke kant ik moet bidden maar volgens mij deed dat ding het toen niet en nu bid ik gewoon 1 richting op en ik weet niet of dat wel mag?

Ik weeeeet niet of mijn gebeden wel worden geaccepteerd en ik hoop dat jullie (meiden) mij hierbij kunnen helpen.
Moge Allaah je alvast bedanken!