Bekijk volle/desktop versie : Arabische taal leren



03-12-2012, 18:57
Ik ben aan het overwegen om een jaar in Marokko te wonen bij mijn tante in Tanger om de Klassieke Arabische taal te leren. Nu wil ik weten wat de mogelijkheden zijn hiervoor?

Heeft iemand hier ervaringen mee?

03-12-2012, 20:03


uppppppp wil ik ook weten

03-12-2012, 22:46
Kom op, mensen. Denk 's met me mee...

13-08-2016, 16:35
Hoe gaat met inmiddens met Arabisch taal, goed nu?

13-08-2016, 16:40



Citaat door Perseus:
Hoe gaat met inmiddens met Arabisch taal, goed nu?
Zo, 2012, dat is lang geleden.

Nee, heb toendertijd besloten een opleiding erbij te doen. Arabische taal nog steeds niet machtig.
Bedankt voor je interesse

13-08-2016, 16:43
Televisie kijken arabisch zender goed voor jou mischien samen met manlief kijken of zus broer tante nicht vrienden enzo maar dan aljazeera enzo die hebben die tekst lopen onder scherm je weet wel helpt echt ik heb ook gedaan en nu kan ik beetje alfabet lezen

13-08-2016, 16:57

Citaat door Perseus:
Televisie kijken arabisch zender goed voor jou mischien samen met manlief kijken of zus broer tante nicht vrienden enzo maar dan aljazeera enzo die hebben die tekst lopen onder scherm je weet wel helpt echt ik heb ook gedaan en nu kan ik beetje alfabet lezen
Letters ontcijferen lukt me nog wel.. Maar de taal.
Om alfabet te kunnen lezen op de manier waarop jij zegt, daar moet je toch wel eerst de Arabischs taal machtig zijn..

14-08-2016, 01:31

Citaat door Boodschappentas:
Letters ontcijferen lukt me nog wel.. Maar de taal.
Om alfabet te kunnen lezen op de manier waarop jij zegt, daar moet je toch wel eerst de Arabischs taal machtig zijn..
In essentie is het schrift los van het spreken en begrijpen van de taal. Slechts bij het ontbreken van de klinkers en/of de punten is het nodig om een bepaalde basiskennis van de taal te hebben.

Het leren lezen van teksten die wel klinkers en puntjes hebben neemt slechts enkele dagen in beslag. En vanaf daar kan je verder gaan met het leren van de Arabische taal.

14-08-2016, 12:14
Je kan dan kijken of er daar een moskee is die lessen geeft. Best dat je tante eens navraagt voor je naar daar gaat wonen.
En als je les kunt volgen aan iedereen van je familie zeggen dat ze klassiek arabisch met jou spreken. Zo gaag je woordenschat insha allah uitgebreider worden.
Ondertussen kun je al beginnen met zelfstudie via de Noorania applicatie en om youtube noorania qaida intypen en je hebt online lessen.
Maar om echt vlot te kunnen lezen moet je omgeving met jou klassiek arabisch spreken en geen darija of berbers.

14-08-2016, 12:54
Je bent gewoon lui, thats it zoals vele hier die topics openen met de vraag ik wil arabisch leren.

Teveel praten en weinig doen.

Je kan al veel bereiken achter je laptop en zelfstudie (youtube, digitale boeken, videocursussen, etc etc). En dit is allemaal gratis.

Als je dit al niet doet dan zal een opleiding helemaal niet lukken, want een studie volgen via een instituut draait ook 90% om zelfstudie.

Op het hbo en de universiteit houden ze ook niet jouw handje vast.