Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan Allah 'elke nacht' afdalen naar de eerste hemel?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

30-11-2012, 22:40

Citaat:
“Our Lord descends every night to the lowest heaven when the last third of the night remains, and He says, ‘Who will call Me that I might answer him, who will ask of Me that I might give him, who will ask My forgiveness, that I might forgive him?’” (narrated by al-Bukhaari, Kitaab al-Tawheed, 6940; Muslim, Salaat al-Musaafireen, 1262)
Maar de aarde is een bol en het is altijd aan 1 kant dag en aan de andere kant nacht. Is hij voor de helft afgedaald voor de nacht aan de ene kant van de aarde en verheven voor de kant waar het dag is? En wat is 'elke nacht' voor mensen op de Noordpool, waar de zon soms maaanden niet ondergaat? En dat terwijl de hadith sahih bukhari is.

Tijdens het solstitium, dat tussen 20 en 22 juni plaatsvindt, staat de aarde met de noordpool het dichtst bij de zon en varieert de dagduur bijgevolg op het noordelijk halfrond van iets meer dan 12 uur ten zuiden van de Kreeftskeerkring tot 24 uur binnen de Noordpoolcirkel. In deze tijd van het jaar gaat de zon dus binnen de Noordpoolcirkel niet onder.

Wat dus betekent dat Allah vaker afdaalt naar mensen in Mekka dan die op Groenland en Groenlanders en Noordpoolbewoners minder ajar krijgen dan Mekkanen, als we even aannemen dat het op de hele aarde nacht kan zijn. Uitleg?

01-12-2012, 11:01


mss een optie voor jou om je geloofsleer te gaan bestuderen
dan krijg je antwoorden op zulke vragen.

ik irriteer me er al aan als mensen met zulke vragen komen....

wel een moslim zijn maar geen ene hol van je geloof weten!
heb op zijn minst je basiskennis op orde....


01-12-2012, 11:03

Citaat door Moker__Oujdi:
iemand?
trouwens als jij op een discussie uit bent?
en deze vraag met een verkeerd intentie stelt, zoek een geleerde op en die ga je het haarfijn uitleggen.

maar voordat je dat doet, kijk ook ff in de boeken van geloofsleer, dan kan je hem kritische vragen stellen
(kritische vragen die een uitvloeisel is van je onwetendheid, zogenaamd universitaire intelligentie)

01-12-2012, 11:20

Citaat door Moker__Oujdi:
Uitleg?
Als schepsel dat gebonden is door 3 dimensies en de tijd, kun je je er geen voorstelling van maken waar Allah verblijft en hoe Hij beweegt. De mededeling in de hadieth is dus waar (als je de tekst accepteert als onderdeel van de Islam) en vraagt niet om een nadere uitleg, ook al kun je het niet verklaren. Dat heet geloof.

01-12-2012, 14:40



Citaat door stranger1001:
mss een optie voor jou om je geloofsleer te gaan bestuderen
dan krijg je antwoorden op zulke vragen.

ik irriteer me er al aan als mensen met zulke vragen komen....

wel een moslim zijn maar geen ene hol van je geloof weten!
heb op zijn minst je basiskennis op orde....

Als het basiskennis is kun je toch antwoorden.

01-12-2012, 14:48

Citaat door Noorderlicht:
Als schepsel dat gebonden is door 3 dimensies en de tijd, kun je je er geen voorstelling van maken waar Allah verblijft en hoe Hij beweegt. De mededeling in de hadieth is dus waar (als je de tekst accepteert als onderdeel van de Islam) en vraagt niet om een nadere uitleg, ook al kun je het niet verklaren. Dat heet geloof.
Het gaat ook niet zozeer om de beweging, maar om logica icm de kennis dat de aarde een bol is. Wat hij ook doet (bewegen of anderszins), hij moet voor de ene helft van de aarde x doen en voor de andere helft y. Dat is helemaal in strijd met de Eenheid van god.

01-12-2012, 15:42

Citaat door Moker__Oujdi:
Als het basiskennis is kun je toch antwoorden.
ga gewoon lessen volgen.

zulke vragen zijn zo simpel te beantwoorden als je eenmaal je geloofsleer kent....

01-12-2012, 16:14

Citaat door stranger1001:
ga gewoon lessen volgen.

zulke vragen zijn zo simpel te beantwoorden als je eenmaal je geloofsleer kent....
Heb je nog geen basislessen gevolgd stranger?

01-12-2012, 16:20

Citaat door Moker__Oujdi:
Heb je nog geen basislessen gevolgd stranger?


succes met je topic jongen......ik hoop dat je eruit komt....

vraag het een keer mss een hoogleraar islamologie op je uni waar je lessen volgt?

01-12-2012, 16:29

Citaat door stranger1001:


succes met je topic jongen......ik hoop dat je eruit komt....

vraag het een keer mss een hoogleraar islamologie op je uni waar je lessen volgt?
Ik snap het al Ik ben er al uit, maar ik sta open voor uitleg die islamconform is.

Bedenk je wel dat als ik zaken die in de Koran staan moet vragen aan een hoogleraar, dat dat een ernstige ontkenning van de Duidelijkheid van de Koran is?

01-12-2012, 16:59

Citaat door Moker__Oujdi:
Ik snap het al Ik ben er al uit, maar ik sta open voor uitleg die islamconform is.

Bedenk je wel dat als ik zaken die in de Koran staan moet vragen aan een hoogleraar, dat dat een ernstige ontkenning van de Duidelijkheid van de Koran is?
types zoals jou zijn makkelijk te weerleggen....

maar goed.....kijk maar wat je ermee doet.
goed dat jij eruit bent met je eigen logica.



bye bye

01-12-2012, 17:38
Noorderlicht heeft het al uitgelegd maar ik moet dit toch echt welkwijt.

Kifash gaan wij mensen ons afvragen hoe Allaah subhano wa ta3ala iets kan. De tijd, de wereld, het licht het donker, het isallemaalvan Hem

Allaah weet ook alles tegelijkertijd en Hij "kan" alles en al helemaal dingen die wij ons noooit kunnen voorstellen omdat het gewoon in ons begrensdehoofd niet opkomt.

Allaah kan alles zonder grenzen. Grenzen en dingen wel of niet kunnen dat is voor mensen, niet voor de Almachtige God

01-12-2012, 17:43



Citaat door Moker__Oujdi:
Het gaat ook niet zozeer om de beweging, maar om logica icm de kennis dat de aarde een bol is. Wat hij ook doet (bewegen of anderszins), hij moet voor de ene helft van de aarde x doen en voor de andere helft y. Dat is helemaal in strijd met de Eenheid van god.
Zo zo, de logica en kennis dat de aarde bol is. Astaghfir Allaah beste vriend, jouw logica en kennis stellen niets voor bij de kennis van de Almachtige. In onzelogica als mens kan het niet anders, maar dat is hetzelfde als ik aan jou zou vragen bedenk een n ieuwe kleur die niet samen te stellen is uit andere klueren met andere woorden creer iets uit het niets, heb jij die kennis dan?

bovendienjij weet alleen dat de aarderond is, maar hoe zit het met de zeven hemelen? zijn die ook rond? geef maar eens antwoord op de vraag hoe die eerste hemeler dan wel uit ziet.

01-12-2012, 17:43

Citaat door faatjepataatje:
Noorderlicht heeft het al uitgelegd maar ik moet dit toch echt welkwijt.

Kifash gaan wij mensen ons afvragen hoe Allaah subhano wa ta3ala iets kan. De tijd, de wereld, het licht het donker, het isallemaalvan Hem

Allaah weet ook alles tegelijkertijd en Hij "kan" alles en al helemaal dingen die wij ons noooit kunnen voorstellen omdat het gewoon in ons begrensdehoofd niet opkomt.

Allaah kan alles zonder grenzen. Grenzen en dingen wel of niet kunnen dat is voor mensen, niet voor de Almachtige God
Klopt, maar als dat zo is moet iemand ook geen vergelijkingen maken die wel een begrenzing inhouden, eens?
Zoals neerdalen van de hoogste naar laagste hemel + dat hij dan altijd in de laagste/hoogste hemel moet blijven omdat het altijd wel ergens dag of nacht is, of wist hij niet dat het altijd wel ergens nacht is?

Maar wat vind je van de logische verklaring dat Arabieren in de 6e eeuw helemaal niet wisten dat het altijd wel ergens nacht is en dat daar de fout vandaan komt?

01-12-2012, 17:48

Citaat door faatjepataatje:
Zo zo, de logica en kennis dat de aarde bol is. Astaghfir Allaah beste vriend, jouw logica en kennis stellen niets voor bij de kennis van de Almachtige. In onzelogica als mens kan het niet anders, maar dat is hetzelfde als ik aan jou zou vragen bedenk een n ieuwe kleur die niet samen te stellen is uit andere klueren met andere woorden creer iets uit het niets, heb jij die kennis dan?
Luister oughti, als Allah almachtig is, waarom maakt hij geen boek en geeft hij geen openbaringen die zowel aansluiten bij onze logica als met 100% zekerheid zijn bestaan bewijzen? Zulke ahadith veroorzaken toch alleen verwarring en twijfel?

Vind je het niet gewoon veel geloofwaardiger dat deze hadith een mensenfout is veroorzaakt door onwetendheid over de natuur?

Pagina's : [1] 2 3 4 5