Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan ik op de beste en correctste manier iemand leren kennen/trouwen?



29-11-2012, 15:31
Sallaam wa3alajkoum warahmatou llaahi wabarakatouhou iedereen,

Ik zou graag jullie advies willen/ervaringen en zovoort.. Het zit namelijk zo, ik zou graag mijn Dinne compleet willen maken door middel van het huwelijkbootje in te treden. Alleen is er een probleempje eigenlijk…Dit wil ik absoluut niet op een harame manier, door bijvoorbeeld relaties aan te gaan en dergelijke. Maar tegenwoordig lijkt het wel da normaalste zaak om relaties aan te gaan alvorens je het huwelijk betreed. Daarnaast ben ik een super verlegen persoon, word vaak op straat aangesproken maar ik durf daar niet op in te gaan, niet alleen doordat ik me schaam maar ook omdat ik niet die zekerheid heb dat diegene daadwerkelijk serieus is. En aan de andere kant denk ik van dat is toch niet op de goede manier? Maar tegelijker tijd denk ik ook zo van ik heb wel liever dat ik die persoon een paar keer daar voor gesproken heb, zodat ik wel een beetje weet hoe hij is en hoe hij over dingen denkt etc etc. Want er komen zo nu en dan wel eens iemand bij mijn vader, maar dan is er altijd wel wat. Of hij verdient haram geld of het is geen goede jongen etc..

Ik ben ook geen persoon die vaak buiten is of met veel mensen omgaat, zodat het via via gaat. En wil totaal niet met familie trouwen.

Eerlijk gezegd schaam ik me wel een beetje dat ik het op deze manier doe, via deze forum. Maar khayr Insha Allaah!

Graag jullie mening/adviezen..

Alvast Djazaakoum Allaahou khayran!

Ps: dit account is niet van mij, ik gebruik het omdat ik zelf gee account heb.

Wa sallam ou3alajkoum

29-11-2012, 21:39


Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu.

Geachte zuster,

De beste wijze m.b.t. het vinden van een goede echtgenoot is door vraag te doen via uw gehuwde vriendinnen. Uw vriendin doen vraag bij de echtgenoot, en de echtgenoot kijk naar zijn vriendenkring, broeders in de moskee, etc en zodoende. Het feit dat u geen haram relaties wenst is alleen maar goed. De relaties brengen niks op behalve zondes en vaak een slechte afloop voor de vrouw.

Het feit dat iemand u op straat aanspreekt getuigt van twee zaken: Eén, de broeder slaat zijn ogen niet neer. Twee, zijn keuze tot benadering is slechts en enkel omwille van het uiterlijk.

Dat u graag de broeder een aantal keer gesproken wenst te hebben voor het huwelijk is normaal en daar is alle tijd voor insja`Allah. U hoeft de broeder immers niet te huwen bij de eerste bezoek, noch de derde of de tiende. Neemt uw tijd en zodra u iemand hebt gevonden die u past, dan geeft u het "ja" woord insja`Allah.

Blijft insja`Allah verre van haram relaties, gesprekken via msn of.. zulks zaken verpesten de harten en leiden slechts tot afkeer (bij de gelovigen). Geduld, gezond verstand (kiest het geloof boven het uiterlijk) en moge Allah u van een vrome broeder voorzien.

M3aSalaam.

29-11-2012, 22:33

Citaat door Tahmid:
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu.

Geachte zuster,

De beste wijze m.b.t. het vinden van een goede echtgenoot is door vraag te doen via uw gehuwde vriendinnen. Uw vriendin doen vraag bij de echtgenoot, en de echtgenoot kijk naar zijn vriendenkring, broeders in de moskee, etc en zodoende. Het feit dat u geen haram relaties wenst is alleen maar goed. De relaties brengen niks op behalve zondes en vaak een slechte afloop voor de vrouw.

Het feit dat iemand u op straat aanspreekt getuigt van twee zaken: Eén, de broeder slaat zijn ogen niet neer. Twee, zijn keuze tot benadering is slechts en enkel omwille van het uiterlijk.

Dat u graag de broeder een aantal keer gesproken wenst te hebben voor het huwelijk is normaal en daar is alle tijd voor insja`Allah. U hoeft de broeder immers niet te huwen bij de eerste bezoek, noch de derde of de tiende. Neemt uw tijd en zodra u iemand hebt gevonden die u past, dan geeft u het "ja" woord insja`Allah.

Blijft insja`Allah verre van haram relaties, gesprekken via msn of.. zulks zaken verpesten de harten en leiden slechts tot afkeer (bij de gelovigen). Geduld, gezond verstand (kiest het geloof boven het uiterlijk) en moge Allah u van een vrome broeder voorzien.

M3aSalaam.
Moge Allaah azawajjal jou rijkelijk belonen voor de advies en informatie die je me zo net gegeven hebt.

Is mailen ook haram? Bedoel je ziet elkaar niet/hoort elkaar niet?? Wat is de beste manier dan om die persoon te spreken dan om te weten hoe hij ong in elkaar zit??

29-11-2012, 22:51
Asalaam Alikum zuster.

Amieen en moge Allah jou ook zegenen. Nee zuster, zelfs het mailen is niet correct. De beste manier om die persoon te spreken is in de aanwezigheid van uw wali. Ik begrijp dat dit u heel moeilijk lijkt, maar dit is de enige correcte manier. Op deze wijze zal Allah u zegenen en uw huwelijk. U zult zo insja`Allah wegblijven van hetgeen haram. Immers; niet alleen het kijken, maar ook het spreken en het schrijven kan leiden tot foute zaken. Gelooft u mij zuster, u kunt vragen wat u wilt vragen, maar u zult nooit een man (noch een man een vrouw) leren kennen behalve door met die persoon onder één dak te leven.

Nu wenst u natuurlijk zeker te zijn van die persoon, alvorens u onder één dak wenst te leven met die persoon.. maar gezien niks een gezegende huwelijk voortbrengt behalve Allah , is slechts het gehoorzaam zijn aan Hem een middel tot dit. Niet het schrijven, noch het zien.

M3aSalaam.

29-11-2012, 23:03


Assalamu aleikum

Ik sluit me aan bij de post van broeder Tahmid.
Voor de rest vertrouwen op Allaah swt. Hij is tenslotte degene die de harten koppelt en mensen bij elkaar brengt.
Doe dagelijks dua, geef niet op en blijf weg van haram zaken want dat is alleen maar ellende.
Moge Allaah swt u leiden en datgene geven wat uw hartje begeert. Ameen!

Wa salaam

17-12-2012, 21:51

Citaat door Tahmid:
Asalaam Alikum zuster.

Amieen en moge Allah jou ook zegenen. Nee zuster, zelfs het mailen is niet correct. De beste manier om die persoon te spreken is in de aanwezigheid van uw wali. Ik begrijp dat dit u heel moeilijk lijkt, maar dit is de enige correcte manier. Op deze wijze zal Allah u zegenen en uw huwelijk. U zult zo insja`Allah wegblijven van hetgeen haram. Immers; niet alleen het kijken, maar ook het spreken en het schrijven kan leiden tot foute zaken. Gelooft u mij zuster, u kunt vragen wat u wilt vragen, maar u zult nooit een man (noch een man een vrouw) leren kennen behalve door met die persoon onder één dak te leven.

Nu wenst u natuurlijk zeker te zijn van die persoon, alvorens u onder één dak wenst te leven met die persoon.. maar gezien niks een gezegende huwelijk voortbrengt behalve Allah , is slechts het gehoorzaam zijn aan Hem een middel tot dit. Niet het schrijven, noch het zien.

M3aSalaam.
Assallaam ou 3alajkoum,
Ik begrijp het.
BarakAllaahfiek voor de info! Moge Allaah soubhanahou wa ta'ala jou rijkelijk belonen!

17-12-2012, 22:05
Klopt,ik heb precies hetzelfde als jou, wereld is beetje omgedraaiid daarom. Het lijkt een gewoonte om eerst relaties/contact aan te gaan.. Dat is echt jammer, moge Allaah subhannahu wata3ala onss leiden , Allaahuma Ameen!

20-12-2012, 22:42

Citaat door xx_beauty_xx:
Klopt,ik heb precies hetzelfde als jou, wereld is beetje omgedraaiid daarom. Het lijkt een gewoonte om eerst relaties/contact aan te gaan.. Dat is echt jammer, moge Allaah subhannahu wata3ala onss leiden , Allaahuma Ameen!
Amin

27-12-2012, 00:46
Ik begrijp je echt helemaal. Als er iets is waar ik allergisch voor ben dan zijn het relaties. Gek genoeg vind je tegenwoordig bij geen mens die daar niet aan doet. Maar gair inschaAllah, we moeten blijven vertrouwen op Allah swt

"Good woman are for good men, and good men for good woman"

27-12-2012, 14:27
Heb niets toe te voegen aan bovenstaande. Laat je vooral niet verleiden door de gewoontes van tegenwoordig. Als je het zelf moeilijk vindt, kun je misschien één van jouw vriendinnen etc. navraag laten doen in de moskee. Kheir in shaa Allah