Bekijk volle/desktop versie : MAAGDELIJKHEID IS EEN ZAAK TUSSEN JOUW EN ALLAH. Al dan niet Man of vrouw.



28-11-2012, 07:46
Salaam alekoum wa rahamtulah wa baraktu;

Bismilahi Rahmani Rahiem;

Daar ik heb gemerkt dat nogal wat misverstanden zijn bij moslims (die niet altijd vanuit een misconcept over islam komen, [B]tussen jou en Allah ...


In deze situatie heeft GEEN ENKELE MENS het recht jou te vragen of je nog maagd bent en waarom al dan wel of niet.


Dames en heren, als jullie willen trouwen en eventuele toekomstige durft jou de onbeschofte vraag te stellen of je nog maagd bent raad ik je aan hier niet op te antwoorden en terug te vragen WAT DE REDEN is dat deze persoon dat wilt weten.

Als deze persoon het zo erg vindt dat je geen maagd meer zou zijn dan ga je daar toch niet mee trouwen ?!!!!
Komaan! Wilt deze persoon jouw trouwen voor status of of om dichter bij Allah te komen ? ...

Nu nog iets over onwettige geslachtsgemeenschap; als jij moslim was op het moment dat je onwettige geslachtsgemeenschap vrijwiillig ( Inderdaad verkrachting is geen zonde aangezien dit iets waar je geen toestemming hebt voor gegeven; Dit even erbij omdat er ook hierover misverstanden bestaan.) bij volle verstand hebt gedaan wetende dat het haram is dan heb jij een zonde begaan, en met name de tweede grootste zonde in islam (De eerste grootste zonde in islam is shirk) en hier bestaan fysieke straffen voor, die horen uitgevoerd te worden onder toeziend oog van de sharia leider... Is er geen sharia in het land waar jij woont ? Toon dan berouw... Voor de rest van je dagen... Net zoals wij allemaal alleen maar tot het einde van dit leven berouw kunnen vragen aan Allah voor al onze zonden.. (Bv. Iemand gepest, ribba, een persoon niet helpen... Je weet zeluf, we hebben allemaal zonden..)

Als je gegevens wilt van een sheik, kan hier inshAllah een lijst met telnummers plaatsen;

Moge Allah ons helpen onze emmoties onder controle te houden en ons vergeven voor al onze tekortkmoingen, ameen!

Ma salaam'a

28-11-2012, 12:17


deels vind ik dat je gelijk hebt, we moeten niet er te gemakkelijk over nadenken.

Maar het is meer, een vrouw die haar maagdelijkheid heeft gegeven aan een persoon omdat ze van hem houdt en waar het mee is afgelopen kan een belemmering zijn in het vervolg van jou relatie met haar. De eerste is moeilijk te vergeten en vaak duurt het maanden of zelfs jaren voordat een vrouw er weer bovenop is gekomen.

Waarom zou iemand niet een maagd mogen eisen, mits hij natuurlijk ook zelf kuis is gebleven.

28-11-2012, 12:30
Je hebt juist wel recht om een maagd te eisen. Net zoals je vraagt of iets nieuw is of tweedehands.

28-11-2012, 13:50
Nieuw of tweedehands haha, maar je merkt het vanzelf wel.

28-11-2012, 13:59


Dit slaat nergens op je mag tijdens een kennismaking vragen of ze nog kuis is.Jij als eventuele aanstaande man heeft dat RECHT om te vragen en ook weten wat voor vlees je in de kuip hebt.Je wil natuurlijk wel de eerste zijn ben je niet de eerste is ze ook nooit van jou geweest het meest pijnlijke voor een man.Verder vind ik dit weer een excuus en zelfs een vrijbrief om lekker te zondigen als vrouw want de man vraagt er toch niet naar.Nou ik zou zeggen WORD WAKKER ik vraag het wel en als ze geen antwoord er op heeft weet ik genoeg.

Een vrouw met eer is meer geliefd bij ALLAH HU TAALA dan een gebruikte vrouw(soms zelfs door kaffirs bah)

28-11-2012, 14:03

Citaat door waisdat:
Salaam alekoum wa rahamtulah wa baraktu;

Bismilahi Rahmani Rahiem;

Daar ik heb gemerkt dat nogal wat misverstanden zijn bij moslims (die niet altijd vanuit een misconcept over islam komen, [B]tussen jou en Allah ...


In deze situatie heeft GEEN ENKELE MENS het recht jou te vragen of je nog maagd bent en waarom al dan wel of niet.


Dames en heren, als jullie willen trouwen en eventuele toekomstige durft jou de onbeschofte vraag te stellen of je nog maagd bent raad ik je aan hier niet op te antwoorden en terug te vragen WAT DE REDEN is dat deze persoon dat wilt weten.

Als deze persoon het zo erg vindt dat je geen maagd meer zou zijn dan ga je daar toch niet mee trouwen ?!!!!
Komaan! Wilt deze persoon jouw trouwen voor status of of om dichter bij Allah te komen ? ...

Nu nog iets over onwettige geslachtsgemeenschap; als jij moslim was op het moment dat je onwettige geslachtsgemeenschap vrijwiillig ( Inderdaad verkrachting is geen zonde aangezien dit iets waar je geen toestemming hebt voor gegeven; Dit even erbij omdat er ook hierover misverstanden bestaan.) bij volle verstand hebt gedaan wetende dat het haram is dan heb jij een zonde begaan, en met name de tweede grootste zonde in islam (De eerste grootste zonde in islam is shirk) en hier bestaan fysieke straffen voor, die horen uitgevoerd te worden onder toeziend oog van de sharia leider... Is er geen sharia in het land waar jij woont ? Toon dan berouw... Voor de rest van je dagen... Net zoals wij allemaal alleen maar tot het einde van dit leven berouw kunnen vragen aan Allah voor al onze zonden.. (Bv. Iemand gepest, ribba, een persoon niet helpen... Je weet zeluf, we hebben allemaal zonden..)

Als je gegevens wilt van een sheik, kan hier inshAllah een lijst met telnummers plaatsen;

Moge Allah ons helpen onze emmoties onder controle te houden en ons vergeven voor al onze tekortkmoingen, ameen!

Ma salaam'a
Onzin.

Je mag vragen of diegene maagd is. Je mag niet vragen naar hoezo ze ontmaagd is of met hoeveel etc. Moet wel het verschil kennen.

28-11-2012, 19:15
Veel mensen praten hier, maar ik wil bewijzen zien.

Dus: Kom met een praatje ONDERBOUWD MET BEWIJZEN.

DjazakaAllahuGhairannnnnn

29-11-2012, 22:37

Citaat door MUAWlYA:
Veel mensen praten hier, maar ik wil bewijzen zien.

Dus: Kom met een praatje ONDERBOUWD MET BEWIJZEN.

DjazakaAllahuGhairannnnnn
Zo leuk dat ik in je ot sta.

Er zijn zat bewijzen waarin de profeet sallahoe alayhi wa sallam of de sahaba, gescheiden en weduwen huwden. En die zijn ook maagd en er is niks mis mee. De overige dames zouden gezonden hebben, want zina is haram.

De vrouw dient het niet meer te doen, vergeving te vragen aan Allah. Een man kan zo n vrouw gewoon trouwen als hij ziet dat ze serieus is en zichzelf heeft verbeterd.

Het is eigenlijk een persoonlijke kwestie, waarbij mannen liever een vrouw hebben die nooit door iemand is aangeraakt. Je zult ook vast wel mannen vinden die er makkeijker over denken.

Maar om nou te zeggen dat je als man niet het recht hebt om te vragen vind ik wel ver gaan. Ik vind dan ook dat de man zelf een goede persoon dient te zijn en zijn kuisheid bewaart, want anders is het hypocrisie ten top.

30-11-2012, 22:45
Ja vragen is niet verboden, maar de point is dat het absoluut niet de plicht is van de man of de vrouw om die vraag te beantwoorden aangezien maagdelijkheid een zaak is tusen die persoon en Allah.
Aan zij die het antwoordt op de vraag van maagdelijkheid een recht vinden raad ik aan iets te doen aan jouw grote ego en te gaan studeren;

Als jij liever iemand hebt die maagd is met een zwake imaan boven een niet maagd met een hoge imaan dan is dat jouw keuze.. bij wijze van spreken, om maar eventjes proberen duidelijk te maken inshAllah dat het huwelijk niet draait om maagdelijkheid maar om dichter bij Allah te komen. Hetgeen waar je jouw het beste op baseert bij de keuze van een huwelijkspartner is diens islamitische leefwijze, hoe meer praktiserender hoe beter.

Hadith:
“Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.”

Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie.

Hadith:
“Een vrouw wordt omwille van vier zaken gehuwd: om haar rijkdom, haar afkomst, haar schoonheid en haar religie. Kies voor de vrouw met religie en je zal welslagen.”

Deze hadith is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

Hadith:
“Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.”

Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie.



Het huwelijk is een grote topic en daarom raad ik iedereen en mezelf aan om het grondig te bestuderen, ook al ben je getrouwd, want zoals je mss al zal gemerkt hebben in je leven kan dat ene puzzelstukje info dat er opeens bij komt een hele boel aan het plaatje veranderen...

Salaam alekoum wa rahmatulah wa baraktu.

01-12-2012, 12:24
ik geef je ook gelijk. Je hoeft niet perse maagd te zijn om en goede praktiserende of gelovige dame te zijn. Het is eigen een persoonlijke kwestie van mensen.

Als je je leven betert en spijt hebt van je losbondige leventje of dat ene moment dat saytaan je misleid hebt, dan is er niks mee om gehuwd te worden.

Ik heb eerder problemen met mannen die zo laag over vrouwen praten en zelf niet eens kuis zijn, maar wel een maagd eisen.

01-12-2012, 14:56
dankjewel voor het plaatsen meid. zie ook mijn topic mensen http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4485300

01-12-2012, 14:57

Citaat door spongbob100:
ik geef je ook gelijk. Je hoeft niet perse maagd te zijn om en goede praktiserende of gelovige dame te zijn. Het is eigen een persoonlijke kwestie van mensen.

Als je je leven betert en spijt hebt van je losbondige leventje of dat ene moment dat saytaan je misleid hebt, dan is er niks mee om gehuwd te worden.

Ik heb eerder problemen met mannen die zo laag over vrouwen praten en zelf niet eens kuis zijn, maar wel een maagd eisen.
mach allah