Bekijk volle/desktop versie : Niet-moslims schamen zich nergens voor



Pagina's : [1] 2 3 4

26-12-2004, 19:10
Niet-moslims schamen zich nergens voor.
Toch?

26-12-2004, 19:13


Natuurlijk wel.... schaamte is menselijk.... ieder mens schaamt zich wel eens dat heeft niks met moslim zijn of neit te maken....Het is wel zo dat de cultuur in arabische landen waar de islam heerst schaamte culturen zijn....maar of dat altijd zo goed is....er is weinig openheid in zo´n cultuur

26-12-2004, 19:25

Citaat door boss:
Niet-moslims schamen zich nergens voor.
Toch?
waar doel je op? ik snap het niet...

ik schaam me wel eens, wanneer ik iemand heb gekwetst bv.

26-12-2004, 19:28

Citaat door meknesia20:
Natuurlijk wel.... schaamte is menselijk.... ieder mens schaamt zich wel eens dat heeft niks met moslim zijn of neit te maken....Het is wel zo dat de cultuur in arabische landen waar de islam heerst schaamte culturen zijn....maar of dat altijd zo goed is....er is weinig openheid in zo´n cultuur
onderbouw, de arabische cultuur is tegenwoordig zeer open en er is heel weinig schaamte niet dat ik daar blij mee ben.

heb je gezien hoe in marokko jongeren met elkaar omgaan?

26-12-2004, 19:28



Citaat door atropos:
waar doel je op? ik snap het niet...

ik schaam me wel eens, wanneer ik iemand heb gekwetst bv.
je eten brand aan

26-12-2004, 19:30

Citaat door Assiea:
je eten brand aan
pasta staat op...moet nog 10 minuten koken...dan met gerookte zalm en sjalotjes en creme fraiche, dus zo klaar!

dank voor je bezorgdheid, hoor.

26-12-2004, 19:31
Als niet-moslima schaam ik me ook wel eens, maar misschien om andere dingen als moslims.

26-12-2004, 19:32

Citaat door atropos:
pasta staat op...moet nog 10 minuten koken...dan met gerookte zalm en sjalotjes en creme fraiche, dus zo klaar!

dank voor je bezorgdheid, hoor.
iew gerookte zalm gatverdamme zo smerig

26-12-2004, 19:32
Hmm... Als schaamte een geloofskwestie wordt, klopt er iets niet. Als je je niet schaamt, heb je gewoon geen geweten, en dat is heel iets anders.

26-12-2004, 19:32

Citaat door atropos:
waar doel je op? ik snap het niet...

ik schaam me wel eens, wanneer ik iemand heb gekwetst bv.

Bijvoorbeeld:
seksuele opmerkingen waar je ouders of schoonouders bij zijn.
We leven in een land van vrijheid, maar soms schieten ze hier, vooral op het gebied van seks, echt door. Een beetje respect voor de mensen om je heen kan geen kwaad.''

26-12-2004, 19:33

Citaat door antiburka:
Als niet-moslima schaam ik me ook wel eens, maar misschien om andere dingen als moslims.
vertel wie weet heb je het helemaal mis en schamen we ons om dezelfde dingen?

ik schaam me bv enorm als ik, struikel over straat jij niet?

26-12-2004, 19:35

Citaat door Assiea:
onderbouw, de arabische cultuur is tegenwoordig zeer open en er is heel weinig schaamte niet dat ik daar blij mee ben.

heb je gezien hoe in marokko jongeren met elkaar omgaan?
Ja daar heb je gelijk in....marokko is zeker anders, soms nog moderner als hier in NL, ook door de invloed van de koning, maar in landen als iran en saoudi arabie is dat anders

26-12-2004, 19:38



Citaat door meknesia20:
Ja daar heb je gelijk in....marokko is zeker anders, soms nog moderner als hier in NL, ook door de invloed van de koning, maar in landen als iran en saoudi arabie is dat anders
ben je er geweest?

26-12-2004, 19:43

Citaat door boss:

Bijvoorbeeld:
seksuele opmerkingen waar je ouders of schoonouders bij zijn.
We leven in een land van vrijheid, maar soms schieten ze hier, vooral op het gebied van seks, echt door. Een beetje respect voor de mensen om je heen kan geen kwaad.''
Waarom zou ik mij daarvoor moeten schamen? Vooral op het gebied van sex en vooral sexgerelateerde zaken vind ik de gemiddelde nederlander nogal preuts. Ik heb bijvoorbeeld al verschillende keren naakt model gestaan voor tekenlessen of fotografie opdrachten, ik begrijp echt niet waarom mensen zich voor hun lichaam schamen.

Maar ik kan mij best wel schamen, vaak is dit plaatsvervangende schaamte. Als ik met iemand ergens ben die zich niet gedraagt zoals het daar hoort. Of als zo iemand een domme opmerking maakt.

Ik kan mij in een restaurant schamen als ik aan een tafel zit waar aan het andere eind iemand zit met een grote bek en een IQ van 70, dan schaam ik mij tegenover mensen aan andere tafeltjes.

Dus ik (spreek dan alleen voor mijzelf) ken wel schaamte alleen op een andere manier.

26-12-2004, 19:46

Citaat door Assiea:
vertel wie weet heb je het helemaal mis en schamen we ons om dezelfde dingen?

ik schaam me bv enorm als ik, struikel over straat jij niet?
Ik schaamde me dood, toen ik solliciteerde.
De persoon, bij wie ik mijn sollicitatiegesprek moest houden, had een ietwat hoge stem door de telefoon, en ik dacht, dat het een vrouw was.
Toen ik op het betreffende tijdstip kwam en vroeg naar mevrouw Kieft, bleek het een man te zijn.
Toen ik daar de kamer binnen kwam, struikelde ik over de drempel en wilde eigenlijk meteen wel weer vertrekken, want wie neemt nu iemand aan, die al 2 blunders begaan heeft in nog geen 5 minuten tijd?
Er kwamen nog een paar blunders, maar ik werd toch aangenomen. Wel heeft iedereen er nog jaren over nagepraat.

Pagina's : [1] 2 3 4