Bekijk volle/desktop versie : verschil tussen Soeniet en Sijiet?? kan iemand me effe duidelijk uitleggen ?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

27-11-2012, 12:47
En of je als Soeniet met een sij3a mag trouwen en andersom?

27-11-2012, 13:07


Trouwen Trouwen!!!

27-11-2012, 13:09
Sjiet is erger dan een jood. De sjiet schelden Aisha uit en verklaren Abu Bakr en Omar als kaffir, het schelden, vervolen en haten van hen is een aanbidding bij de sjiet.

27-11-2012, 13:16
+ volgens hun is de huidige Koran niet compleet

27-11-2012, 13:21



Citaat door Sterveling:
Sjiet is erger dan een jood. De sjiet schelden Aisha uit en verklaren Abu Bakr en Omar als kaffir, het schelden, vervolen en haten van hen is een aanbidding bij de sjiet.
Dat komt toch omdat zij geloven dat Abu Bakr en Omar, Fatima en Ali zouden hebben vermoord?

Ik ken een tweetal sjieten en ik vind het zo moeilijk om ze als 'erger dan joden' te zien. Allaahu a3lam natuurlijk, maar ze komen zo vroom en fijn over. En eentje vertelde ook tijdje terug dat zij gewoon net zoals wij vijf keer per dag salaat verrichten, en onze shahada uitspreken etc. Ligt het verschil dan echt enkel in politieke kwesties uit de geschiedenis?

27-11-2012, 13:26

Citaat door Sterveling:
Sjiet is erger dan een jood. De sjiet schelden Aisha uit en verklaren Abu Bakr en Omar als kaffir, het schelden, vervolen en haten van hen is een aanbidding bij de sjiet.

27-11-2012, 13:36

Citaat door Galaxaura:
Dat komt toch omdat zij geloven dat Abu Bakr en Omar, Fatima en Ali zouden hebben vermoord?

Ik ken een tweetal sjieten en ik vind het zo moeilijk om ze als 'erger dan joden' te zien. Allaahu a3lam natuurlijk, maar ze komen zo vroom en fijn over. En eentje vertelde ook tijdje terug dat zij gewoon net zoals wij vijf keer per dag salaat verrichten, en onze shahada uitspreken etc. Ligt het verschil dan echt enkel in politieke kwesties uit de geschiedenis?
Ik weet niet precies wat zij geloven, ik weet wel wat zij weten. Zij weten dondersgoed dat sjieeten zelf Ali hebben vermoord. Is in hun boeken te vinden.

Nee, het verschil ligt niet enkel in politieke kwesties. Heden ten dag voeren sjieeten een ideologische oorlog met ahlu sunnah. Kijk maar naar Syrie waar sjieeten sunnies vermoorden, geen onderscheid maken in geslacht of leeftijd. Vergeet niet dat sjieeten meester zijn in liegen, liegen om hun godsdienst te verspreiden en beschermen is een aanbidding bij hen.

Kijk de video's op deze kanaal: http://www.youtube.com/user/amskhan2007

27-11-2012, 13:39
Huh hoezo Allah uitschelden, ze geloven toch ook in hem?

enige wat ik weet is dat hun religie niet klopt

27-11-2012, 13:41
Politiek? No way, imams hebben bij hun een hogere status dan de profeten .. koran is niet compleet, volgens hun zijn er verzen weggelaten .. er zijn zoveel dingen waar zij een verkeerde interpretatie van hebben .. veel geleerden noemen Shia zelfs 'deen akhar' .. een ander geloof .. zo erg verschillen we van ze.

27-11-2012, 13:42
Er is dus werkelijk echt een groot verschil!

27-11-2012, 14:07
Sijieten hebben toch ook de prostitutie gelegaliseerd door tijdelijke huwelijken goed te keuren. Zij mogen vooraf toch afstemmen of ze bijv voor een 1 uur of voor een weekend getrouwd zullen zijn.

27-11-2012, 14:12
Welke shi'ieten zou de vraag dan moeten zijn. Zoals er onder de ahlu sunna wa aljama3a verdwaalde sektes bestaan bestaan er ook onder shi'ieten stromingen die weer juist niet of minder dwalend zijn.

Niet alle shi'ieten zijn rawaafid. Niet alle shi'ieten schelden op de sahaba en Aicha en niet alle shi'ieten geloven dat de Koran incompleet is. Er zijn twee stromingen binnen het shi'isme die dicht tot de ahlu sunna staan en waarop wij geen takfier doen.

Dus de vraag: mag je met een shi'i trouwen? Kan niet simpel beantwoord worden zonder dat we weten wat die shi'iet dan gelooft en tot welke stroming hij behoort.

En als je in dit soort kwesties en keuzes die invloed hebben op je leven advies wilt zou ik me wenden tot geleerden en niet tot m.nl.

27-11-2012, 14:14


"Er zijn twee stromingen binnen het shi'isme die dicht tot de ahlu sunna staan en waarop wij geen takfier doen."
Die 2% onder de sjieeten? lol

27-11-2012, 14:20

Citaat door Sterveling:
Ik weet niet precies wat zij geloven, ik weet wel wat zij weten. Zij weten dondersgoed dat sjieeten zelf Ali hebben vermoord. Is in hun boeken te vinden.

Nee, het verschil ligt niet enkel in politieke kwesties. Heden ten dag voeren sjieeten een ideologische oorlog met ahlu sunnah. Kijk maar naar Syrie waar sjieeten sunnies vermoorden, geen onderscheid maken in geslacht of leeftijd. Vergeet niet dat sjieeten meester zijn in liegen, liegen om hun godsdienst te verspreiden en beschermen is een aanbidding bij hen.

Kijk de video's op deze kanaal: http://www.youtube.com/user/amskhan2007
Ik kan nu geen filmpjes bekijken op werk, maar mijn oog viel echt gelijk op deze titel: 'Khomeini better than chosen prophets '

Waarom horen zij dan bij de islaam, dat strookt toch niet? Ik begrijp het gewoon niet.

27-11-2012, 14:23

Citaat door Galaxaura:
Ik kan nu geen filmpjes bekijken op werk, maar mijn oog viel echt gelijk op deze titel: 'Khomeini better than chosen prophets '

Waarom horen zij dan bij de islaam, dat strookt toch niet? Ik begrijp het gewoon niet.
Zij horen niet bij de Islaam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5