Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Waarom harsen beter is..



26-11-2012, 21:08
Harsen beter dan scheren en ontharing crèmes?
Als je scheert of gebruik maakt van ontharing crèmes verwijder je niet het hele haartje. Je verwijdert alleen het zichtbare gedeelte van een haar. De haarwortel blijft dus gewoon zitten en komt harder en dikker terug. Denk maar aan de stoppels die je de volgende dag al voelt!
Bij harsen verwijder je het hele haartje met haarzakje en al. Het zakje moet weer opnieuw groeien. Een groot voordeel hiervan is dat de haren dunner terugkomen! En niet alleen dat, ook verwijder je meteen de dode huidcellen mee. Het enige wat je overhoudt is een gladde zachte huid.
In tegenstelling tot scheren en ontharing crèmes, blijven de haartjes minimaal 3 tot 7 weken weg! Hoe vaker je harst, hoe minder snel ze terug komen.

Harsen beter dan IPL en laser?
Het klinkt heel mooi om voorgoed van je ongewenste haar af te zijn. Helaas is dit niet waar. Als je gaat laseren zullen er veel haren verwijderd worden, maar heel veel haartjes blijven ook zitten! Donshaartjes zijn bijvoorbeeld te dun en te licht om te laseren. Dus je zult nooit gladde en zachte benen voelen. Ook zegt elk salon er nadrukkelijk bij dat je jaarlijks terug moet komen voor een onderhoudsbeurt. Dat niet alleen, zodra je hormonen gaan veranderen (door bv medicijnen of een zwangerschap) komen de haren weer allemaal terug! En als laatst kost het je bakken met geld! Ik zeg niet dat laseren slecht is, ik geef alleen aan dat niet alle haartjes weggaan en je het continu in de gaten moet houden. Bij het harsen daarentegen worden wel alle haartjes verwijderd, ook de donshaartjes!

Harsen beter dan een epilady?
In principe verwijdert een epilady ook ieder haartje vanuit de wortel. Verschil is alleen dat de haartjes er één voor één uit worden getrokken. Dit neemt daardoor ook ontzettend veel tijd in beslag en dit wordt vaak pijnlijker ervaren. En het grootste nadeel is dat een epilady erom bekend staat dat het voor ontzettend veel ingegroeide haartjes zorgt.



Wanneer harsen?Wanneer kun je harsen? Als je voor de eerste keer gaat harsen, zorg er dan voor dat de haren niet te lang zijn. 1 centimeter is ideaal. Ook raad ik je aan veel te scrubben zodat eventuele ingegroeide haartjes ook open gaan en dus mee kunnen worden geharst.
Doet harsen pijn?
In het begin kan het harsen als pijnlijk worden ervaren, maar ook dit verschilt per persoon! Net voor je menstruatie harsen wordt over het algemeen als pijnlijker ervaren.

De zomer lijkt nog heel ver weg, maar je kunt nu het beste beginnen met de voorbereidingen zodat je er in de zomer profijt van hebt! Nu is het makkelijker om je haren te laten groeien.

Meer weten? Mail me