Bekijk volle/desktop versie : Studie Stage in Marokko!



26-11-2012, 19:25
Salaam broeders en zusters!!!
Ik hoop dat alles goed gaat met jullie,

nu heb ik een vraagje.
Momenteel zit ik in het tweede jaar maatschappelijk werk aan de hogeschool van Antwerpen.
Volgend jaar heb ik de optie om stage te doen in het buitenland, en aangezien ik dit mag van men ouders,
wil ik zeeer graaaag stage doen in Maghreb!!!

Nu heb ik al wat opgezocht op het internet, maar het is zeeer moeilijk om iets te vinden daar.
Heeft er iemand hier al stage gedaan in marokko? Of heeft er iemand stageplaatsen die hij kent of gewoon organisaties?
Ik zou graag in Nador, Al aroui, Marrakech of Meknes stage doen (omdat ik daar familie heb, dus makkelijk om te logeren).

De plaatsen kunnen echt verschillen: weeshuizen, adoptiecentra's, stichting voor vrouwen, vrouwenmishandeling, armoedebestrijding en noem maar op.... Alles wat te maken heeft met sociale hulpverlening.

Insh'Allah kunnen jullie mij helpen!!!!

Chokran,

26-11-2012, 19:57


ik woon al een dikke tien jaar in marokko ............ je wordt gelijk aangenomen ge je gang zeg ik

27-11-2012, 16:33

Citaat door mey:
ik woon al een dikke tien jaar in marokko ............ je wordt gelijk aangenomen ge je gang zeg ik
Woon je al zo lang in Marokko? MashaAllah goed zeg

27-11-2012, 16:41
Amaai zaalig al 10jaar!! seg, maar dan weet jij wel veel organisaties niet? Waar ergens in Marokko?

27-11-2012, 16:43


Ik heb daar over nagevraagd en velen vragen van je dat je goed Frans kan

Maar hoop inshallah dat het jou wel lukt

28-11-2012, 11:13
Frans owwnee, dat is niet mijn sterkste punt. Maar zoals in Nador, daar praten ze niet veel Frans, vooral veel tamazight en dat kan ik wel, dus dan moet ik daar toch ergens terecht kunnen niet?

28-11-2012, 23:14

Citaat door jemmainno:
Frans owwnee, dat is niet mijn sterkste punt. Maar zoals in Nador, daar praten ze niet veel Frans, vooral veel tamazight en dat kan ik wel, dus dan moet ik daar toch ergens terecht kunnen niet?
Dan zou ik het daar inderdaad proberen. Ik heb het bij de grote steden nagevraagd zoals Casablanca, Rabat, Meknes, niet in het noorden.

30-11-2012, 16:58
indd moet je goed frans kunnen spreken .......... en marokko doet daar veel mee ......tourwens als je geen frans kan spreken in marokko ben je een taheboecht zelfs in nador of el hocaima en in rabat en casa HELEMAAAAAAL ..frans is overal ahahahahah.....ik woon in tanger en ken een heleboel ik studeer ook in tetouan daar kan ik ook een paar

je moet echt komen en navragen .....het zal je echt lukken

30-11-2012, 17:02

Citaat door Salaam__:
Woon je al zo lang in Marokko? MashaAllah goed zeg
Jah Zo lang ik was nog super jong toen ik van nederland hierheen kwam ... was wel moeilijk maar ja nu kan ik niet zonder haha

01-12-2012, 11:02

Citaat door mey:
Jah Zo lang ik was nog super jong toen ik van nederland hierheen kwam ... was wel moeilijk maar ja nu kan ik niet zonder haha
Woow mashaAllaah, goed hoor! En tbarkeAllaah dat je het Nederlandse taal ook nog beheerst.. Welke stad woon je?

01-12-2012, 22:30
Tegenwoordig spreken ze ook Engels in Marokko. Zelf stage gelopen in Oujda en was daar verbaasd over. Instanties zoals in de zorg zie je dat ze vaker engels spreken.

Daarnaast zitten ze te wachten op "Europeese marokkanen"die willen werken in Marokko of stage lopen. Ze onthalen je met open armen. Zelf ken ik niet zulke instanties heb zelf stage gelopen in een psychiatrisch ziekenhuis