Bekijk volle/desktop versie : recept roombotercrossaints



26-11-2012, 13:10
ik heb ooit hier een recept gevonden van roombotercrossaints ik heb alleen de ingredienten alleen de werkwijze niet

ik heb staan:
blokje verse gist
3dl lauwe melk
700 gr. melk
100 gr. roomboter
3 eetl. suiker
1/2 theel. zout
2 eieren

mijn vraag is hoe lang moet je het deeg laten rijzen??

26-11-2012, 13:13


Pfff. Ik zeg je doe je best, want ik heb zo vaak geprobeerd, maar het lukte me steeds niet. Dus heb het opgegeven.

26-11-2012, 13:17
echt zoooo jammer dit, mijn kleine heeft de bereidingwijze zo eraf gescheurd en ik kon alleen de ingredienten nog lezen..was echt een goed recept..

26-11-2012, 13:20
ik up wel mee

26-11-2012, 13:21



Citaat door LadyMaMa:
echt zoooo jammer dit, mijn kleine heeft de bereidingwijze zo eraf gescheurd en ik kon alleen de ingredienten nog lezen..was echt een goed recept..

Haha echt een Marokkaan. Ze laten niks heel. Meskiena, er zal vast iemand zijn die een bereidingswijze heeft voor je. Van mij moet je niet verwachten met al die mispogingen van me.

26-11-2012, 13:23
AHA!!!!!!!

ik ben zoooo slim vandaag..ik heb deze gevonden:

Je begint met het gist in de beslagkom te doen, en samen met de melk roeren. Daarna doe je de gezeefde bloem bij de gistmelk. De boter, zout, suiker en de eieren doe je er ook bij, en dat kneed je tot een gladde deeg. En dan laat je het 30minuten rijzen.
Daarna verdeel je het deeg in 4 gelijke bollen, en die kneed je nog even een paar tellen door. Vervolgens pak je de eerste bol, en je bestuift telkens het aanrecht waar je op werkt, zodat het deeg niet plakt. Je rolt een cirkel uit, van 30cm doorsnee. En die snijd je dan in 8 punten. De ingrediënten van de vulling moet je samen mengen als je het deeg laat rijzen. Daarna leg je op elk puntje een theelepeltje vulling, dan rol je het deegplakje vanaf de brede kant, naar de punt op. Met de punt naar beneden leg je het in een bakblik, die je hebt bedekt met bakpapier, en je vormt er hoorntjes van.
Als je klaar bent met bolletjes snijden, en de hoorntjes heb je allemaal gevuld en gedraaid, dan laat je ze nog 20 minuten rijzen.
En je verwarmt je oven op 200graden.
Na 20 minuten ga je de eerste hoorntjes die je hebt op gerold met losgeklopt eierdooier bestrijken en bakken in de oven ongeveer 10 minuten tot ze mooi bruin zijn want dat verschilt per oven. En zo bak je al je hoorntjes af.
In tussen ga je de glazuur maken 150g poedersuiker plus de 2 el cacao in een kommetje en met warm water aanmaken het moet een soort dikke papje worden dus niet te veel water,als de hoorntjes zijn afgekoeld dompel je de puntjes een voor een in de pasta en laten drogen op een rooster