Bekijk volle/desktop versie : 23 weken zwanger



24-11-2012, 01:01
Slm, heb ne vraagje ben 23 weken zwanger. En heb elke avond jeuk over heel mijn lichaam. Heeft iemand Dees al meegemaakt?

24-11-2012, 02:56


Ik heb het niet meegemaakt al hamdolillah... Maar heb wel begrepen dat jeuk ook 1 van de kwaaltjes is dat bij zwangerschap voorkomt...

Heb begrepen dat je daar niks aan kunt doen behalve af en toe een cremetje op smeren om de jeuk te verminderen...

Ik hoop dat het snel voorbij gaat...

Als het niet over gaat dan zou ik echt naar verloskundige gaan.. Want er kan een oorzaak ervoor zijn en die zijn niet altijd ongevaarlijk voor de baby!

24-11-2012, 07:34
Niet krabben! Daardoor kan je stria krijgen een oud fabeltje is dat je dan een baby met veel haar krijgt Hahaha zou me niet druk maken meid is niks gevaarlijks jeuk hoort erbij want je buik wordt groter en er komt spanning op te staan

24-11-2012, 09:25
Ah oke bedankt meiden xxx

24-11-2012, 10:22


Hoi,

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap meegemaakt.elke avond als ik in bed kroop...jeuk echt overal...armen, benen, buik, echt overal.
Komt omdat je lichaam gaat ontspannen blijkbaar. Eenmaal in slaap gevallen was dit ook voorbij bij mij, bij jou ook?
Kan je niets tegen doen.

24-11-2012, 11:20
Ik zou het wel tegen je verloskundige zeggen want jeuk kan toch ook op iets anders duiden. Voor de zekerheid zou ik wel bellen. Vooral als het zo erg is.

24-11-2012, 22:25
Nee ben al na ziekenhuis geweest vo onderzoek. Dacht dat het Mss iets te maken heeft met de lever of suikerziekte maar da was het ni. Ze hebben niks gevonden. En de jeuk blijft maar echt lastig.

26-11-2012, 15:13
Ik had dat ook heel erg tijdens mijn zwangerschap.
Bij etos enz. heb je van die mentholgel of poeder die helpt heel goed tegen de jeuk

26-11-2012, 15:53
Heb ik eventjes gehad.. enige wat hielp was onder de douche met een stevige scrubhandschoentje flink scrubben en dan had ik nergens meer last van.