Bekijk volle/desktop versie : Vasten



23-11-2012, 15:02
Salaam,

Ik heb een vraagje, vandaag vast ik niet. Kan ik ivm ashura ook morgen en zondag vaste ?

Shokran

23-11-2012, 15:17


Assalamoe alleikoem,
Het gaat er om dat je je onderscheid van de Christenen en de Joden. De Profeet salla Allaahoe aleyhi wa salam heeft gezegd “Als ik nog leef het volgende jaar, dan zal ik de negende dag ook vasten.” Maar het is niet verplicht voor ons. Overal waar ik lees zie ik 'de dag er voor of er na'.
Dus in sha'Allaah word het gewoon geaccepteerd.

Als je nog dagen van de Ramadan moet inhalen dan tellen de dagen dubbel trouwens (je krijgt als je morgen vast, in sha'Allaah beloning omdat je Ashura vast en omdat je Ramadan inhaalt)

23-11-2012, 15:25

Citaat door dutchSaliha:
Assalamoe alleikoem,
Het gaat er om dat je je onderscheid van de Christenen en de Joden. De Profeet salla Allaahoe aleyhi wa salam heeft gezegd “Als ik nog leef het volgende jaar, dan zal ik de negende dag ook vasten.” Maar het is niet verplicht voor ons. Overal waar ik lees zie ik 'de dag er voor of er na'.
Dus in sha'Allaah word het gewoon geaccepteerd.

Als je nog dagen van de Ramadan moet inhalen dan tellen de dagen dubbel trouwens (je krijgt als je morgen vast, in sha'Allaah beloning omdat je Ashura vast en omdat je Ramadan inhaalt)
Insch Allah . Ik hoef niks meer in te halen doe dat gelijk erna haha..
Shokran voor je antwoord, wordt morgen en zondag dan insha allah

23-11-2012, 15:26
Beste topicstarter, bedoel je dat je de dagen die je vandaag en morgen vast mee mag tellen bij het inhalen van je dagen van de Ramadan? Liefs, Vrouw32jaar

23-11-2012, 15:34



Citaat door vrouw32jaar:
Beste topicstarter, bedoel je dat je de dagen die je vandaag en morgen vast mee mag tellen bij het inhalen van je dagen van de Ramadan? Liefs, Vrouw32jaar
Nee ik heb m'n dagen al ingehaald, ik heb het over de dagen van ashura gewoon.
Ik weet dat het aangeraden is om twee dagen te vasten maar kan dat ook op zaterdag en zondag ipv vrijdag en zaterdag
Snapje me?