Bekijk volle/desktop versie : Doorgaan na tegenslag-uitzending-



22-11-2012, 10:45
Ben wel onder de indruk van de twee mensen in deze uitzending.
Twee mensen die twee negatieve ervaringen in positiviteit hebben kunnen veranderen.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1306669

Eigenlijk is zoiets ook erg islamitisch, bij tegenslag hamdoullilah zeggen en niet bij de pakken neer blijven zitten. In het boek Wees niet bedroefd las ik ook dat je negatieve zaken om moet buigen. Een grof voorbeeld in het boek was, stel je verliest je benen, dan moet je nog denken ik heb nog mijn zicht, handen, reuk, oren -even extreeem voorbeeld-

Vooral in het fimpje de gebeurtenis van het 1e meisje is zo een traumatischer ervaring, en toch is ze daarna zich gaan focussen op wat ze wel kan!


Ik ben ook zo iemand die bij tegenslag vooral blijft focussen op de tegenslag zelf ipv schouders eronder te zetten, hamdoullilah en door te gaan met wat je nog WEL hebt, moge Allah subhanawatahala mij daarvoor vergeven, amin

Zeker de moeite waard om te bekijken!

22-11-2012, 11:20


Ik ben heel benieuwd, ik ga zo kijken in cha Allah.

En wat jouw tekst betreft, daar heb je helemaal gelijk in.

22-11-2012, 11:25
Tis echt heel erg bijzonder om te bekijken

Van dieze uitzending hieronder moest ik trouwens heel erg huilen, alleen een moeder die kan haar verdriet tot in de kleinste vezel voelen, dat zijn gevoelens die door merg en been gaan als je als moeder je zoon verliest. Ook al zijn het geen moslims, ze beschrijft exact wat er door een mens heen gaat en hoe de band met haar man sterker is geworden na de dood van hun zoon

http://rechtuithethart.kro.nl/seizoenen/2/afleveringen/30-10-2012/default.aspx

22-11-2012, 11:31
Ik was gisteren een vrouw tegengekomen en ze vertelde me hoe haar Marokkaanse buurvrouw haar zoon was verloren.
Die buurvrouw was een alleenstaande vrouw met 3 zoons en haar man had haar na de geboorte van de laatste zoon in de steek gelaten omdat die gehandicapt geboren was en dat niet aankon.
Ze had heel veel moeite om haar oudste zoon van begin twintig in bedwang te houden, ze spreekt de taal nauwelijks, had de zorg van haar jongste gehandicapte zoon en haar man die haar dus in de steek had gelaten. Toen haar oudste zoon een keer te laat thuis kwam, wilde ze hem straffen door hem niet binnen te laten voor een paar uur. Hij ging snachts op straat zwerven, kwam een paar junkies tegen en is in die nacht overleden aan een overdosis aan drugs.
Die vrouw vertelde me dat die vrouw er zo helemaal doorheen zat, een brok verdriet, geen steun etc.
Toen viel me wel iets op, in plaats van dat haar man destijds met haar de schouders eronder zou zetten en het beste ervan had kunnen maken met haar ondanks de gehandicapte zoon, dan had die oudste zoon ook een vaderfiguur gehad in zijn leven.

Sommigen mannen vluchten weg als iets te moeilijk wordt in het leven en laten de puinhopen achter zich!

22-11-2012, 18:15


Ik heb het bekeken. Heftig joh mesekien.

Echt onwijs veel respect voor dat meisje, ze is ontzettend sterk.

22-11-2012, 18:18
Aahw Zahraan, die Marokkaanse vrouw meskiena. Allah beproeft haar heel erg. Allah ieseberha.

Echt onmenselijk die vent.

22-11-2012, 21:04

Citaat door Nerdette.:
Ik heb het bekeken. Heftig joh mesekien.

Echt onwijs veel respect voor dat meisje, ze is ontzettend sterk.
+1