Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Erge Overgewicht



Pagina's : [1] 2 3 4

22-11-2012, 01:38
Dag dames,'

Ik heb een groot probleem en hoop dat jullie dames mij erbij kunnen helpen.
Ben een meid met de lengte 158 en weeg 94kilo, ik heb nog nooit zo erg gewogen.
Ik merk dat mijn gezondheid achteruit gaat, ik ben snel moe, krijg snel steken in m'n zij, last van erge hoofdpijn en het ergste van alles is dat ik heel vergeetachtig ben en dan ik de meeste dingen niet meer onthou, zelfs mijn nederlandse taal is achteruit gegaan. Soms zeg ik dingen waar de mensen om me heen van schrikken.

Ik weet ben overgewicht en dat ik gezond moet eten en moet bewegen, maar wat is gezond?
Ik heb moeite met gezonde dingen kopen omdat ik niet weet wat ik moet kopen.
Zoals als ik opsta weet ik niet wat ik moet ontbijten en wat ik als avond eten moet maken of als tussendoortjes moet nemen. Ik begin pas in de middag rond 2 uur met wat nemen, omdat ik niet weet wat ik in de ochtend moet eten.


Mijn vraag is aan jullie meiden, of jullie mij kunnen adviseren wat ik in de ochtend kan nemen en in de avond en of ik hiermee naar de huisarts kan gaan. Want weet echt niet meer wat ik moet doen. Ben zo depressief[/SIZE]

22-11-2012, 02:04


Erg jammer dat er vele meiden mijn topic lezen en geen eens de moeite willen nemen om te reageren erg jammer[/SIZE]

22-11-2012, 02:30
http://www.plusonline.nl/etenendrinken/sonja_culinair/artikel/2625/afvallen-en-op-gewicht-blijven-top-5-gezond-ontbijten

Alsje. Misschien heb je hier wat aan. Ghair In sha' Allaah!

22-11-2012, 14:54
Ga naar de huisarts en vraag of de dokter je kan doorverwijzen naar een dieetiste.
Zij maakt een schema voor je met wat je mag eten.

Succes meid!

22-11-2012, 15:07


begin de ontbijt met volkoren brood 2 sneetjes! niet meer.. en halverina. mager beleg vermeid kaas... of neem 20+/30+ leight jam is goed.
ontbijt tussen 7 uur tot 10
neem tussendoortjes,, 1 stuk fruit

lunch neem zuivel met crusly of weer boterhammen neem wat sla tmaat en komkommer bij.. want je zal wel honger hebben..
lunch tussen 12-14:00 uur

tussendoor.. iets kleins 1 sultana of evergreen.. maar wel 1 stuk niet hele pakje ..

avond
neem altijd ongeveer 150 gram wit vis/ magere en vet vrij runder vlees/ kipfile en of mager vlees vervanger.. of tonijn in olijfolie of wat.
250 gram groentes naar keuze..

en 100 gram zilverrijst/volkoren pasta..

koop zout lose kruiden.. brobeer geen zout te gebruiken of heel weinig!!
avond tussen 17:00 en 19:00

in de avond een stuk fruit memen

veel water drinken thee koffie met zoetjes en halfvollemelk..

succes ik hoor van je of het lukt..

probeer geen zoettig heid en vet in huis te nemen.. en bodschappen doen gezonde eten..

22-11-2012, 16:42

Citaat door .Destiny:
http://www.plusonline.nl/etenendrinken/sonja_culinair/artikel/2625/afvallen-en-op-gewicht-blijven-top-5-gezond-ontbijten

Alsje. Misschien heb je hier wat aan. Ghair In sha' Allaah!
Heel erg bedankt, heb er zeker wat aan. Choukran (k)

22-11-2012, 16:44

Citaat door nisrina:
Ga naar de huisarts en vraag of de dokter je kan doorverwijzen naar een dieetiste.
Zij maakt een schema voor je met wat je mag eten.

Succes meid!
Choukran Maak morgen ochtend gelijk een afspraak en hopelijk Insha' Allah kunnen ze me helpen.

22-11-2012, 16:46

Citaat door m00tjuh:
begin de ontbijt met volkoren brood 2 sneetjes! niet meer.. en halverina. mager beleg vermeid kaas... of neem 20+/30+ leight jam is goed.
ontbijt tussen 7 uur tot 10
neem tussendoortjes,, 1 stuk fruit

lunch neem zuivel met crusly of weer boterhammen neem wat sla tmaat en komkommer bij.. want je zal wel honger hebben..
lunch tussen 12-14:00 uur

tussendoor.. iets kleins 1 sultana of evergreen.. maar wel 1 stuk niet hele pakje ..

avond
neem altijd ongeveer 150 gram wit vis/ magere en vet vrij runder vlees/ kipfile en of mager vlees vervanger.. of tonijn in olijfolie of wat.
250 gram groentes naar keuze..

en 100 gram zilverrijst/volkoren pasta..

koop zout lose kruiden.. brobeer geen zout te gebruiken of heel weinig!!
avond tussen 17:00 en 19:00

in de avond een stuk fruit memen

veel water drinken thee koffie met zoetjes en halfvollemelk..

succes ik hoor van je of het lukt..

probeer geen zoettig heid en vet in huis te nemen.. en bodschappen doen gezonde eten..
Choukran bezef bezef, hier heb ik echt wat aan. Morgen zal ik insha Allah de juiste boodschappen doen.

22-11-2012, 16:58
Bedankt dat jullie hebben gereageerd en mij een stap hebben geholpen, Zoveel mensen hebben mij topic gelezen en hebben de moeite niet genomen om te reageren. Bedankt bezef bezef

22-11-2012, 20:36
Probeer goed te ontbijten Smorgens zodat je savonds niet gaat snacken, tussendoor altijd iets van fruit nemen, die groene granny appels zijn heel goed en komkommers, smiddags gewoon lunchen met cornflakes ofzoiets, bakje yoghurt kan ook. Ow em probeer wel 2 liter water te drinken misschien helpt het als je die Chinese thee drinkt( nan yung) en groene thee is ook goed, en savonds lekker wokken ofzoiets met verse groenten en kruiden en geen sauzen gebruiken. En dan ja absoluut geen prik,snoep,koek,chocolade en fastfood. In combinatie met sporten denk ik dat je n heel end komt. En anders noteer gewoon per dag wat je eet. Heeeeeel veel succes

22-11-2012, 20:58
Ik volg cb-dieet en ben heel wat afgevallen, zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt. Dan ga ik veel gezonder eten inch'allah.

22-11-2012, 21:53

Citaat door zizzy:
Probeer goed te ontbijten Smorgens zodat je savonds niet gaat snacken, tussendoor altijd iets van fruit nemen, die groene granny appels zijn heel goed en komkommers, smiddags gewoon lunchen met cornflakes ofzoiets, bakje yoghurt kan ook. Ow em probeer wel 2 liter water te drinken misschien helpt het als je die Chinese thee drinkt( nan yung) en groene thee is ook goed, en savonds lekker wokken ofzoiets met verse groenten en kruiden en geen sauzen gebruiken. En dan ja absoluut geen prik,snoep,koek,chocolade en fastfood. In combinatie met sporten denk ik dat je n heel end komt. En anders noteer gewoon per dag wat je eet. Heeeeeel veel succes
Choukran bezaf

22-11-2012, 21:54



Citaat door Lina.mo:
Ik volg cb-dieet en ben heel wat afgevallen, zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt. Dan ga ik veel gezonder eten inch'allah.
Heb ik ook gedaan, alleen kan het momenteel niet betalen.

22-11-2012, 22:19
Salaam alaikoem,

Lieve meid ik zou je graag willen helpen bij het afvallen. Ik studeer dit jaar inshaAllah af als dietist.
De eerste stap heb je al gezet en dat is dat je graag wilt afvallen en het toegeven dat er een probleem is,

Mijn vraag aan jou is, wil je een normale dag beschrijven. Dus wat eet je zoal op een dag en hoe laat en hoeveel.
Ik kan aan de hand van deze gegevens al een goede inzicht krijgen van jou eetgewoonte en je daarop adviseren.
Dit is natuurlijk als jij dat wilt.

Ik wil je graag helpen

Wil je dit liever prive via de pm doen is dit ook goed.

Heeft iemand anders hier vragen kan je ze stellen zal ik ze proberen te beantwoorden InshaAllah






Citaat door VrouwVanJamal:
Dag dames,'

Ik heb een groot probleem en hoop dat jullie dames mij erbij kunnen helpen.
Ben een meid met de lengte 158 en weeg 94kilo, ik heb nog nooit zo erg gewogen.
Ik merk dat mijn gezondheid achteruit gaat, ik ben snel moe, krijg snel steken in m'n zij, last van erge hoofdpijn en het ergste van alles is dat ik heel vergeetachtig ben en dan ik de meeste dingen niet meer onthou, zelfs mijn nederlandse taal is achteruit gegaan. Soms zeg ik dingen waar de mensen om me heen van schrikken.

Ik weet ben overgewicht en dat ik gezond moet eten en moet bewegen, maar wat is gezond?
Ik heb moeite met gezonde dingen kopen omdat ik niet weet wat ik moet kopen.
Zoals als ik opsta weet ik niet wat ik moet ontbijten en wat ik als avond eten moet maken of als tussendoortjes moet nemen. Ik begin pas in de middag rond 2 uur met wat nemen, omdat ik niet weet wat ik in de ochtend moet eten.


Mijn vraag is aan jullie meiden, of jullie mij kunnen adviseren wat ik in de ochtend kan nemen en in de avond en of ik hiermee naar de huisarts kan gaan. Want weet echt niet meer wat ik moet doen. Ben zo depressief[/SIZE]

22-11-2012, 23:02
ik zou gwn een goede ontbijt nemen met paar sneetjes brood..sap en wat fruit ofzo... en voordat je het avondeten gaat eten drink dan van te voren 1 glas water... zo krijg je minder trek en snel een volgevoel..

Pagina's : [1] 2 3 4