Bekijk volle/desktop versie : Geen kerstdiner!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-12-2004, 12:51
Voor deze mensen geen kerstdiner.

Asielzoeker krijgt veel te weinig geld


Citaat door Trouw:


AMSTERDAM - De toelage waar asielzoekers van rond moeten komen, is veel te laag. Van het eetgeld dat ze wekelijks krijgen, kan amper gezond worden gegeten. Wel gaat komend jaar de toelage -voor het eerst in zeven jaar- omhoog, met 1 euro.


Asielzoekers moeten zelf voor eten en kleding zorgen. Vaste lasten -zoals huur, energiekosten en verzekeringspremies- hoeven ze niet zelf te betalen.

Een asielzoekerskind jonger dan elf jaar krijgt wekelijks 3,63 euro om van te eten. Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) heeft uitgerekend wat een dag gezond eten kost. Voor een kind is dat per dág al 3,84 euro.

Daarbij is het Nibud uitgegaan van het Voedingscentrum dat heeft omschreven hoe een dag gezond eten eruit moet zien. ,,Dat zijn heel eenvoudige maaltijden waarbij je je dagelijks benodigde stoffen binnen krijgt. Luxe-eten is er dan niet bij. Gewoon twee boterhammaaltijden, een warme maaltijd en een paar tussendoortjes'', aldus een Nibud-woordvoerster.

De toelage bestaat uit een deel eetgeld en een deel leefgeld. Een volwassene krijgt per week in totaal 39,04 euro, vanaf volgend jaar dus 40,04. Daar moeten dan ook kleding, toiletartikelen, eventuele reiskosten of een dagje uit van worden betaald. Bij binnenkomst in een centrum krijgt elke asielzoeker 36 euro om wat kleding en kookgerei te kunnen kopen. ,,Het is zo verschrikkelijk weinig dat je er amper een óngezonde maaltijd van kunt bereiden'', zegt een woordvoerster van VluchtelingenWerk. De organisatie is een actie begonnen om de lage toelages onder de aandacht te brengen.

,,We krijgen al heel lang te horen dat geldgebrek grote problemen oplevert. Asielzoekers gaan bijvoorbeeld zwart werken om toch wat geld binnen te krijgen. En ze krijgen vaak dingen toegestopt van kerken of andere maatschappelijke organisaties. Ook van het Coa (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) horen we dat het inderdaad voor veel problemen zorgt.''

Op deze opmerking wil het Coa niet ingaan. ,,Wij voeren beleid uit en geven de azc-bewoners elke week hun toelage. Over de hoogte daarvan gaan wij niet.''

Opmerkelijk is dat de toelagen sinds 1997 niet meer zijn aangepast, ook niet aan de inflatie. Overigens: als die indexering wel plaats had gehad, zouden de toelagen nog steeds erg laag zijn. Het kind dat nu nog 3,63 euro eetgeld per week krijgt, zou -als er sinds 1997 wel geïndexeerd was- nu 4,32 euro krijgen.

Een woordvoerster van minister Verdonk (VVD, vreemdelingenzaken) meldt dat de toelagen vanaf volgend jaar met 1 euro per week omhooggaan. ,,Ook zal er vanaf volgend jaar geïndexeerd worden'', aldus de woordvoerster.

Waarom de toelagen de afgelopen jaren niet zijn verhoogd, kan zij niet verklaren.

25-12-2004, 13:08



Citaat door Rebel_1963:
Voor deze mensen geen kerstdiner.

Asielzoeker krijgt veel te weinig geld
Lieve Rebel , je denkt toch niet dat de overheid oog heeft voor wat kinderen nodig hebben om hun inhumane leventje op te bouwen.

Ik las net in een andere topic waar wél geld voor is :

Belastinggeld dat beter besteed had kunnen worden = mening van ( 11 )

Ik heb geen reactie geplaatst op die draad , maar misschien heb jij daar ook een mening over.


Citaat:
Extra geld voor homo-emancipatie

Er gaat 700.000 euro extra naar homo-emancipatie, zo heeft de Tweede Kamer bij stemming bepaald, nadat er onder meer door COC Nederland lobbywerk was verricht. Het geld is bedoeld voor projecten om de veiligheid van homoseksuele leerlingen en docenten op school te vergroten, om de spanningen tussen homoseksuelen en bepaalde groepen allochtonen te verminderen,om jonge homoseksuele allochtonen op te vangen en om zorg te bieden aan homo-ouderen.
( 11 )

25-12-2004, 13:13
Ps: Rebel.....denk je dat er enig suport zal komen van onze nederlandse forum-leden voor de assielzoekertjes ?

Behalve dat ze zeggen dat ze hier niets te zoeken hebben in nederland.

Dan heb ik het niet over de gematigden onder hen .


( 11 )

25-12-2004, 13:17

Citaat door FAITHLESS128:
Lieve Rebel , je denkt toch niet dat de overheid oog heeft voor wat kinderen nodig hebben om hun inhumane leventje op te bouwen.

Ik las net in een andere topic waar wél geld voor is :

Belastinggeld dat beter besteed had kunnen worden = mening van ( 11 )

Ik heb geen reactie geplaatst op die draad , maar misschien heb jij daar ook een mening over.




( 11 )
De arme homo's. Wat een geldverspilling, ik heb de topic gelezen maar vond het niet nodig om erop te reageren. Zoveel geld om de spanningen tussen homosexulelen en bepaalde groepen allochtonen te verminderen, krijg er een nare smaak van in mijn mond. Een land dat voorop loopt met 'normen en waarden' geeft kinderen te weinig geld om er eten voor te kopen, zelfs te weinig om een 'slechte maaltijd' te kopen.

En dan te bedenken dat prikkers hier dat een goede zaak vinden, amehoela. Dat geld kan ZEKER anders besteed worden, NEE....HOMO'S verdienen het geld, vluchtende kinderen moeten bedelen, stelen om maar iets te eten te krijgen. Is dit Nederland anno 2005?

25-12-2004, 13:19



Citaat door FAITHLESS128:
Ps: Rebel.....denk je dat er enig suport zal komen van onze nederlandse forum-leden voor de assielzoekertjes ?

Behalve dat ze zeggen dat ze hier niets te zoeken hebben in nederland.

Dan heb ik het niet over de gematigden onder hen .


( 11 )
De nl-forumleden zitten nu waarschijnlijk met familie gesellie te keufelen, wat kan het hen schelen? De poorten van Nederland mogen van hen pot-dicht blijven, niets meer erin, en meer uit.

De kerstgedachte is alleen bestemd voor deze 2 dagen, de gedachte wordt met de botjes morgen de container in gegooid.

25-12-2004, 13:20

Citaat door FAITHLESS128:
Ps: Rebel.....denk je dat er enig suport zal komen van onze nederlandse forum-leden voor de assielzoekertjes ?

Behalve dat ze zeggen dat ze hier niets te zoeken hebben in nederland.

Dan heb ik het niet over de gematigden onder hen .


( 11 )
Dank u dat je dit erbij zet

vind het nl belachelijk dat er troepen naar Irak worden gestuurd en mensen hiero weinig te makken hebben, maar van de andere kant: in de Soedan of zooo is helemaal NIX.

ps: Wat betekend die ( 11)
Citaat door Rebel_1963:
De nl-forumleden zitten nu waarschijnlijk met familie gesellie te keufelen, wat kan het hen schelen? De poorten van Nederland mogen van hen pot-dicht blijven, niets meer erin, en meer uit.

De kerstgedachte is alleen bestemd voor deze 2 dagen, de gedachte wordt met de botjes morgen de container in gegooid.
Triest hoor wat je schrijft. Maaree ik begrijp hieruit dat jij met el eid ook alleen maar met je familie keuvelt en niet aan arme mensen denkt dus.

25-12-2004, 13:22

Citaat door Rebel_1963:
De nl-forumleden zitten nu waarschijnlijk met familie gesellie te keufelen, wat kan het hen schelen? De poorten van Nederland mogen van hen pot-dicht blijven, niets meer erin, en meer uit.

De kerstgedachte is alleen bestemd voor deze 2 dagen, de gedachte wordt met de botjes morgen de container in gegooid.
Tuurlijk hoor, want Nederland is altijd potdicht gebleven voor alle niet-Nederlanders.
Ga toch ergens anders bleiten sukkelaar, en koop jezelf eens een degelijke bril.

25-12-2004, 13:27

Citaat door Pista:
Tuurlijk hoor, want Nederland is altijd potdicht gebleven voor alle niet-Nederlanders.
Ga toch ergens anders bleiten sukkelaar, en koop jezelf eens een degelijke bril.
Voor iemand die altijd de mond vooraan heeft als het gaat om 'beleefdheid en vriendelijkheid' ben jij het slechtste voorbeeld.

Welke kranten lees jij nog, naast dit forum?

De werkelijkheid is dat Nederland de poorten potdicht wil houden, heb ik gezegd dat Nederland de poorten ALTIJD potdicht houdt? Begrijpend lezen, is moeilijk op jouw leeftijd, is het niet?

Ik bleiten nergens anders, sukkelaar, geef maar eens gewoon je mening over de topic, en niet je mening geven over MIJ, die hoef ik namelijk niet van jou te horen want je zegt steeds hetzelfde, namelijk drie keer NIETS.

Dus, wees verstandig ook in het nieuwe jaar Pista, jezelf verlagen doe je al zovaak, beur jezelf op en wees eens een mens.

25-12-2004, 13:28
Oh ja Rebel.....dit is één van de vele postings van Scottie die mij mateloos irriteren.

Citaat:
Ik zet lekker mijn vlag neer, want dat geld gaat van hetero's naar homo's. Zie maar dat je het terugkrijgt:
Mijn bezwaar is die uitbundigheid waarmee vele lotgenoten van Scottie iets vieren.

Neem het geld en doe er iets nuttigs mee......storten op de rekening van Artsen zonder Grenzen bijvoorbeeld.


( 11 )

25-12-2004, 13:32

Citaat door Rebel_1963:
Voor iemand die altijd de mond vooraan heeft als het gaat om 'beleefdheid en vriendelijkheid' ben jij het slechtste voorbeeld.

Welke kranten lees jij nog, naast dit forum?

De werkelijkheid is dat Nederland de poorten potdicht wil houden, heb ik gezegd dat Nederland de poorten ALTIJD potdicht houdt? Begrijpend lezen, is moeilijk op jouw leeftijd, is het niet?

Ik bleiten nergens anders, sukkelaar, geef maar eens gewoon je mening over de topic, en niet je mening geven over MIJ, die hoef ik namelijk niet van jou te horen want je zegt steeds hetzelfde, namelijk drie keer NIETS.

Dus, wees verstandig ook in het nieuwe jaar Pista, jezelf verlagen doe je al zovaak, beur jezelf op en wees eens een mens.
Kan jij me vertellen hoeveel niet.Nederlanders er in Nederland wonen alvorens je als een achterlijke begint te zeuren..doe jezelf de lol en zoek het eens op.
Als het er minder zijn dan 1.000.000 mag je nog eens langs komen.
Want ja, er bestaat zoiets als vol is vol.

25-12-2004, 13:33

Citaat door KohiNoor:
Dank u dat je dit erbij zet

vind het nl belachelijk dat er troepen naar Irak worden gestuurd en mensen hiero weinig te makken hebben, maar van de andere kant: in de Soedan of zooo is helemaal NIX.

ps: Wat betekend die ( 11)Triest hoor wat je schrijft. Maaree ik begrijp hieruit dat jij met el eid ook alleen maar met je familie keuvelt en niet aan arme mensen denkt dus.
Ik denk vaker aan arme mensen dan jij wilt aannemen, ik geef genoeg en doe er ook daadwerkelijk iets voor. Ik heb weleens kerstmaaltijden gekookt voor o.a. daklozen maar ook op het azc.

Voor je een mening vormt over mij, denk dan nog eens twee keer oké? Geef a.u.b je mening over de topic, en niet over mij.

25-12-2004, 13:36

Citaat door Pista:
Kan jij me vertellen hoeveel niet.Nederlanders er in Nederland wonen alvorens je als een achterlijke begint te zeuren..doe jezelf de lol en zoek het eens op.
Als het er minder zijn dan 1.000.000 mag je nog eens langs komen.
Want ja, er bestaat zoiets als vol is vol.
Ik heb het over asielzoekers die teweinig geld krijgen om een fatsoenlijke maaltijd te kopen, waar heb jij het over?

Achterlijk ben jij nog steeds Pista, te achterlijk om begrijpend te lezen kennelijk.

Moeilijk he?

25-12-2004, 13:37



Citaat door KohiNoor:
Dank u dat je dit erbij zet
Het veschil maken is de kunst op een openbare media.


Citaat:
vind het nl belachelijk dat er troepen naar Irak worden gestuurd en mensen hiero weinig te makken hebben, maar van de andere kant: in de Soedan of zooo is helemaal NIX.
Zoals iemand hier op het forum al schreef.

Citaat door LOUIZ:
Is Democratie dan toch de dictatuur van de meerderheid?

Citaat:
ps: Wat betekend die ( 11)
Niet van belang Noortje.
De kinderen in het artikel hebben een veel groter probleem.

Citaat:
Triest hoor wat je schrijft. Maaree ik begrijp hieruit dat jij met el eid ook alleen maar met je familie keuvelt en niet aan arme mensen denkt dus.
Met onze Islamitische feesten is het de gewoonte om een bijdrage te geven aan de minder bedeelden in de samenleving.

Elk Moslim moet het beschouwen als zijn plicht .


( 11 )

25-12-2004, 13:37

Citaat door FAITHLESS128:
Oh ja Rebel.....dit is één van de vele postings van Scottie die mij mateloos irriteren.

Mijn bezwaar is die uitbundigheid waarmee vele lotgenoten van Scottie iets vieren.

Neem het geld en doe er iets nuttigs mee......storten op de rekening van Artsen zonder Grenzen bijvoorbeeld.


( 11 )
Die postings lees ik niet of nauwelijks, vanwaar al die uitbundigheid?

25-12-2004, 13:43

Citaat door Pista:
Kan jij me vertellen hoeveel niet.Nederlanders er in Nederland wonen alvorens je als een achterlijke begint te zeuren..doe jezelf de lol en zoek het eens op.
Als het er minder zijn dan 1.000.000 mag je nog eens langs komen.
Want ja, er bestaat zoiets als vol is vol.
Think pink pista...door de vergrijzing zal Nederland langzamerhand weer leegdruppelen...there is hope

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6