Bekijk volle/desktop versie : ~ Kooktopique. [FOTO]



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

14-11-2012, 15:30


Iedereen kookt/bakt weleens en soms lukt het in één keer en soms juist weer niet. Dus plaats jouw kookkunstjes of de kookblunders .



Citaat:

[CENTER]

Ik heb de laatste 2 ''gerechten'' gefotografeerd. Plaats jullie heerlijke gerechtjes en typ er alstublieft bij hoe je het bereidt, zodat iedereen het kan klaarmaken.


Ik plaats zo dan eerst, de Wok á la Pangasius . [/CENTER]

14-11-2012, 15:35


Hhhh wat een leuke topic !

14-11-2012, 15:36

Citaat door Marokkaansze-:
Hhhh wat een leuke topic !
Leuk om te horen .

14-11-2012, 15:36
Ik doe mee

14-11-2012, 15:38


Ik doe ook mee
Ik zie nog geen foto's, zal ik maar beginnen?

14-11-2012, 15:39
Yayy, food.

14-11-2012, 15:41

Citaat:



Aardappelschotel met gehakt

Aardappelen
Gehakt
Bloemkool
Kosbar
Boter
Melk
Zout
Geraspte kaas

Gehakt
Paprika (geel-rood-groen)
Champignons
Ui
Paprikapoeder
Zout
Lehrissa
Knoflook

Geraspte kaas
Bechamelsaus

Aardappels schillen, bloemkool in kleine stukjes snijden. Beetje zout erover en dan samen stomen..

Gehakt in pannetje rullen. Paprika´s, champignons en ui in kleine blokjes snijden. Kruiden met zout, paprikapoeder, lehrissa en mespunt knoflookpoeder. Laat het ong. 15min op het vuur staan. Voeg je gehakt aan je vulling en laat het afkoelen..

Aardappels en bloemkool stampen met aardappelstamper, voeg 1 eetlepel boter toe en beetje melk. Voeg als laatst de fijngesneden kosbar en gerapste kaas hieraan toe.. Laat het even afkoelen.

Ik heb een bakblik gebruikt van 32cm gebruikt ( denk ik ?).. Op bodem heb ik bakpapier gelegd en daarna de bodem met aardappelpuree besmeerd. Gevolgd met een schep vulling, die heb ik ook netjes verdeeld over de bakblik.. Daarna laagje aardappelpuree, laagje vulling, laagje aardappelpuree ( tevens laatste laag)..

Bechamelsaus mengen met geraspte kaas en verdelen over je aardappelschotel.

Stop het in een voorverwarmde oven op 180graden voor een 15min.
Die Bechamelsaus moet je niet te veel van doen ! Hierdoor is het beetje mislukt bij mij voor de rest was het wel lekker

14-11-2012, 15:42

Citaat:
Ik en me zus hadden dit laatst gemaakt en gezellig met de hele familie gegeten.

14-11-2012, 15:46

Citaat door LilMama:
Ik en me zus hadden dit laatst gemaakt en gezellig met de hele familie gegeten.
Wow Tbark'Allah ziet er lekker en gezellig uit.

14-11-2012, 15:48
eten jullie op de grond?

14-11-2012, 15:48

Citaat door missy_marok:
Wow Tbark'Allah ziet er lekker en gezellig uit.
Zeker was het een gezellige dag. Soukrane lieverd

14-11-2012, 15:49
@ Marokkaansze: aardappelovenschotel is echt lekker! Volgende keer rustig aan met de kaassaus
@ LilMama: Tbark'Allah! Ik ben dol op eetfeestjes

Zoete rijst van gisteren:


Citaat:



Zoete rijst:
- rijst
- gehakt
- rode paprika
- tomaten
- rozijnen
- (eventueel hete pepers)

- Je stoomt de rijst (wij stomen altijd rijst, de beste rijst is de Silvo rijst in een oranje verpakking of de AH witte rijst in de blauwe verpakking).
- Op het gehakt strooi je een beetje zout en vervolgens maak je er gehaktballen van.
- Als de gehaktballen ruim gaar zijn, doe je de rode paprika erbij (gewoon blokjes).
- Als de paprika zacht is, doe je de tomaten erbij (ook gewoon blokjes).
- Dan doe je er zout, knor, paprikapoeder in (knor en paprikapoeder hoeft niet pers&eacute.
- Dit laat je allemaal samen gaar koken. Als laatst doe je de rozijnen erbij, die laat je nog even zacht worden.

Wij houden van pittig eten, dus mijn moeder en ik snijden er altijd hete peper in (hele kleine stukjes).

En tadaaa dan heb je heerlijke zoete rijst!
Eigenlijk heeft het geen naam, ik noem het zelf zoete rijst vanwege de rozijnen en omdat het zoet smaakt

14-11-2012, 15:49



Citaat door TJOOKIE:
eten jullie op de grond?
Ja, alleen als er veel bezoek is. Eet tafel is niet bepaald groot.

14-11-2012, 15:50

Citaat door LilMama:
Ik en me zus hadden dit laatst gemaakt en gezellig met de hele familie gegeten.
bsahtkoum! ziet er lekker uit! Maar ocharme diegene die dit allemaal moest afwassen naderhand haha

14-11-2012, 15:51
Hmm ziet er allemaal erg lekker uit.

Leuke topic, upp!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7