Bekijk volle/desktop versie : Groeiachterstand baby met 19 weken echo?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

13-11-2012, 13:34
Dag dames,

ben me vandaag rot geschrokken, ik zit nu gewoon te janken van de onzekerheid/angst?

ik ben op zoek naar ervaringen van dames bij wie ook een groeiachterstand was ontdekt.

vandaag had ik dus mijn 19 weken echo, toen de gyn de baby bekeek zag ik al dat ze stiller als normaal was, ik begon me al zorgen te maken, uiteindelijk vertelde ze me dat het buikje en borstkas van mijn kindje op 16 weken zat, terwijl ik 19 weken ben, en dat ik te weinig vruchtwater heb. ben voor morgen doorverwezen naar het ziekenhuis voor verdere onderzoek.
hoop inschallah dat het niks ergs is. ik ga kapot van de onzekerheid.


dames wie heeft dit ook meegemaakt, en was het uiteindelijk goed gekomen?


ik hoop op reacties

13-11-2012, 13:36


Lieverd maak je aub geen zorgen en wacht het onderzoek af, ik heb dit vaker gehoord en achteraf was het een kerngezond kind,

Vertrouw op allah, hij is de alwetende!

13-11-2012, 13:39
ik weet het, maar ik weet niet kan gewoon niet ophouden met huilen, ze heeft me de waarheid verteld, en de kans bestaat dat ie het niet overleefd.

kan echt niet wachten tot morgen, tegen morgen ben ik kapot

13-11-2012, 13:41
een kind kan een groeiachterstand hebben, en dat later in de zwangerschap 'inhalen' waardoor het kind vooralsnog 'gemiddeld' geboren wordt.. Gebeurt heel veel..

Mijn vriendin vertelden ze dat haar kindje veelste klein was en het kind werd sbhnlh te groot en zwaar geboren.. in de laatste weken halen veel kids hun groei en gewicht in..

13-11-2012, 13:43


ik weet niet de gyn keek me echt aan alsof ze al wist waarom, ze vroeg me ook of ik en mijn man familie van elkaar zijn en zo.
allaho a3lam, de onzekerheid maaakt me gek

13-11-2012, 13:44

Citaat door lalalina:
ik weet het, maar ik weet niet kan gewoon niet ophouden met huilen, ze heeft me de waarheid verteld, en de kans bestaat dat ie het niet overleefd.

kan echt niet wachten tot morgen, tegen morgen ben ik kapot
meid, maak je AUB geen zorgen. Stress is juist niet goed en bevordelijk voor de groei van het kind. Probeer goed te eten, voldoende vitamines en mineralen en zoek afleiding in het beluisteren van Koraanrecitaties. Zo kom je de dag wel door en voor je het weet is het morgen en kun je met je vk bespreken hoe en wat.. Uiteindelijk kunnen zij zeggen wat zij willen, maar als Allah ta'ala iets bepaald heeft, dan is dat zo.. en daar dienen wij onze rust en tevredenheid in te zoeken.. walhamdullilaah..

take care!
xx

13-11-2012, 13:45
inschallah meid, dank voor je bemoedigende woorden

13-11-2012, 13:49
Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt maar probeer aub te vertrouwen op allah, hij beproeft de mensen van wie hij het meest houd. dus ga goed om met deze beproeving maak dua en bedank hem voor de ni3ma die je hebt gekregen.

Alles heeft een reden accepteer dat, neem lekker je rust ga koran lezen en lekker vroeg naar bed.
Insallah krijg je morgen goede nieuws

13-11-2012, 13:50

Citaat door lalalina:
inschallah meid, dank voor je bemoedigende woorden
Graag gedaan. En moge Allah ta'ala jullie kindje gezond geboren laten worden, Allahoema ameen!

En hoe was de echo verder? Ze kijken bij de 20 wkn echo ook naar hartje, niertjes, en andere organen..

13-11-2012, 13:51

Citaat door homealone1985:
Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt maar probeer aub te vertrouwen op allah, hij beproeft de mensen van wie hij het meest houd. dus ga goed om met deze beproeving maak dua en bedank hem voor de ni3ma die je hebt gekregen.

Alles heeft een reden accepteer dat, neem lekker je rust ga koran lezen en lekker vroeg naar bed.
Insallah krijg je morgen goede nieuws
inschallah

13-11-2012, 13:54

Citaat door Somayra_:
Graag gedaan. En moge Allah ta'ala jullie kindje gezond geboren laten worden, Allahoema ameen!

En hoe was de echo verder? Ze kijken bij de 20 wkn echo ook naar hartje, niertjes, en andere organen..
ik was zo van slag dat ik niet naar de rest vroeg, ik vroeg nog wel of het hartje ook van 19 weken was, waarop ze zei dat het hartje niet kon worden opgemeten, maar borstkas was wel te klein voor 19 weken, als er denk ik ook wat mis was met andere delen had ze het wel gezegd denk ik. het enige wat ik mij herinner is het buikje en borskas.

hersens en schedel, armpjes en beentjes waren wel goed hmdl.

heb ook te horen gekregen dat het een jongetje is, mijn vermoedens waren bevestigd had het al 2 keer gedroomd

13-11-2012, 14:07
Tegen mij zeiden ze ook dat mijn zoontje een groeiachterstand had.

Maar ze konden me echt niet bang maken, mijn vertrouwen legde ik bij Allah, na 9 maanden is mijn zoontje hamdoelilah gezond op de wereld gekomen, we hebben niets gemerkt van die zogenaamde groeiachterstand.

Nu is hij hamdoelilah een gezond, slim kereltje.




Je moet jouw echt niet teveel zorgen maken, die stress is ook ongezond voor u kindje. En denk eraan dat alles al voorgeschreven staat, dokters stellen niets voor tegenover onze Heer .

13-11-2012, 14:07


incha allah is er niks aan de hand...

13-11-2012, 14:09

Citaat door lalalina:
ik was zo van slag dat ik niet naar de rest vroeg, ik vroeg nog wel of het hartje ook van 19 weken was, waarop ze zei dat het hartje niet kon worden opgemeten, maar borstkas was wel te klein voor 19 weken, als er denk ik ook wat mis was met andere delen had ze het wel gezegd denk ik. het enige wat ik mij herinner is het buikje en borskas.

hersens en schedel, armpjes en beentjes waren wel goed hmdl.

heb ook te horen gekregen dat het een jongetje is, mijn vermoedens waren bevestigd had het al 2 keer gedroomd
ik heb ook de 20 wkn echo gehad, (onlangs) en er is eigenlijk niets gezegd over de groei. Soms denk ik dan: had ik er naar moeten vragen? Of geven ze zelf aan als er iets niet conform de norm is? Allahoe a3lam.

13-11-2012, 14:22

Citaat door Somayra_:
ik heb ook de 20 wkn echo gehad, (onlangs) en er is eigenlijk niets gezegd over de groei. Soms denk ik dan: had ik er naar moeten vragen? Of geven ze zelf aan als er iets niet conform de norm is? Allahoe a3lam.
als er allahjahfad iets mis was, hadden ze het je wel verteld.


inschallah hoop ik dat er niks aan de hand is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12