Bekijk volle/desktop versie : Mystery shopper (België)



12-11-2012, 21:57
Zijn er mensen uit België die als mystery shopper op pad zijn gegaan?
Hoe is dat? Verdien dat goed? Is het leuk?
Vertel jullie ervaringen...

13-11-2012, 00:00


dat vraag ik me ook af

13-11-2012, 00:03
Ik werd een keer door een marokkaan op straat gevraagd of ik samen met hem mystery shopper wilde zijn. ik wist toen nog niet wat dat betekende, en ik dacht dat ie bedoelde of ik samen met hem wilde gaan jatten in een winkel of zo.. en ik keek hem echt raar aan en zei dat ik geen dief was en dat ie heel snel moest maken dat ie wegkomt anders bel ik de politie. hahaha.. , ik voelde me de hele dag zo onzeker en dacht, zie ik er dan echt uit als een dief of zo? maar later begreep ik pas wat dat betekende hahahaha.

13-11-2012, 00:06
Het lijkt me wel geweldig om te doen. Echt relax. Als het fulltime gedaan kon worden had ik het gedaan.

13-11-2012, 00:09


Lijkt me leuk, maar ik zou zelf niet heel kritisch kunnen zijn.
Up for you.

13-11-2012, 00:10
Wat is dat; 'een mystery shopper' ?

13-11-2012, 00:17

Citaat door ForeverAlone:
Wat is dat; 'een mystery shopper' ?
Nog steeds alleen?

Dat is iemand die naar bijvoorbeeld een uitzendburo gaat of een reisburo en zich voordoet als klant.. en dan observeert en ziet hoe die mensen te werk gaan etc.. dus gewoon een beoordeling geven naar aanleiding van jou bezoek daarbij. En die mensen mogen niet weten dat je een mystery shopper bent, maar ze moeten denken dat je een echte klant bent. Als ze er achter komen ben je door de mand gevallen en mag je nooit meer naar die plek voor een opdracht.

13-11-2012, 00:19

Citaat door zouzou7t:
Nog steeds alleen?

Dat is iemand die naar bijvoorbeeld een uitzendburo gaat of een reisburo en zich voordoet als klant.. en dan observeert en ziet hoe die mensen te werk gaan etc.. dus gewoon een beoordeling geven naar aanleiding van jou bezoek daarbij. En die mensen mogen niet weten dat je een mystery shopper bent, maar ze moeten denken dat je een echte klant bent. Als ze er achter komen ben je door de mand gevallen en mag je nooit meer naar die plek voor een opdracht.
Ik blijf voor altijd alleen.

Dat klinkt wel leuk. Woon in Nederland, dus helaas zit daar voor mij geen toekomst in.

13-11-2012, 00:21

Citaat door ForeverAlone:
Ik blijf voor altijd alleen.

Dat klinkt wel leuk. Woon in Nederland, dus helaas zit daar voor mij geen toekomst in.
Kom naar belgie dan heb je 2 vliegen i 1 klap, 1 dan ben je nie meer alleen en 2 dan heb je toch nog een toekomst.

13-11-2012, 00:24

Citaat door zouzou7t:
Kom naar belgie dan heb je 2 vliegen i 1 klap, 1 dan ben je nie meer alleen en 2 dan heb je toch nog een toekomst.
Dat is het liefst dat ooit iemand tegen mij heeft gezegd! Check je hoekje.

13-11-2012, 00:31

Citaat door zouzou7t:
Nog steeds alleen?

Dat is iemand die naar bijvoorbeeld een uitzendburo gaat of een reisburo en zich voordoet als klant.. en dan observeert en ziet hoe die mensen te werk gaan etc.. dus gewoon een beoordeling geven naar aanleiding van jou bezoek daarbij. En die mensen mogen niet weten dat je een mystery shopper bent, maar ze moeten denken dat je een echte klant bent. Als ze er achter komen ben je door de mand gevallen en mag je nooit meer naar die plek voor een opdracht.
Je wordt daarvoor betaald? Maar is dat niet zoals bedriegen? Want je gaat toch niet elke keer een ticket kopen bij elke reisbureau.

13-11-2012, 00:41

Citaat door S.Bintu.A:
Je wordt daarvoor betaald? Maar is dat niet zoals bedriegen? Want je gaat toch niet elke keer een ticket kopen bij elke reisbureau.
Je gaat natuurlijk geen echt ticket kopen. Maar niet iedereen die daar komt komt daar een ticket kopen. Je kunt er ook gewoon komen om informatie in te winnen en te vergelijke.

Het is geen bedriegen, want je liegt niet. Je vraagt gewoon info en door dit te doen kun je checken naar hun klantvriendelijkheid, service, kwaliteit etc.

13-11-2012, 00:41



Citaat door ForeverAlone:
Dat is het liefst dat ooit iemand tegen mij heeft gezegd! Check je hoekje.
Dat is ook het liefst wat ik ooit tegen iemand gezegd heb ik ga mijn hoekje checken.

13-11-2012, 00:43
Wat klinkt dat leuk zeg, zou ik best willen doen. Jammer dat ze zulke dingen alleen in Belgie hebben.