Bekijk volle/desktop versie : ik ben gek aan het worden!!

27-03-2002, 13:27
lieve broeders en zusters ik ben helemaal gek aan het worden van mezelf ik weet niet meer wat ik met mezelf moet doen.
ik heb mijn hele aandacht op het studeren gericht en ik sport ook en van alles en nog wat maar ik ben niet tevreden over mezelf.

ik huil ik prop me vol, ben gebruikt door een paar vriendinnen!

wat moet ik doen! ik denk ook nooit positief overmezelf ook al krijg ik positieve meningen! Volgens mij moet ik echt naar een psychiater!
help me aub!
(ik heb jullie hulp echt nodig!)
en heel soms voel ik me goed!

27-03-2002, 14:18

Salaam oe 3alaikoem,

lieve zuster,

Je wordt niet gek, dat denk je alleen probeer nou even adem te halen.
Als je vrienden je gebruikt hebben dan ben je beter af zonder hun.
Allah helpt je wel verder.
Je moet tevreden zijn met wat je hebt, en als je ongelukkig bent dan komt nog wel jou tijd wanneer je dat wel bent.
Meer advies kan ik je niet geven.
Ik hoop dat het verder met je goed gaat

Wa salaam oe 3alaikoem.

Een zuster.

27-03-2002, 18:51
Gek moet je niet worden, tenzij het prettig gestoord is.... Uhm, laat die idioten vallen, ze zijn jouw vriendschap niet waard.
Praat met mensen die echt om je geven, en zoals mijn stalker Leila al zei, hou ruimte over voor ontspanning. Zo kun je hetgeen je is overkomen een plekje geven, en tezijnertijd achter je laten. Onthou dat je niet alleen staat, dat er veel meer meiden zijn met hetzelfde probleem of iets dat er gelijk aan is. Onthou dat niet jij, maar die so called friends van je iets missen.
And believe me, je komt er echt overheen.

Take care, en heel veel sterkte.

Liefs,
Riffia

27-03-2002, 19:24
depressie is een keuze, wellicht een onbewuste keuze, maar toch. Als jij maar tegen jezelf blijft zeggen dat je niets goeds doet en alleen maar negatieve aspecten van jezelf benadrukt dan ga je hier vanzelf in geloven en je creëert zo je eigen wereldje om je heen. Je moet die cirkel doorbreken Je aandacht focussen op de leuke dingen die je meemaakt, al zijn ze nog zo klein. Geniet daarvan, niemand maakt alleen maar nare dingen mee, maar er zijn wel mensen die de leuke dingen niet meer zien. probeer dus je focus te verleggen. Creëer een positieve omgeving om je heen, schijt aan de wereld en aan wat anderen zeggen, jij weet wel beter. Jouw innerlijke beeld en gedachte hebben onmiddelijk een positieve invloed op je ervaringen en op je handelen.

Het is slechts een stemming waar je in verkeerd, en je bent zelf in staat om die stemming te veranderen. Niemand anders kan dat voor jou doen, alleen jijzelf. Door te gaan zitten treuren help je jezelf niet. belangrijk is dus dat je jezelf leert om een vermogende stemming aan te nemen.

Je stemming bestaat uit 2 componenten:

1. je innerlijke representatie
wat en hoe je je dingen verbeeldt of voorsteld, en wat en hoe je dingen over een actuele situatie over jezelf zegt creëert je stemming en zodoende ook je gedrag van dat moment. Onthoud altijd dat de waarheid niet bestaat, iedereen neemt de wereld op een andere manier waar dus waarom zou je die wereld niet waarnemen op een manier die in je eigen voordeel werkt? Dus niet op de automatische piloot, maar je hersenenen een beetje besturen. Jij moet er vandoor gaan met je hersenen, zij niet met jou.

2. de conditie en het gebruik van je fysiologie
zaken als spierspanning, wat je eet, hoe je ademhaalt en bijv. je houding hebben ook een enorme invloed op je stemming. Ga maar eens als een zoutzak op de bank hangen en je voelt je binnen 5 minuten zo lui als een ezel en het zal je in een luie stemming brengen. je neemt de wereld bijv. ook heel anders waar als je fysiek fit bent dan als je moe of ziek bent. Als je dingen moeilijk of verwarrend vind zal je lichaam gespannen reageren.

je hebt het allemaal zelf in de hand. Doe er iets mee zou ik zeggen.

Het is de geest die goed of kwaad maakt, die rampzalig of gelukkig maakt, rijk of arm

27-03-2002, 21:34

hey hallo daaro,

ik zag dat je in sittard woont.ik woon in de buurt,maar dat terzijde. zoals ik uit je oproep opmerk ben je erg stressend bezig.ik had t zelfde probleem als jouw.als ik so-week had,yalatif,dan was ik erg stressend!!niet te geloven!maar op een gegeven moment ben je op,dan kan je niet meer.

toen ben ik goed gaan nadenken.ik zit op 6vwo,ik heb die vijf jaar ook gehaald waarom zou ik ik t nu niet halen?ik ben alles beter gaan plannen,vakken gaan voorleren zodat er geen reden was tot paniek en tot stress. mijn gezondheid is me wat meer waard!

dus ik heb advies voor je.laat niets liggen tot t laatste moment.leer niet teveel achter elkaar.gun jezelf pauzes om t sporten,te internetten, te eten of wat dan ook.dan zou t tcoh al wat beter gaan denk ik.

ik denk dat bij jouw ook t probleem is dat je wilt presteren!je wilt bereiken wat je voor ogen hebt.maar denk eraan.je moet niet tveel druk op jezelf uitoefenen!

ik hoop dat je hier iets aan hebt.je mag me mailen als je wilt:

saida17@lycos.nl
ps.op welke school zit je dan dat je zoveel druk en stress hebt?

veel liefs saida

28-03-2002, 11:26
ik heb geen last van mijn studie ! maar van mijn zelfvertrouwen!
ik walg van mezelf mijn moeder die me altijd laag maakt en nog zo veel meer!

bedankt voor iedereen die me wilden helpen, ik had er veel aan!!!!!
veel liefs jullie zuster soekran

31-03-2002, 22:25
hallo daar,ik denk dat ik kan weten hoe je je voelt,en ik denk dat ik ook weet wat je eraan kan doen.
bid geloof in allah en lees de koran,dat geeft je weer otspanning geluk en mooie dagen,geloof me het helpt,wanneer jij je slecht voelt en in een deprie bent,pak dan de koran en lees tot zover je kan gaan,of bid een paar arkahi en zuster je voelt je binnen de zoveelste tijd een ander mens.veel geluk moge allah je betere en gelukkige tijden geven.

31-03-2002, 23:39
Beste Soekran...

Niets Psychiater...je bent je eigen psychiater...je hebt nu rust nodig...

Zo'n zaken gebeuren nu eenmaal...dit heb je niet in de hand...

Het verandert wel je gevoelens tegenover deze mensen...die jou iets gedaan hebben...daarom voel je pijn, verdriet en ontchoogeling...
en daarom voel je niet goed...en heel zwaar en verdovend gevoel ter hoogte van je hoofd...wazig en dof gevoel aan je ogen...

Je krijgt ook waangedachten en voorstellingen...je waant je gek...maar dat is niet zo...dat komt door die gedachten die in je hoofd ronddwalen...

Het gaat over...geloof me alstublieft...het gaat over...

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt...met de dood van mijn ouders...Allah jarhamhoum...was ik ook bijna gek geworden...wist niet meer wie ik was...akelig gevoel...maar alhamdou lillah...is het over gegaan...

En dat zal bij jou ook overgaan...

veel sterkte en geniet van je leven,

groeten,

Justice.