Bekijk volle/desktop versie : Zijn er meiden/heren die bewust niet naar school gaan, omdat het gemengd is?



Pagina's : [1] 2 3

11-11-2012, 23:50
Salaam alaikoum,

Zijn er meiden/heren, die vanuit een islamitisch oogpunt ervoor hebben gekozen om niet naar school te gaan in Nederland?
Of heb je ouders die ervoor hebben gekozen om jou niet verder te laten studeren dan de middelbare school? Met als reden; het is gemengd, er speelt zich veel al-fasad af , de theorieën en wetenschap die zij hanteren vanuit een ongelovig perspectief. En nog vele andere zaken.

Ik zou graag van jou een goed/overtuigend advies willen voor de jonge ouders, zodat zij hun kinderen onderbrengen in het islamitisch onderwijs.


Om even duidelijkheid te scheppen na wat reacties.
In deze casus worden de kinderen niet opgesloten. Nee, zij krijgen wel degelijk onderwijs. Dit kan zijn in de moskee of een prive leraar thuis aannemen waar je zicht op hebt.

11-11-2012, 23:54


Ik vind dat echt zo dom als mensen dat echt doen.

Ik vraag me af of die mensen dan ook geen boodschappen gaan doen, niet winkelen, niet naar markten gaan?
Juist het gene dat educatief is en waar je heel veel aan hebt, weglaten ? Lijkt mij vreemd.

Het ligt namelijk helemaal aan jezelf als er dingen gebeuren die tegen de islam ingaan. Je kan namelijk gewoon naar school zonder met jongens te spelen, of praten of dergelijke.

12-11-2012, 00:01
Haha dus jezelf onthouden van educatieve ontplooiing en hoe kom je later aan je geld?

Oh ja uhm advies; emigreren naar een islamitisch land voor zover je die nog hebt.

12-11-2012, 00:01

Citaat door qwerty23:
Ik vind dat echt zo dom als mensen dat echt doen.

Ik vraag me af of die mensen dan ook geen boodschappen gaan doen, niet winkelen, niet naar markten gaan?
Juist het gene dat educatief is en waar je heel veel aan hebt, weglaten ? Lijkt mij vreemd.

Het ligt namelijk helemaal aan jezelf als er dingen gebeuren die tegen de islam ingaan. Je kan namelijk gewoon naar school zonder met jongens te spelen, of praten of dergelijke.
Jouw reactie is pas ECHT DOM

12-11-2012, 00:04



Citaat door qwerty23:
Ik vind dat echt zo dom als mensen dat echt doen.

Ik vraag me af of die mensen dan ook geen boodschappen gaan doen, niet winkelen, niet naar markten gaan?
Juist het gene dat educatief is en waar je heel veel aan hebt, weglaten ? Lijkt mij vreemd.

Het ligt namelijk helemaal aan jezelf als er dingen gebeuren die tegen de islam ingaan. Je kan namelijk gewoon naar school zonder met jongens te spelen, of praten of dergelijke.
Of het dom is weet ik niet. Als je de redenen bekijkt, zou kan ik het mij voorstellen dat een ouder het niet wilt. Zie het als bescherming voor het kind.
Een ouder kan er ook voor kiezen om zijn kind te voorzien van islamitische educatie.

12-11-2012, 00:07

Citaat door Dadeltakje:
Of het dom is weet ik niet. Als je de redenen bekijkt, zou kan ik het mij voorstellen dat een ouder het niet wilt. Zie het als bescherming voor het kind.
Een ouder kan er ook voor kiezen om zijn kind te voorzien van islamitische educatie.
Je kan ervoor kiezen om je kind op een islamitische basisschool te zetten, maar als het kind naar het middelbaar onderwijs gaat dan moet die toch naar een nederlandse school. Ik ben van mening als je, je kind goed opvoed en goed toezicht houd het geen kwaad kan.
Een kind thuis houden is geen oplossing en educatie is gewoon heel erg belangrijk.

12-11-2012, 00:07

Citaat door OhJaJohh:
Jouw reactie is pas ECHT DOM
Ook dat mag jij vinden, net zoals ik het gene wat jij "dom" vind mag vinden.

12-11-2012, 00:09
Are you phreaking kidding me?

12-11-2012, 00:09
Meen je niet.

12-11-2012, 00:10
Zelfs op een islamitische school zit je met jongens in de klas.

12-11-2012, 00:11

Citaat door Dadeltakje:
Of het dom is weet ik niet. Als je de redenen bekijkt, zou kan ik het mij voorstellen dat een ouder het niet wilt. Zie het als bescherming voor het kind.
Een ouder kan er ook voor kiezen om zijn kind te voorzien van islamitische educatie.
Hoe zit het met bescherming tegen onwetendheid?

12-11-2012, 00:11
Ik denk niet dat die personen op zo een vervloekte.site zitten als deze

12-11-2012, 00:11


Ik moet nu denken aan die jongen die opgesloten werd en daarna het gedrag ging nadoen van kippen.
Of dat meisje dat expres werd opgesloten en helemaal niet meer kon praten.

12-11-2012, 00:11
TS... ergens heb je een punt. Kijk naar de naieve marokkaanse huppeltutjes nu die helemaal los gaan op de openbare middelbare scholen omdat ze geindoctrineerd zijn door de trends die daar heersen. overdreven veel make up, zo strak mogelijk kleding, veel flirten en weten wat het adres van abortuskliniek is.

Aan de andere kant, waar zou je je kind heel willen sturen voor fatsoenlijk onderwijs? Als er een groep moslims zich verenigen en Islamitische middelbare scholen op zetten met beperkte vrijheid ter bescherming van het kind, dan zou het interessant kunnen worden.

Een islamitisch kind leeft in twee werelden. Een islamitisch wereld thuis met veilige beperkingen en een van-god-los wereld op school waar alles mag en aangemoedigd wordt

12-11-2012, 00:13
http://www.nu.nl/algemeen/2050597/duits-meisje-zat-jarenlang-opgesloten.html

AMSTERDAM - Een 13-jarig meisje is in het Oost-Duitse Lübbenow vermoedelijk jarenlang door haar ouders opgesloten.
Duits meisje opgesloten
Fotoserie

Dat melden Duitse media. Het meisje werd, naar vandaag bekend werd, twee weken geleden op aanwijzingen van een buurman door de kinderbescherming uit huis gehaald en naar een kliniek overgebracht.

Artsen onderzoeken de toestand van het kind. Die zouden geen sporen van fysieke geweld bij haar hebben aangetroffen. Berichten dat het meisje geestelijk en lichamelijk gehandicapt is, zijn niet door de autoriteiten bevestigd.

School


Het meisje, dat twee broers of zusters zou hebben, is nooit naar school geweest. De autoriteiten onderzoeken hoe het kan dat dat nooit is opgemerkt.

Hoe lang het meisje precies opgesloten is geweest, moet nog worden vastgesteld. De autoriteiten gaan er van uit dat het meisje verwaarloosd is, en willen haar ouders daarom vervolgen.

Pagina's : [1] 2 3