Bekijk volle/desktop versie : Pfff hoe gaan jullie hier mee om



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

11-11-2012, 22:16
Ik word gek bij mijn familie om 1 ding. We hebben veel neefjes en nichtjes. Van baby tot 12 jaar.Het probleem is, dat als ze bij elkaar komen, er vaak ruzie is. Om moe van te worden. Alleen zijn helaas de ouders nog kinderachtiger dan de kinderen zelf. Ze nemen het voor hun eigen kids op. Waardoor er vele irritaties naar elkaar zijn. Gisteren is het geescaleerd.

Mijn zus haar zoontje en mijn broer zijn dochter kregen ruzie. Zoontje is 4 jaar en dochter is 9 jaar. Mijn zus schreeuwde tegen mijn broers dochter dat ze moet stoppen. (mijn nichtje kan soms heel brutaal uit de hoek komen en heeft soms geen respect voor de tantes)

Mijn schoonzus, de vrouw van mijn broer, spreekt mijn zus erop aan en vraagt haar niet te schreeuwen tegen haar dochter. Voor we het wisten waren zij aan het schreeuwen tegen elkaar. Waarop mijn schoonzus mijn zus beschuldigd de haren van haar dochter te hebben getrokken. Dat heeft mijn zus niet gedaan en noemt mijn schoonzus een leugenaar. ( mijn zus zou nooit haren trekken)

Mouhim, alles was bedaard. Maar mijn schoonzus is gaan klikken bij haar man, mijn broer dus. Waarop mijn broer mijn zus heeft lopen dreigen dat als mijn zus zijn kinderen nog 1 keer aanraakt, ze met hem te maken krijgt.. Ook heeft hij tegen mijn zus gezegd dat ze zijn huis nooit meer mag betreden.

Dus helemaal geescaleerd om niks. Mijn moeder gaat hier kapot aan.

Ik moet erbij zeggen dat alle kinderen gewoon stout zijn.

Hoe gaan jullie met dergelijke situaties om?

11-11-2012, 22:20


Sorry hoor maar wat een tokkie gedrag! Ik heb medelijden met jouw ouders.

11-11-2012, 22:22
Te triest voor woorden. Wij schreeuwen allemaal tegen elkaars kinderen. Is normaal. Ga daar toch niet over lopen ruziën. Jouw schoonzus is blijkbaar zo 1tje die graag stookt, zo te lezen.

11-11-2012, 22:23

Citaat door ZijnDame:
Wat zijn de moeders kinderachtig zeg! En je broer is ook een beetje een apart geval, als je zus tegen zijn dochter schreeuwde dan is t haar tante, en opvoeding is nu eenmaal nodig op die leeftijd door grenzen te stellen dat dingen niet mogen..

Hoop dat 't inch'Allah gauw goedkomt en dan vooral voor je moeder, want zij word de dupe van deze kinderachtige ruzie.

Dus dat.

11-11-2012, 22:25


oooh wat grappig wedden dat de kids volgende weekend hand in hand lopen en de ouders nog volop ruzie hebben,
ik zal nooit ruzie maken om kinderen, vandaag vliegen ze elkaar aan de haren en morgen dikke vriendjes, en als een moeder of zus bij me komt klagen over kinderen neem ik liever afstand.

11-11-2012, 22:26
je kan het geen klikken noemen als ze haar man vertelt wat er was gebeurd. maar wat zijn hun een stelletje dramaqueens en jou broer de grootste.en eerlijk is eerlijk jou zus had niet moeten schreeuwen tegen haar nichtje het zijn kinderen. gewoon rustig der op wijzen dat dat kind fout is en niet moet herhalen.
Erg voor je ma inderdaad, maar ze mag haar zoon flink aan de oor trekken... toegang tot zijn huis weigeren omdat de kids ruzie hebben

11-11-2012, 22:26
Herken veel van je verhaal. Alleen zouden de ouders nooit zo tegen elkaar doen. Ik bedoel kom op, jullie zijn broers en zussen.

Maar mijn tip is zorg ervoor dat de kinderen bezig kunnen zijn! Haal gwn speelgoed in huis voor ze. Is ook zo bij mijn ouders. Eerst waren ze heel erg aan het klieren, maar ze vervelen zich meestal gewoon. Zorg voor bordspellen en andere dingetjes waar ze mee bezig kunnen zijn.

11-11-2012, 22:26
wat een trut van een schoonzus heb jij ieggg ..

11-11-2012, 22:27

Citaat door Rania.:
Te triest voor woorden. Wij schreeuwen allemaal tegen elkaars kinderen. Is normaal. Ga daar toch niet over lopen ruziën. Jouw schoonzus is blijkbaar zo 1tje die graag stookt, zo te lezen.
ja wij ook en als het nodig is geven we ze ook straf,

11-11-2012, 22:29
Lekker volwassen zeg, die moeders. Heel drama en gedoe terwijl die kinderen het waarschijnlijk
Allang vergeten zijn en weer dikke maatjes zijn.

11-11-2012, 22:29
ik snap niet dat jullie meteen alles op de schoonzus schuiven.
Haar broer is hier de grootste loser. beetje makkelijk om de buitenstaander weer als schuldige aan te wijzen he...

11-11-2012, 22:30
Ik herken het verhaal een beetje, maar wij hebben onderling de afspraak dat wie van de ooms, tantes, opa's of oma's ziet dat er tussen de kinderen de boel uit de hand dreigt te lopen de kids even erop mag wijzen en dat iedereen dat dient te accepteren ook de ouders en dit gaat al jaren goed zo

11-11-2012, 22:31


Er s een marokkaanse gezegde of verhaaltje met een moraal of hoe je het ook wil noemen.

2 kinderen hadden ruzie. Ze haalden allebei hun moeders erbij. Die begonnen ruzie te maken en vlogen elkaar in de haren. De volgende dag stonden diezelfde kinderen weer te spelen. Zegt de ene kind tegen de andere . Kom kom we gaan spelen op die plek waar onze moeders gevochten hebben.

11-11-2012, 22:33
Kijk: Bij onze kinderen moet je soms wel schreeuwen. Ze halen letterlijk de bloed onder de nagels vandaan. En het zijn er veel.

Maar waar ik mee zit. Mijn zus is echt heel lief. En mijn broer behandeld haar zoontje echt heel slecht altijd. Maar mijn zus maakt daar nooit een probleem van. Ze slaat hun letterlijk nooit. Dus waarom is die haat er zo?

Mijn moeder is de dupe. En mijn broer is de weg kwijt. Hij heeft een haat ontwikkeld tegen zijn zussen. En met het jaar is het erger geworden. Zo raar. Terwijl de band onderling met de rest super goed is. Altijd als er akkefietjes zijn qua kids dan heeft mijn broer ermee te maken. Ik word er moe van.

11-11-2012, 22:34

Citaat door fatna:
Er s een marokkaanse gezegde of verhaaltje met een moraal of hoe je het ook wil noemen.

2 kinderen hadden ruzie. Ze haalden allebei hun moeders erbij. Die begonnen ruzie te maken en vlogen elkaar in de haren. De volgende dag stonden diezelfde kinderen weer te spelen. Zegt de ene kind tegen de andere . Kom kom we gaan spelen op die plek waar onze moeders gevochten hebben.
Wallahila li dar rasou fi drari rah dari brassou

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6