Bekijk volle/desktop versie : Is het voor een gescheiden vrouw moeilijk een man te vinden?



Pagina's : [1] 2 3 4

24-12-2004, 17:26
Salam 3alaykom..

Ik zit eigenlijk al best lang met deze vraag. Zelf ben ik niet getrouwd enzo ook nooit getrouwd geweest.
Als een vrouw gescheiden is en ze wil later opnieuw trouwen lijkt me dat moeilijk voor haar om een andere man te vinden.
Ik bedoel, Ze is dan al ontmaagd door haar ex-man..
Het is natuurlijk al erg dat ze gescheiden is en het er moeilijk mee heeft.

Dan kan ze toch moeilijk met een andere man trouwen? Of niet?

Gescheiden vrouwen hier.. Hoe gaan jullie hiermee om?

Ma3a salama,
Nisren.

24-12-2004, 17:35



Citaat door Majidah:
Salaam alaikoem, dat is iets waar ik heel bang voor ben, maar natuurlijk koelsie lmekteb, ik ben weliswaar nog getrouwd (alleen op papier) maar ik weet niet voor hoelang meer! een van de redenen waarom ik nog bij hem ben, is dat ik bang ben dat geen enkele man een vrouw wil die eerder getrouwd is geweest, al is het alleen maar op papier!
zit jouw vriendin hiermee? mijn beste vriendin zit namelijk in een scheiding meskiena....ik had nooit gedacht dat ik dezelfde kant op zou gaan!
Meskina, Ik wens je veel sbar meid!!
Nee, Het is geen vriendin van me of dergelijke, Ik hoorde dat de nicht van mijn moeder gaat scheiden en toen kwam dat ineens in me op..
En ik dacht er ook aan van ''stel'' dat het mij ook overkomt weetje wel..

En precies, Die zaken zijn mektab.

24-12-2004, 17:46
Ik was een keer bij een lezing in Breda waar een heel belangrijke geleerde was. Er werd hem een vraag gesteld door een broeder. Hij zei dat hij heel erg graag wou trouwen met een zuster, maar die gescheiden is. Hij zei dat zijn ouders ertegen waren en hem verboden met haar te trouwen omdat hij moet trouwen met een meid die nog niet getrouwd is geweest...

De 3aliem zei dat Allah swt ons niet heeft gezegd dat je niet mag trouwen met iemand die al getrouwd is geweest. Moehiem, hij noemde de 4 dingen die het beste zijn in een vrouw om met haar te trouwen etc. en hij zei dat hij moet proberen zijn ouders over te halen etc.


Hiermee wil ik eigenlijk zeggen dat er veel mensen tegen zijn hun zoon/dochter met iemand te zien trouwen die al getrouwd is geweest... Als je gelukkig kunt zijn met die persoon, what's the problem than??



En elmaktab speelt hierbij natuurlijk weer de belangrijkste rol..

24-12-2004, 17:52
sommige wel de andere weer niet, het is allemaal lmektab.
als je scheidt doe je dat niet zomaar, omdat het niet klikt tussen jou en je man of door een of ander reden. veel mensen hebben slechte beeld over mensen die gescheiden zijn,
dat zijn meestal hersenloze mensen.
want hun mseken( de meeste dan) hebben niet zelf er voor gekozen.......

24-12-2004, 18:25



Citaat door Kh@lid_zuilen:
Het is verschillend sommige trouwen weer heel snel nadat ze zijn gescheiden een sommige hebben pas na een lange tijd weer behoefte aan een man .Dat bang zijn dat je niet meer aan een man komt zit gewoon tussen je kopie want een vrouw blijft een vrouw alleen hersenloze mensen zien gescheiden vrouwen als minder aan .
Precies,

Iedere vrouw is anders.Maar dat wil niet zeggen dat mensen vrouwen die gescheiden als minder aan zien.
Een man wil graag met een maagd trouwen,Dat weet je toch. Dus daarom zal het moeilijker zijn om aan een man te komen.
Zonder dat ik daar het woordje ''minder'' gebruik want een gescheiden vrouw is echt niet minder!

24-12-2004, 18:29

Citaat door esiyaa:
Ik was een keer bij een lezing in Breda waar een heel belangrijke geleerde was. Er werd hem een vraag gesteld door een broeder. Hij zei dat hij heel erg graag wou trouwen met een zuster, maar die gescheiden is. Hij zei dat zijn ouders ertegen waren en hem verboden met haar te trouwen omdat hij moet trouwen met een meid die nog niet getrouwd is geweest...

De 3aliem zei dat Allah swt ons niet heeft gezegd dat je niet mag trouwen met iemand die al getrouwd is geweest. Moehiem, hij noemde de 4 dingen die het beste zijn in een vrouw om met haar te trouwen etc. en hij zei dat hij moet proberen zijn ouders over te halen etc.


Hiermee wil ik eigenlijk zeggen dat er veel mensen tegen zijn hun zoon/dochter met iemand te zien trouwen die al getrouwd is geweest... Als je gelukkig kunt zijn met die persoon, what's the problem than??



En elmaktab speelt hierbij natuurlijk weer de belangrijkste rol..
Klopt, Je hebt gelijk.

Het is inderdaad ook helemaal niet veboden om met een vrouw te trouwen die eerder al is getrouwd en ontmaagd maar toch,
De meeste mannen willen dat niet. Ze weten dat zij het bed heeft gedeeld met haar ex-man en dat ziet een man niet zo snel zitten.

En dat die ouders het dan ook nog verbieden om met haar te trouwen kan echt niet!!
Ik bedoel, Je wilt toch dat je kind gelukkig is en wordt.

Maar ja mensen zijn erg verschillend in zulke zaken.

Mektab speelt inderdaad een hele grote rol.

24-12-2004, 18:32

Citaat door Majidah:
broeder daar heb je gelijk in, maar het is gewoon zo moeilijk omdat je omgeving gewoon zo bot kan reageren, je weet wel roddels etc. ik weet een gescheiden vrouw is niets minder, kijk alleen maar naar onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) als voorbeeld, maar helaas zijn die mensen er wel....
en ik had altijd zo een grote mond:"van who cares, wat de mensen denken" maar toch doet het me zeker wat, vooral nu


Het doet me al pijn als ik aan de gedachte denk dat ik later getrouwd ben en dat ik later wil scheiden omdat het gewoon niet vlekkeloos verloopt en dat ik dan niet aan een man kan komen omdat ik gescheiden ben en dus later ook ontmaagd.

Ookal weet ik niet eens hoe het is om getrouwd te zijn ect.

Ik wens de vrouwen die er veel moeite mee hebben veel sbar en moge het allemaal goed komen!
Moge Allah swt jullie helpen!

24-12-2004, 18:35

Citaat door lhouceimagirl1:
sommige wel de andere weer niet, het is allemaal lmektab.
als je scheidt doe je dat niet zomaar, omdat het niet klikt tussen jou en je man of door een of ander reden. veel mensen hebben slechte beeld over mensen die gescheiden zijn,
dat zijn meestal hersenloze mensen.
want hun mseken( de meeste dan) hebben niet zelf er voor gekozen.......
Ja precies.. Ik ken een meid die heel negatief over gescheiden mensen denkt.
Ze zegt dat het hun eigen schuld is ect. dat ze zich maar moeten gedragen en niet te boos doen.
Ookal heb ik haar al 100 keer uitgelegd dat zulke dingen eenmaal mektab zijn.

Natuurlijk kiezen ze er niet zelf voor.. Hun scheiden omdat ze het gewoon niet meer aankunnen en een beter leven willen leiden.

24-12-2004, 18:47

Citaat door Kh@lid_zuilen:
klopt , Maar ik zie ook hoe mensen reageren als je zegt ik ga trouwen met een gescheiden meisje. Een goede vriend van mij is ook gertrouwd met een gescheiden meisje van 22 jr hij zelf is 24 een nooit getrouwd geweest . Ze verklaarden hem voor gek een hij kon beter kregen een bla bla maar hij heeft het uiteindelijk toch gedaan een is nu heel gelukkig met haar.,
Dat bedoel ik dus.. Ze is ontmaagd en gescheiden dus dan denkt de ''omgeving'' meteen heel slecht over haar.
En dus willen ze haar niet. Echt onzin.

En elhamodoulilah is zij toch nog gelukkig geworden!

24-12-2004, 21:28
iemand die getrouwd is geweest heeft dit op de halal manier gedaan en als het niet lukt dan kan dit gebeuren. er zijn heus geen mensen op deze wereld die een verbintenis aangaan omdat ze weten dat ze gaan scheiden. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal en het is heel spijtig maar als ik een man was geweest dan had het mij niets uitgemaakt, mits er kinderen in het spel zijn!!

24-12-2004, 21:34
meisje, het is voor iedereen moelijk een man te vinden

24-12-2004, 21:36
mazhar heb je de hoop laten zakken meissie??? Iwa alles komt wel goed op zijn tijd maak je niet druk

24-12-2004, 21:36



Citaat door Habibinur:
iemand die getrouwd is geweest heeft dit op de halal manier gedaan en als het niet lukt dan kan dit gebeuren. er zijn heus geen mensen op deze wereld die een verbintenis aangaan omdat ze weten dat ze gaan scheiden. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal en het is heel spijtig maar als ik een man was geweest dan had het mij niets uitgemaakt, mits er kinderen in het spel zijn!!
Dus je bedoelt dat ''als'' je een man geweest was een scheiding niet erg zou vinden?

Mits er kinderen bij betrokken zijn? Dat is nog het allerergste!

24-12-2004, 21:37
nee nee dat als ik verliefd zou worden op een vrouw en ze is al een keer getrouwd geweest ik daar geen punt van kan maken. Behalve als er kinderen in het spel zijn dat wordt te ingewikkeld en wil dat niet op mijn nek halen snap je.

24-12-2004, 21:37

Citaat door mazhar:
meisje, het is voor iedereen moelijk een man te vinden
Haha

Iedereen komt Inchallah zijn/haar ware tegen meid.. Jij ook

Pagina's : [1] 2 3 4