Bekijk volle/desktop versie : Moskee-internaten vaak onveilig



Pagina's : [1] 2 3 4

10-11-2012, 09:53
Moskee-internaten vaak onveilig

AMSTERDAM - Naar schatting 3000 kinderen wonen in moskee-internaten. Vaak ontbreken daar vergunningen en zijn de internaten niet veilig. Niemand weet hoe het met de kinderen gaat en gemeenten zien misstanden door de vingers.

De krant maakt onder meer melding van een illegaal meisjesinternaat op de zolder van een moskee. Rond de 50 meisjes overnachten daar van maandag tot vrijdag. Weinig mensen weten dat zij daar zitten en geen enkele instantie ziet toe op hoe ze hun tijd doorbrengen. Onder de slaapzaal is de keuken van een illegaal pizza- en shoarmarestaurant, waar de moskee geen vergunning voor heeft.

De regels in dergelijke internaten zijn erg streng. Kinderen moeten soms tot laat in de nacht bidden en er is „geen ruimte voor een autonome wil”.

Bron bijgewerkt, met dank aan Lucius.x
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/10/in-nederland-wonen-honderden-kinderen-in-moskee-internaten/

10-11-2012, 09:55


Kwestie van tijd dat er eenzelfde drama (inkleinere grootte) als in de RK keerk tevoorschijn komt.

10-11-2012, 10:37

Citaat door roek:
Moskee-internaten vaak onveilig

AMSTERDAM - Naar schatting 3000 kinderen wonen in moskee-internaten. Vaak ontbreken daar vergunningen en zijn de internaten niet veilig. Niemand weet hoe het met de kinderen gaat en gemeenten zien misstanden door de vingers.

De krant maakt onder meer melding van een illegaal meisjesinternaat op de zolder van een moskee. Rond de 50 meisjes overnachten daar van maandag tot vrijdag. Weinig mensen weten dat zij daar zitten en geen enkele instantie ziet toe op hoe ze hun tijd doorbrengen. Onder de slaapzaal is de keuken van een illegaal pizza- en shoarmarestaurant, waar de moskee geen vergunning voor heeft.

De regels in dergelijke internaten zijn erg streng. Kinderen moeten soms tot laat in de nacht bidden en er is „geen ruimte voor een autonome wil”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/13170836/__Moskee-internaten_onveilig__.html
Wat zou er op die zolder gebeuren?Zelfde als in de kelders van Dutroux ???
Zal me niks verbazen dat die meisjes misbruikt worden..................door de Imam misschien ? Of door "bezoekers "?

10-11-2012, 10:41
Geen relatie, om drie uur ‘s nachts opstaan voor een preek

Wetenschapper Mehmet Sahin van de Vrije Universiteit die de moskee-internaten onderzocht, schat het aantal kinderen dat in de moskeeën verblijft op circa 3.000. De regels in de internaten zijn streng, zegt hij. De kinderen mogen geen relatie hebben. Soms moeten ze om 3 uur ‘s nachts opstaan voor een preek. Sahin:


“Dat is geen gezonde situatie voor een kind van twaalf.”

In tegenstelling tot andere vormen van kinderopvang hoeven deze moskee-internaten aan geen enkele kwaliteitseis te voldoen, geen pedagogisch plan te hebben, medewerkers hebben geen verklaring van goed gedrag nodig.

Wethouder is situatie zat

Wethouder Hamit Karakus (ruimtelijke ordening, PvdA) noemt het dossier “complex” en zegt als reactie op dit verhaal “de situatie nu zat te zijn”. Hij zal volgende week alle betrokken moskeeën, diensten en deelgemeenten uitnodigen op zijn kamer. Het gesprek moet gaan, zegt hij, over al deze onderwerpen: de moskee-internaten, de illegale winkels en kappers, de brandveiligheid.


“Het moet nu voor eens en altijd afgelopen zijn met deze onduidelijkheid.”

Tweede Kamerleden zeggen in een reactie verbaasd te zijn over de situatie in moskee-internaten. “Ik hoop dat dit bekend is bij de Inspectie Jeugdzorg”, zegt PvdA’er Martijn van Dam:


“De vraag is of die kinderen goed verzorgd worden. In situaties waarin kinderen niet thuis wonen, vind ik dat er een reden is om te controleren.”

D66 stelt Kamervragen

Tweede Kamerlid Linda Voortman (GroenLinks) noemt de situatie “heel ernstig”. Ze vindt dat, net als bij schippersinternaten, de Inspectie Jeugdzorg zou moeten toezien op het welzijn van de kinderen. “Als overheid wil je toezicht hebben op wat daar gebeurt.” Ook de SP wil dat de inspectie toezicht houdt. “Ik kan hier heel boos van worden”, zegt Kamerlid Sadet Karabulut. “Een overheid die weet van een onveilige en illegale situatie maar niet optreedt. Dat kan gewoon niet.” Ze is tevens bang dat van de internaten een segregerende werking uitgaat.

D66 zegt Kamervragen te gaan stellen over de kwestie. Ook VVD-Kamerlid Nieuwenhuizen is kritisch:


“De inspecties die met jeugd van doen hebben, moeten hier hun taak opvatten.”


http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/10/in-nederland-wonen-honderden-kinderen-in-moskee-internaten/


Goed dat er kamervragen gesteld gaan worden.
Topje van de ijsberg ?


Deze topic zal heel snel verdraaid worden naar pedofilie.......................

10-11-2012, 10:55



Citaat door roek:
Kwestie van tijd dat er eenzelfde drama (inkleinere grootte) als in de RK keerk tevoorschijn komt.
Ik dacht precies hetzelfde. Je kunt er op wachten tot hier de eerste misbruik zaken naar voren komen. Dat is in de Pakistaanse madrassas ook al tientallen jaren aan de orde.

Religieuzen (van welk geloof ook) horen niet te zorgen voor kinderen. Ouders moeten dat doen.
Ik vraag me trouwens af waarom ouders hun kinderen in zo'n internaat stoppen. Vinden ze het te lastig om hun kinderen zelf op te voeden?

10-11-2012, 11:19
Arme kinderen. Zouden zij het ook als een beproeving zien?

10-11-2012, 11:35

Citaat door Marrakick:
Die ouders hebben (moeten) leren dat de profeet ook misbruikt is toen hij nog heel jong was. En het is toch maar een héél grote profeet geworden, niet dan?
ik nodig jou uit voor een debat over de islam ? Intresse

10-11-2012, 11:39

Citaat door _Mister_Riffi:
ik nodig jou uit voor een debat over de islam ? Intresse
Ik ben dan weliswaar geen moslim, maar ik weet dat moslims niet over de islam mogen debatteren. Wat de Koran zegt klopt. Wat de profeet zegt klopt. En wat Allah zegt zal wel kloppen.

En IK geloof niet wat in de koran staat, ik geloof niet in een profeet en al helemaal niet in allah.

Dan kun je toch geen discussie gaan houden?

10-11-2012, 11:43
En wederom, het modder gevecht gaat gewoon, jullie lijken allemaal geobsedeerd te zijn door seks, homo' s en de rest.

Moeilijk hé, normale onderwerpen te vinden die ons allen aangaat, zonder met het vingertje te kunnen wijzen?

Malloten.

10-11-2012, 11:53

Citaat door Marrakick:
Die ouders hebben (moeten) leren dat de profeet ook misbruikt is toen hij nog heel jong was. En het is toch maar een héél grote profeet geworden, niet dan?
Belachelijke onzin!

10-11-2012, 12:11

Citaat door Dus:
Waar heb jij dat nou weer vandaan ongelovige?
Dat onderwerp komt ook voor in de film "Innocence of Muslims".

10-11-2012, 12:22
Beste Roek,

Kijkt graag nogmaals naar de bron, de linkt werkt namelijk niet? Ik wens het onderwerp niet te verwijderen, doch het artikel dient voorzien te zijn van een geldige, werkende bron.

Het mag verder nogmaals duidelijk zijn: Foute opmerkingen omtrent welke religie of minderheidsgroep (racistische opmerkingen) worden absoluut niet getolereerd op het forum! Opmerkingen omtrent de Profeet , de Islaam, de Joden of de Christenen worden per direct berispt. Stap voor stap dient MJA zich van het gescheld en ge-kwets los te maken, en zich te beteren richting dialoog en discussie op een nette en correcte (intellectuele) wijze. Hier zal steeds strenger op gecontroleerd worden, en gebruikers worden (zoals dat voorheen wel het geval was) niet tweemaal gewaarschuwd.

Gr.

10-11-2012, 12:24



Citaat door AbduAllah.Ibn.Ibrahim:
Beste Roek,

Kijkt graag nogmaals naar de bron, de linkt werkt namelijk niet? Ik wens het onderwerp niet te verwijderen, doch het artikel dient voorzien te zijn van een geldige, werkende bron.

Het mag verder nogmaals duidelijk zijn: Foute opmerkingen omtrent welke religie of minderheidsgroep (racistische opmerkingen) worden absoluut niet getolereerd op het forum! Opmerkingen omtrent de Profeet , de Islaam, de Joden of de Christenen worden per direct berispt. Stap voor stap dient MJA zich van het gescheld en ge-kwets los te maken, en zich te beteren richting dialoog en discussie op een nette en correcte (intellectuele) wijze. Hier zal steeds strenger op gecontroleerd worden, en gebruikers worden (zoals dat voorheen wel het geval was) niet tweemaal gewaarschuwd.

Gr.
---------

10-11-2012, 12:32
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/10/in-nederland-wonen-honderden-kinderen-in-moskee-internaten/

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/151882/Veel_kinderen_wonen_in_onveilige_moskee-internaten.html

http://nos.nl/artikel/439058-misstanden-in-moskeeinternaten.html

10-11-2012, 12:39
Bron bijgewerkt, met dank aan Lucius. Gaarne vanaf nu on-topic, correct en beleefd reageren en met elkaar omgaan.
Gr.

Pagina's : [1] 2 3 4