Bekijk volle/desktop versie : Afschaffing basisbeurs en ov wordt een kortingskaart



09-11-2012, 21:32
Wat vinden jullie van de voorstellen van het nieuwe kabinet?


09-11-2012, 22:26


geldt dit voor iedereen of alleen nieuwe studenten

14-11-2012, 15:14
Ik vind dit klote.

Niemand gaat meer studeren. Het leven is al zo duur geworden.

14-11-2012, 16:13
wat ik niet begrijp wat gaan mensen doen als ze niet gaan studeren bedoel er zijn zoiezo geen banen. hmmm
Citaat door xSneeuwvlokje:
Wat vinden jullie van de voorstellen van het nieuwe kabinet?


14-11-2012, 17:18


Z'n ze het er al over eens en vanaf wanneer gaat het in?

14-11-2012, 17:21
Samson met z'n grote lange kale kop. Een linkse partij dat rechts reageert. Bah, wat is ie toch schijnheilig en wat een slijmerd van die andere harry potter.

14-11-2012, 19:10
Ik vind het allemaal ook werkelijk nergens op slaan, zware afpersing!
In 2010 was er al een onderzoek over gedaan, uit de resultaten bleek dat er 1 op de 5 studenten dan niet kunnen studeren.
Simpelweg omdat het onbetaalbaar is.

Ov naar een kortingskaart vind ik echt onbenullig.
Maak er dan een trajectkaart van! Zoveel mensen die in hun eigen stad studeren en de ov alleen gebruiken om elders te ''chillen''. Dat kost de overheidheid ook bakken geld.
Als ze dat doen kunnen ze al genoeg bezuinigen.

14-11-2012, 19:14

Citaat door Manager4:
wat ik niet begrijp wat gaan mensen doen als ze niet gaan studeren bedoel er zijn zoiezo geen banen. hmmm

Ach we gaan weer terug in de tijd, studeren wordt weer zoiets wat alleen mogelijk is voor de eliten..

14-11-2012, 19:15

Citaat door big_spender:
geldt dit voor iedereen of alleen nieuwe studenten

Studenten die dit jaar nog slagen, hebben nog recht op stuffie.
Daarna wordt het een leenstelsel, en ja met rente.

OV wordt in 2015 omgezet in een kortingskaart.

14-11-2012, 19:25
Ja man teveel schijnheilige mensen daarom is de wereld naar de K!
Citaat door FavouriteHartje:
Samson met z'n grote lange kale kop. Een linkse partij dat rechts reageert. Bah, wat is ie toch schijnheilig en wat een slijmerd van die andere harry potter.

14-11-2012, 19:33
mensne gaan niet studeren maar thuis zitten is ook geen optie kunnen ze beter gwn lenen en studeren. dan betaal je later gwn schulden af toch?
Citaat door xSneeuwvlokje:
Ach we gaan weer terug in de tijd, studeren wordt weer zoiets wat alleen mogelijk is voor de eliten..

14-11-2012, 19:39

Citaat door Manager4:
mensne gaan niet studeren maar thuis zitten is ook geen optie kunnen ze beter gwn lenen en studeren. dan betaal je later gwn schulden af toch?
veel mensen zullen niet gaan lenen om geen rente te betalen. Daarnaast heb je geen baangarantie en zul je dus na je studie een torenhoge schuld hebben en wellicht alsnog thuis zitten. Ik hoop InsaAllah eind dit jaar klaar te zijn, dus ik zal hier niets van merken, maar voor mijn zusje en andere kan ik em voorstellen dat het veelste duur wordt.

15-11-2012, 00:08


dus over 4 a 5 jaar is er nog steeds geen baan garantie denk het wel man. crisis is rond 2017 wel voorbij hoor. maar begrijp het wel
Citaat door fatimamarocgirl:
veel mensen zullen niet gaan lenen om geen rente te betalen. Daarnaast heb je geen baangarantie en zul je dus na je studie een torenhoge schuld hebben en wellicht alsnog thuis zitten. Ik hoop InsaAllah eind dit jaar klaar te zijn, dus ik zal hier niets van merken, maar voor mijn zusje en andere kan ik em voorstellen dat het veelste duur wordt.

22-11-2012, 14:45

Citaat door Manager4:
dus over 4 a 5 jaar is er nog steeds geen baan garantie denk het wel man. crisis is rond 2017 wel voorbij hoor. maar begrijp het wel
Dat hoop ik wel, maar dat is denken met een roze bril op. Allahoe3alm, je kan hopen dat het dan beter is, maar worst case scenario is dat dit niet het geval is. Wat dan?