Bekijk volle/desktop versie : Wie is op hadj geweest?



09-11-2012, 08:57
Salaam vrouwen,

Wie van jullie is op hadj gegaan en hoe is dat bevallen in combinatie met eventueel kinderen die je hebt achter gelaten ?

Ik wil heel graag gaan alleen zodra ik aan mijn kinderen denk begin ik te twijfelen en denk ik tot zij wat ouder zijn. Maar aan de andere kant, wie is belangrijker Allah of jouw kinderen?! Allah natuurlijk !!

Daarom wil ik graag ervaringen van moeders die op hadj zijn geweest en hun kind(eren) achter hebben moeten laten.

09-11-2012, 09:05


Wa alaykoem asalaam wa ra7matoellah wa barakatoeh

Hoeveel kinderen heb je en hoe oud zijn ze?

Ikzelf had een dochtertje van iets ouder dan een jaar en heb haar voor 4 weken bij mijn ouders gelaten.
Ze had het echt echt naar haar zin. Toen we terugkwamen wilde ze zelfs niet direct naar me komen en plakte ze aan mijn mama.
Mijn mama vertelde me zelf dat ze vanaf dag 1 goed sliep (ze had nog nooit eerder ergens geslapen), goed at, niet ziek geworden was (hier had ik het meeste schrik voor omdat ze iemand is die erg vaak ziek wordt) etc.

Ikzelf maakte me ook helemaal geen zorgen om haar omdat ik wist dat ze in goede handen was.
Ja, ik miste haar natuurlijk wel, maar als ik zou moeten wachten totdat zou ouder is, dan zouden we waarschijnlijk ook nog anderen kinderen hebben gekregen en dan kan je dus uiteindelijk pas gaan wanneer jijzelf wat ouder bent.

Zelf raad ik éénieder aan op jonge leeftijd te gaan.
I.i.g. als je je kinderen ergens gerust kunt achterlaten, dan zou ik ervoor gaan inshaAllaah.

Ook heb ik een familielid die 3 kinderen had achtergelaten. Dat is ook goed verlopen, walhamdoellillaah.

09-11-2012, 09:38
Ik had ook mijn dochtertje van toen 8 maanden achtergelaten. Ik vond het wel heel moeilijk en miste haar tijdens de reis ook ontzettend. Maar ik ben zo blij dat ik het uiteindelijk toch heb gedaan. Er is nu een last van mijn schouders en als we meer kinderen krijgen, insha Allah, zal het alleen lastiger worden met opvang. Dus mijn advies: Ga ervoor, insha Allah!

09-11-2012, 10:10
ik had me 1e dochtertje van 6 maanden achtergelaten bij me ma achtergelaten voor 4 weken toen ik terugkwam was ze alweer 7 maanden mist ehaar elke dag elke dag bellen ghair inshallah toen ik terugkwam wass het net als een lid hier eerder beschreef meer bij me ma willen zijn en van mij trok ze niets aan subhanallah het heeft 2 dagen geduurd voordat ze weer aan me gewend maar hamdoulilah als je de kans krijgt om je hadj te doen ga erdan ook gelijk voor en niet twijfelen!

09-11-2012, 10:17


tbarkallah 3liekoem damesss....
ik wil inshallah ook gaan alleen..die stap moet ik nog doen

11-11-2012, 20:02
Mashallah, wat goed van jullie dames. Hadj mabroor inshallah.

Waar lieten jullie de kinderen achter ? Bij jullie moeder of schoonfamilie of anders?
En hoe hebben jullie die stap gezet om er toch voor te gaan en je kind achter te laten voor paar weken.

11-11-2012, 20:05
Wat is de datul voor 2013?

11-11-2012, 20:10
Ik heb pubers die heb ik achtergelaten bij mijn ouders.

11-11-2012, 20:16
macha Allah dames. Ik wil ook graag gaan maar ik kan mijn kinderen nergens laten. Mijn man gaat volgend jaar insha Allah

11-11-2012, 20:30
ik wil eerst sparen voordat ik ga