Bekijk volle/desktop versie : help laptop vreemde kleuren in beeldscherm



05-11-2012, 10:49
wie kan me vertellen waarom er verschillende kleuren in mijn beeldscherm zitten. het zijn rode en groene punten en bij het opstarten is het beelscherm geel ipv zwart en bij het krijgen van de windowslogo tijdens het opstarten zit er een soort spinnenweb van roze en blauwe kleuren.

wat is het en wat moet ik er aan doen.

05-11-2012, 16:39



Citaat door babyphone:
wie kan me vertellen waarom er verschillende kleuren in mijn beeldscherm zitten. het zijn rode en groene punten en bij het opstarten is het beelscherm geel ipv zwart en bij het krijgen van de windowslogo tijdens het opstarten zit er een soort spinnenweb van roze en blauwe kleuren.

wat is het en wat moet ik er aan doen.

Het kan zijn dat je beeldscherm kapot is.

05-11-2012, 17:43
Het is makkelijk om te weten of het aan je inverter Tft / lcd beeldscherm ligt of aan je videokaart,

Sluit er een extern beeldscherm op je notebook, als de extern beeldscherm normaal opstart met normaal beeld dan weet je dat het aan je Inverter ligt van je notebook, geeft die wel iets aan ( jou vermelde problemen ) dan is je videokaart niet goed van je notebook.

kijk even wat je notebook allemaal aan ondersteund. Mocht het HDMI ondersteund zijn dan kun je hem gewoon op je Tv scherm aansluiten mocht je een tv hebben die HDMI ondersteund maar dat zijn de meeste tv toestellen van tegenwoordig.

Zo niet dan ''moet'' jou notebook een DVI / VGA ondersteuning hebben, daarbij moet je een externe computer beeldscherm zien te hebben die je er op aan kunt sluiten, doende de meeste nieuwe tv ze niet ondersteunen.

Succes,

05-11-2012, 20:28
bedankt jongens....
ik zal kijken of ik ergens een beeldscherm kan vinden.