Bekijk volle/desktop versie : Harde buiken en buikkrampen



04-11-2012, 19:24
Salaam dames,

Ik ben vandaag hmdl 22 weken zwanger en ik heb heel erg last van harde buiken en buikkrampen.

Wie herkent dit ook?

Wa salaam

04-11-2012, 20:02


ik zou wel contact opnemen met je verloskundige of gynecoloog, voor de zekerheid, ik zelf heb ook heel erg veel last van
harde buiken, heb een hele onderzoek gehad, en gelukkig nog geen ontsluiting, maar het kan een teken zijn dat de baby
vroeger komt. Harde buiken kunnen al vroeg in de zwangerschap ontstaan. Het zijn oefenweeën, de baarmoeder bereidt
zich voor op de bevalling. Een harde buik is niet schadelijk voor jou en de baby.

Als je geen ontsluiting hebt, kunnen harde buiken in principe geen kwaad. Je verloskundige of gynaecoloog kan kijken
of je al ontsluiting hebt. Heb je wel ontsluiting, dan is dat een teken dat er grote kans is dat de bevalling te vroeg begint.

10-11-2012, 18:40
Thnxx voor je reactie, het is hmdl de afgelopen dagen wat minder geworden gelukkig.

Ik probeer ook wat minder te doen dan voorheen.

Nogmaals bedankt!

10-11-2012, 18:42
you'r welcome

10-11-2012, 23:36


ik ben 21 weken en heb er ook veel last van. ben nog dinsdag geweest en alles was oke, heb het er wel bij vertelt en ze heeft me medicatie voorgeschreven. maar ik heb ze niet gekocht neem liever niks in. tis gwn voor minder spanning in de buik.

11-11-2012, 13:06
Ik dacht altijd dat een zwangerschap vanzelfsprekend was en ik hoorde altijd zwangere dames om mij heen zeggen dat het genieten is etc. maar in werkelijkheid komt er zoveel bij kijken.

Mijn dank aan Allah swt voor het wonder in mijn buik is alleen maar groter en groter geworden...

Insha allah bevallen we allemaal van gezonde voldragen kinderen

Fausje, je bent bijna uitgerekend tbark Allah wat spannend!!!

11-11-2012, 13:14

Citaat door Mamma2013:
Ik dacht altijd dat een zwangerschap vanzelfsprekend was en ik hoorde altijd zwangere dames om mij heen zeggen dat het genieten is etc. maar in werkelijkheid komt er zoveel bij kijken.

Mijn dank aan Allah swt voor het wonder in mijn buik is alleen maar groter en groter geworden...

Insha allah bevallen we allemaal van gezonde voldragen kinderen

Fausje, je bent bijna uitgerekend tbark Allah wat spannend!!!
ik heb nog steeds last van pijnlijke hardebuiken, het is een harde buik icm lichte menstruatiepijn. Voor weeen noemen ze dat, mijn man meskien als je hem ziet, je lacht je kapot, hij is zo bezorgd en bang voor wat er komen gaat. Als ik hem alleen maar bel, verschiet hij en denkt hij klaar de baby komt, ik vind zo zielig wat de mannen moeten meemaken, die macheloosheid, ze zijn gewend je overal van te beschermen en nu kunnen ze niks doen.

11-11-2012, 13:22

Citaat door fausje:
ik heb nog steeds last van pijnlijke hardebuiken, het is een harde buik icm lichte menstruatiepijn. Voor weeen noemen ze dat, mijn man meskien als je hem ziet, je lacht je kapot, hij is zo bezorgd en bang voor wat er komen gaat. Als ik hem alleen maar bel, verschiet hij en denkt hij klaar de baby komt, ik vind zo zielig wat de mannen moeten meemaken, die macheloosheid, ze zijn gewend je overal van te beschermen en nu kunnen ze niks doen.
hahahaha mseken, ik heb er ook 1 die overbezorgd is, vannacht verslikte ik mij en moest ik hoesten..
Nou hij wist zich geen houding meer, schrok wakker, pakte me vast en vroeg wat er was hahaha.
Ik voelde hem trillen van de angst..

Ik ben hmdl wel erg blij dat mijn man erg betrokken is. Hij praat tegen de kleine en kan niet wachten tot hij er is..
Liever zulke mannen dan andere mannen die een soort van "schijt" hebben aan hun vrouwen..
Die heb je helaas ook...