Bekijk volle/desktop versie : Zoveelste topic: is ivoe betrouwbaar?



Pagina's : [1] 2 3 4

04-11-2012, 18:19
Salam o Alaykum,

Laat het aub niet weer op discussies uitlopen. Het is niet voor niets de zoveelste topic. =)

04-11-2012, 18:32


ehm ligt eraan, het is salafistisch georienteerd.

Er zijn er meerdere zoals moslimjongeren en tawhied bijv. het promoot ook wel de islam van Saoedie Arabie.
Alleen is het allemaal de basis.

04-11-2012, 18:35
Ik raad je daarnaast aan om in moskee Zoetermeer elke vrijdag om 19:00 gratis lessen/lezingen te volgen.

04-11-2012, 18:39
Neem sommige reacties van leden hier niet t e serieus zusters. Er zitten vele tussen die een dwalende sekte aanhangen. Maar dat terzijde. Ivoe volgt de Qor'aan, de Soennah van de profeet sallalahu alayhi wa sallam, de taabi'een en de grote geleerden en imaams. Tijdens de lessen wordt ook de daleel ook duidelijk aangegeven. Het is alhamdulilaah betrouwbaar. En Allaah weet het beste.

04-11-2012, 18:43


Omtrent SMJ & IVOE:

http://www.4shared.com/office/Iz9wSs7h/Omtrent_S_M_J_en_I_V_O_E.html

alternatieve link:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KKZ4KE6CVOAM.rtf

04-11-2012, 18:48

Citaat door Verhalenster:
Neem sommige reacties van leden hier niet t e serieus zusters. Er zitten vele tussen die een dwalende sekte aanhangen. Maar dat terzijde. Ivoe volgt de Qor'aan, de Soennah van de profeet sallalahu alayhi wa sallam, de taabi'een en de grote geleerden en imaams. Tijdens de lessen wordt ook de daleel ook duidelijk aangegeven. Het is alhamdulilaah betrouwbaar. En Allaah weet het beste.
waarom niet. Het is toch salafistisch georienteerd of niet? En ik heb het zelf bekeken, er wordt vooral gebruik gemaakt van de basisboeken zoals de 200 vragen en antwoorden.

wat de heer kashiatullah promoot is salafi jihadi georienteerd zoals ik zijn ot heb doorgenomen en waarin vooral veel onderwerpen als taghoet, shitk, kufr etc veel in voorkomen.

Ik zelf raad het je beiden niet aan. Ik heb een tijdje geleden hIer een site gezien en doorgenomen STion.nl die lIjkt mij tot nu nog aan toe het allerbeste in fiqh en aqiedah en ONderwijzen de creed van de ahlu sunnah wa jamaHAT.

AllaH weet het allerbeste.

04-11-2012, 18:57

Citaat door Verhalenster:
Neem sommige reacties van leden hier niet t e serieus zusters. Er zitten vele tussen die een dwalende sekte aanhangen. Maar dat terzijde. Ivoe volgt de Qor'aan, de Soennah van de profeet sallalahu alayhi wa sallam, de taabi'een en de grote geleerden en imaams. Tijdens de lessen wordt ook de daleel ook duidelijk aangegeven. Het is alhamdulilaah betrouwbaar. En Allaah weet het beste.
Precies.

04-11-2012, 19:24

Citaat door Khashiyatullah:
Ik raad je daarnaast aan om in moskee Zoetermeer elke vrijdag om 19:00 gratis lessen/lezingen te volgen.
Tot hoelaat duren die lessen?

04-11-2012, 19:34
Ik ken niet iedereen daar persoonlijk. Maar wie ik daar ken zijn zeker betrouwbaar en gebruiken de sunnah en qur'aan.
Ik zelf volg enkel Arabisch daar dus kan niet heel diep in gaan op de andere opleidingen. Maar heb wel is een leraar daar zien spreken en wat wel met daliel gewoon en zo.

04-11-2012, 20:30

Citaat door Verhalenster:
Neem sommige reacties van leden hier niet t e serieus zusters. Er zitten vele tussen die een dwalende sekte aanhangen. Maar dat terzijde. Ivoe volgt de Qor'aan, de Soennah van de profeet sallalahu alayhi wa sallam, de taabi'een en de grote geleerden en imaams. Tijdens de lessen wordt ook de daleel ook duidelijk aangegeven. Het is alhamdulilaah betrouwbaar. En Allaah weet het beste.
dit is ook mijn ervaring, ze zijn heel waakzaam dat alles volgens de quraan en ahadeeth wordt bestudeerd, vandaar dat je bij hun nog wel de tawheed, al kofr bi taghut en andere essentiele zaken krijgt onderwezen, zij laten zich ook niet dicteren door de nederlandse overheid wat islam is zoals de stichtingen die geen volledige tawheed en al helemaal geen al kofr bi taghut onderwijzen.

smj staat niet goed aangeschreven zij zij heel erg het saudi amerikaanse koninkrijk gezind, ook bij hun zie je geen al kofr bi taghut

stion moet je helemaal mee oppassen, dat is meer een soufiachtige organisatie

04-11-2012, 20:38

Citaat door umm-shaheed:
dit is ook mijn ervaring, ze zijn heel waakzaam dat alles volgens de quraan en ahadeeth wordt bestudeerd, vandaar dat je bij hun nog wel de tawheed, al kofr bi taghut en andere essentiele zaken krijgt onderwezen, zij laten zich ook niet dicteren door de nederlandse overheid wat islam is zoals de stichtingen die geen volledige tawheed en al helemaal geen al kofr bi taghut onderwijzen.

smj staat niet goed aangeschreven zij zij heel erg het saudi amerikaanse koninkrijk gezind, ook bij hun zie je geen al kofr bi taghut

[B]stion moet je helemaal mee oppassen, dat is meer een soufiachtige organisatie[/B]
zoals ik gezien heb, krijg je onderwijs in een madhab, dat is goed en zoals moslims al eeuwen volgen.

ze krijgen dingen mee van imam ghazali top, dat is een van de beste geleerden allertijden. zoek maar na.

en het klopt ze zijn ook spiritueel gericht, tasawoef, prima dat wordt al eeuwen gepraktiseerd.

iedereen zijn eigen keuze, maar 1 ding is een feit, zonder het salafisme zou er niet zoveel takfier en verwarring zijn.

zoals ik hier zie wordt er maar al te vaak gerebbelleerd tegen de ahlu sunnah wa jamahat.
en het grappige is dat het vaak om berbers gaat, bekeerlingen, somalianan etc die geen basis hadden en via google, youtube tot deze stromingen zijn gekomen.

Voor wie het niet weet, Marokko volgt al eeuwen de maliki madhab en de ashari aqiedah. Zoiets als salafisme is nooit gevolgd en orthodoxe marokkaanse geleerden, imams zullen nooit positief zijn over het salafisme.

In deze tijd van verwarring weten we het niet meer en worden letterlijk misleid en van onze eigen prachtige dien vervreemd.

04-11-2012, 20:39
Alien: verschillend meestal tot een uur of 10 volgens mij

04-11-2012, 20:40



Citaat door spongbob100:


Voor wie het niet weet, Marokko volgt al eeuwen de maliki madhab en de ashari aqiedah. Zoiets als salafisme is nooit gevolgd en orthodoxe marokkaanse geleerden, imams zullen nooit positief zijn over het salafisme.
Ga aub geschiedenis leren man. Die ash3ari 3aqida en sufisme van jullie werd met dwang met het zwaard door ibn tamurt opgedrongen tegen de Moslims die daarvoor allemaal van ahlus sunnah waren.

04-11-2012, 20:44

Citaat door spongbob100:
zoals ik gezien heb, krijg je onderwijs in een madhab, dat is goed en zoals moslims al eeuwen volgen.

ze krijgen dingen mee van imam ghazali top, dat is een van de beste geleerden allertijden. zoek maar na.

en het klopt ze zijn ook spiritueel gericht, tasawoef, prima dat wordt al eeuwen gepraktiseerd.

iedereen zijn eigen keuze, maar 1 ding is een feit, zonder het salafisme zou er niet zoveel takfier en verwarring zijn.

zoals ik hier zie wordt er maar al te vaak gerebbelleerd tegen de ahlu sunnah wa jamahat.
en het grappige is dat het vaak om berbers gaat, bekeerlingen, somalianan etc die geen basis hadden en via google, youtube tot deze stromingen zijn gekomen.

Voor wie het niet weet, Marokko volgt al eeuwen de maliki madhab en de ashari aqiedah. Zoiets als salafisme is nooit gevolgd en orthodoxe marokkaanse geleerden, imams zullen nooit positief zijn over het salafisme.In deze tijd van verwarring weten we het niet meer en worden letterlijk misleid en van onze eigen prachtige dien vervreemd.
ja en??? dat marokko een madhab volgt wat wil dat zeggen voor de moslims, als je de madhab van marokko niet volgt dan ben je geen moslim ????

wat jij als je prachtige deen ziet is jou voorouders opgedrongen door de franse en spaans kolonisten, wil jij wete wat de madhab was van marokko kijk dan naar de mujaahid abdelkrim al Khattabi ( rahimahoAllah)

jou prachtige deen die geen al koft bi taghut en tawheed bevat is door de franse onderdrukker verspreid in marokko, maar al hamdullillah er zijn ook marokkanen sie wel tawheed praktiseren.

04-11-2012, 20:51
Alleen qua fiqh is het niet zo tof. De zogenaamde adila volgen als beginner en leek en dan ook nog eens 3 jaar bezig blijven met tahara is echt om te janken. Beter is het om een madh-hab te volgen en helemaal als beginner/leek.

Pagina's : [1] 2 3 4