Bekijk volle/desktop versie : Zijn zij betrouwbaar?



04-11-2012, 03:00
Salaam alaykoum.

Zijn Anjem Choudary en Abdul Rahman Hassan betrouwbaar om kennis van op te nemen?


Wa alaykoum salaam.

04-11-2012, 05:53


Misschien is het beter om naar de boodschap te luisteren ipv naar de persoon te kijken.
Sheikh Anjem Choudary ken ik(persoonlijk), en ik raad je de discussies aan die hij vaak op tv heeft gehad aan.
Valt goed uit te leren en tevens vind je ook valstrikken die ongelovigen(asliyeen)/murtadddeen gebruiken.

04-11-2012, 13:45

Citaat door nahilaninmunkar:
Misschien is het beter om naar de boodschap te luisteren ipv naar de persoon te kijken.
Sheikh Anjem Choudary ken ik(persoonlijk), en ik raad je de discussies aan die hij vaak op tv heeft gehad aan.
Valt goed uit te leren en tevens vind je ook valstrikken die ongelovigen(asliyeen)/murtadddeen gebruiken.
BarakkaAllahoe fiek.

04-11-2012, 13:51
Anjem is geen man van kennis, Abdur Rahman Hassan raad ik je zeker aan om naar te luisteren!

04-11-2012, 14:09


wa alaykum assalaam,

anjem choudary doet takfir op ash-Shaykh al-'Allaamah al-Imaam ibn Baaz (rahimahullaah), dus dat zegt genoeg over hem
zie ook: http://www.salafimanhaj.com/pdf/SalafiManhaj_Choudhary.pdf

de andere ken ik niet

"Deze kennis is religie, dus kijk uit van wie jij je religie haalt." - Ibn Sireen (rahimahullaah)

04-11-2012, 15:19

Citaat door Khashiyatullah:
Anjem is geen man van kennis, Abdur Rahman Hassan raad ik je zeker aan om naar te luisteren!


Citaat door y4ss1n:
wa alaykum assalaam,

anjem choudary doet takfir op ash-Shaykh al-'Allaamah al-Imaam ibn Baaz (rahimahullaah), dus dat zegt genoeg over hem
zie ook: http://www.salafimanhaj.com/pdf/SalafiManhaj_Choudhary.pdf

de andere ken ik niet

"Deze kennis is religie, dus kijk uit van wie jij je religie haalt." - Ibn Sireen (rahimahullaah)
BarakkaAllahoe feekoem.

04-11-2012, 16:02

Citaat door y4ss1n:
wa alaykum assalaam,

anjem choudary doet takfir op ash-Shaykh al-'Allaamah al-Imaam ibn Baaz (rahimahullaah), dus dat zegt genoeg over hem
zie ook: http://www.salafimanhaj.com/pdf/SalafiManhaj_Choudhary.pdf

de andere ken ik niet

"Deze kennis is religie, dus kijk uit van wie jij je religie haalt." - Ibn Sireen (rahimahullaah)
y4ss1n, al zou het kloppen dat hij takfeer op in baaz zou doen, wat gaat jouw dat aslan aan? Takfeer ijtihadi is een persoonlijke zaak, (nogmaals indien het klopt) dan heeft hij z'n redenen om dat geschil uit te vechten op de Dag des Oordeels
Kan jij vanuit de shariah bewijs halen dat als iemand persoonlijk takfeer heeft gedaan op een ander reden genoeg is om je vingers in je oren te proppen voor die persoon?
Jallah bismillah

04-11-2012, 16:30

Citaat door Alien_:
BarakkaAllahoe feekoem.
Die yassine is een madkhali dus zijn reacties moet je sowieso met een container zout nemen. Maar die Anjem heeft soms wel gelijk hoor in sommige zaken, daar niet van. Ik heb het meer over zijn kennis en onhandige aanpak.

04-11-2012, 16:40

Citaat door Khashiyatullah:
Die yassine is een madkhali dus zijn reacties moet je sowieso met een container zout nemen. Maar die Anjem heeft soms wel gelijk hoor in sommige zaken, daar niet van. Ik heb het meer over zijn kennis en onhandige aanpak.


misschien dat mensen er vermoeid van raken, maar de verwarring hier komt steeds van salafisten. jihadi tegen madkAlfi.
Besef dat jullie verantwoordelijk zijn voor wat jullie verspreiden.

wa sallaam.

04-11-2012, 16:40

Citaat door Khashiyatullah:
Die yassine is een madkhali dus zijn reacties moet je sowieso met een container zout nemen. Maar die Anjem heeft soms wel gelijk hoor in sommige zaken, daar niet van. Ik heb het meer over zijn kennis en onhandige aanpak.
Hij heeft Usul Ul Fiqh lessen op Youtube en vroeg me af of het betrouwbaar was of ik die van hem kan bekijken. Maar wat denk jij?

04-11-2012, 16:43

Citaat door Alien_:
Hij heeft Usul Ul Fiqh lessen op Youtube en vroeg me af of het betrouwbaar was of ik die van hem kan bekijken. Maar wat denk jij?
Als je in het Engels Usul al-Fiqh wilt volgen zou ik je de lessen van Abdur Rahman Hassan aanraden en die van Ali Tamimi op http://www.kalamullah.com > Lectures.

04-11-2012, 16:45

Citaat door Khashiyatullah:
Als je in het Engels Usul al-Fiqh wilt volgen zou ik je de lessen van Abdur Rahman Hassan aanraden en die van Ali Tamimi op http://www.kalamullah.com > Lectures.
Ja die van Abdur Rahman ga ik volgen Inshaa Allah. Die van Ali Tamimi heb ik op mijn computer staan maar vind hem beetje onverstaanbaar vandaar dat ik naar een andere spreker ging zoeken. BarakkaAllahoe fiek akhi.

04-11-2012, 17:43



Citaat door Alien_:
Ja die van Abdur Rahman ga ik volgen Inshaa Allah. Die van Ali Tamimi heb ik op mijn computer staan maar vind hem beetje onverstaanbaar vandaar dat ik naar een andere spreker ging zoeken. BarakkaAllahoe fiek akhi.
Als je die van Ali Tamimi onverstaanbaar vindt dan moet je overschakelen op Muhammad alshareef als secundaire 'bron' na Hassan, zijne is te vinden op hoor-al-ayn.com Maar die van Tamimi is beter, muhammad alshareef gaat naar mijn mening veelste veel offtopic. Abdur Rahman Hassan geef je in 1x alles wat je nodig hebt in het kort. Maar je moet weten dat dit maar introducties zijn in usul alfiqh en nog niet het echte werk is.

04-11-2012, 17:47

Citaat door Khashiyatullah:
Als je die van Ali Tamimi onverstaanbaar vindt dan moet je overschakelen op Muhammad alshareef als secundaire 'bron' na Hassan, zijne is te vinden op hoor-al-ayn.com Maar die van Tamimi is beter, muhammad alshareef gaat naar mijn mening veelste veel offtopic. Abdur Rahman Hassan geef je in 1x alles wat je nodig hebt in het kort. Maar je moet weten dat dit maar introducties zijn in usul alfiqh en nog niet het echte werk is.
Die van Sh. Muhammad Alshareef zijn denk ik goed om mee te beginnen voordat je aan die van Sh. Ali At Tamimi begint.

04-11-2012, 19:07

Citaat door Khashiyatullah:
Als je die van Ali Tamimi onverstaanbaar vindt dan moet je overschakelen op Muhammad alshareef als secundaire 'bron' na Hassan, zijne is te vinden op hoor-al-ayn.com Maar die van Tamimi is beter, muhammad alshareef gaat naar mijn mening veelste veel offtopic. Abdur Rahman Hassan geef je in 1x alles wat je nodig hebt in het kort. Maar je moet weten dat dit maar introducties zijn in usul alfiqh en nog niet het echte werk is.
Ah is goed zal ik doen Inshaa Allah. Ja dat weet ik wel haha maar dat is ook wat ik nodig heb voor nu Inshaa Allah.