Bekijk volle/desktop versie : 'Sharia basis voor nieuwe grondwet Egypte'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

02-11-2012, 12:00
De sharia moet de basis zijn voor de nieuwe Egyptische grondwet en de Egyptische wetgeving.





Dat heeft de Moslimbroederschap woensdag in een verklaring gezegd. Volgens de Moslimbroeders wordt een land dat wordt geleid op basis van de sharia geen theocratie. De verklaring lijkt een poging om de positie van de Broederschap ten aanzien van een van de meest omstreden kwesties in het land te verduidelijken: de invloed van de islam op de regering en de wetgeving.

De honderdkoppige commissie die is aangesteld voor het opstellen van een nieuwe grondwet heeft veel kritiek te verduren gekregen. Vooral liberalen zijn bang dat Egypte islamiseert als gevolg van de nieuwe grondwet.

02-11-2012, 12:05


gelukkig. laten beginnen met balonnen opblazen.
Verstuurd vanaf mijn Motorola DynaTAC

02-11-2012, 13:32
Ik vind dat een goed begin. Laat Egypte maar een voorbeeldland worden. Als het erg goed gaat met Egypte dan bekeer ik me misschien wel.

02-11-2012, 13:39

Citaat door Dick_Araid:
Leuk voor de mannen
Tis nu al leuk voor de mannen daar, ook zonder sharia

02-11-2012, 13:43



Citaat door Redactie:
De sharia moet de basis zijn voor de nieuwe Egyptische grondwet en de Egyptische wetgeving.





Dat heeft de Moslimbroederschap woensdag in een verklaring gezegd. Volgens de Moslimbroeders wordt een land dat wordt geleid op basis van de sharia geen theocratie. De verklaring lijkt een poging om de positie van de Broederschap ten aanzien van een van de meest omstreden kwesties in het land te verduidelijken: de invloed van de islam op de regering en de wetgeving.

De honderdkoppige commissie die is aangesteld voor het opstellen van een nieuwe grondwet heeft veel kritiek te verduren gekregen. Vooral liberalen zijn bang dat Egypte islamiseert als gevolg van de nieuwe grondwet.
Tja, dat is precies wat ik voorspelde.
Men wenst democratie, doch helaas, de MB heeft overal haar tentakels.

02-11-2012, 14:32

Citaat door Simcha:
Ik vind dat een goed begin. Laat Egypte maar een voorbeeldland worden. Als het erg goed gaat met Egypte dan bekeer ik me misschien wel.
meen je dat

02-11-2012, 14:33

Citaat door Dick_Araid:
Leuk voor de mannen
niet voor jouw soort mannen ben ik bang

02-11-2012, 14:33
ik hoop dat ze de islamitische wetgeving gaan volgen, dan word je tenminste eerlijk berecht. buiten dat, de regels van allah is de enige wat telt, de rest mag de pot op


02-11-2012, 14:34
ja simsha meen je dat? waarom dan pas en niet nu??


02-11-2012, 14:36
en druksbunny wat zeg je nou allemaal laat de gene met rust, of ze wilt of niet bekeren islaam is een keus, je doet het of niet, dus druksbunny? laat me raden gek op drugs??


02-11-2012, 14:36

Citaat door oumdjibriel:
ja simsha meen je dat? waarom dan pas en niet nu??

als we ons als betere moslims zouden gedragen zou iedereen wel moslim willen worden ,denk ik

daarom is het gedrag van een moslim ook belangrijk

02-11-2012, 14:39
als Morsi het niet goed doet (sharia of geen sharia) wordt hij over vier jaar weggestemd dus zowel de liberalen als de islamisten maken zich nu druk om niks, ze moeten nog wennen aan het idee

mensen gingen de straat op tegen de corruptie, werkloosheid en gebrek aan kansen in hun land voor hun kinderen.

egyptische volk wil inkomsten en een baan hebben

sharia koop je geen brood van

02-11-2012, 15:06



Citaat door khwarizmi:
als Morsi het niet goed doet (sharia of geen sharia) wordt hij over vier jaar weggestemd dus zowel de liberalen als de islamisten maken zich nu druk om niks, ze moeten nog wennen aan het idee

mensen gingen de straat op tegen de corruptie, werkloosheid en gebrek aan kansen in hun land voor hun kinderen.

egyptische volk wil inkomsten en een baan hebben

sharia koop je geen brood van
natuurlijk wel als er hard word opgetreden tegen corruptie

word er meer geld overgehouden voor de maatschappij met dat geld kunnen banen gecreeerd worden in jouw geval subsidiebaan

en met die banen verdienen ze geld en kunnen ze brood kopen , snappie

dus het geld blijft dan niet hangen bij de elitaire klootzakken maar bereikt ook hassan en alleman

02-11-2012, 15:11
Goed begin.
Maar ik hoop oprecht dat de christenen e.d. ook hun vrijheid mogeb behouden.


02-11-2012, 15:45
Wat ze doen mogen ze zelf weten maar ik denk dat een sharia wetgeving niet veel toeristen gaat aantrekken.


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6