Bekijk volle/desktop versie : nederlandse bruiloften



01-11-2012, 23:55
ik zat zo te neuzen op nederlandse trouwforums en wajow msaken die hollanders kennen er echt niets van en die willen ook zo weinig uitbesteden, echt een balonnetje is al bij hen yeah fdieha en kijk ons dan, rennen en uitgeven alsof ons leven ervan afhangt.

gisteren zag ik bruidje heen en weer rennen voor haar bruiloft en dan dacht ik best zielig onze marokkaanse bruiloften. je moet rennen om je gasten te vermaken. en je betaald er zelfs duizenden euro's voor. daar zit toch geen logica in?

nu ben ik hier gewoon luidop aan het praten hoor, weet zelf ook niet meer wat ik ervan moet denken. wesh zijn de hollanders slim en lachen zij ons uit of moeten wij hen uitlachen?

02-11-2012, 10:10


Een bruiloft moet je organizeren hoe je het zelf wilt vind ik..

02-11-2012, 13:20
Klopt wij marokkanen geven veel geld uit voor het feest. Kijk alleen al naar hoeveel gasten wij uitnodigen en die mee eten. Nl selecteren de mensen die mee eten. Vaak zijn het max 50 als het er echt veel zijn. MAAAARRRR Nederlanders geven wel weer veel geld uit aan een huwelijksreis, huis kopen/inrichten. Vaak dure vakanties

02-11-2012, 14:19

Citaat door FerreroRocher:
Een bruiloft moet je organizeren hoe je het zelf wilt vind ik..
ja natuurlijk maar feit is dat elk cultuur zijn eigen manier heeft van organiseren en die van ons is best zielig vind ik, zoveel geld uitgeven aan gasten en zoveel temera en stress. bij nsara is dit niet zo, daar geven ez het geld liever aan zichzelf uit.

02-11-2012, 14:20



Citaat door venezuela:
Klopt wij marokkanen geven veel geld uit voor het feest. Kijk alleen al naar hoeveel gasten wij uitnodigen en die mee eten. Nl selecteren de mensen die mee eten. Vaak zijn het max 50 als het er echt veel zijn. MAAAARRRR Nederlanders geven wel weer veel geld uit aan een huwelijksreis, huis kopen/inrichten. Vaak dure vakanties
ja klopt, ze geven dat geld liever aan zichzelf uit. en eerlijk, je werkt zo hard en dat geld wil je toch aan jezelf geven ipv aan catereraars die het aan je gasten voorschotelen.
best grappig hoe onze marokkaanse feesten uit de hand lopen. vroeger was een etentje voldoende maar wij hebben er iets bombastisch van gemaakt.

02-11-2012, 20:13

Citaat door slank_april:
ja natuurlijk maar feit is dat elk cultuur zijn eigen manier heeft van organiseren en die van ons is best zielig vind ik, zoveel geld uitgeven aan gasten en zoveel temera en stress. bij nsara is dit niet zo, daar geven ez het geld liever aan zichzelf uit.
ja wij Marokkanen hebben ook zo'n een groot familie kring he!
Er zijn wel Marokanen die het gewoon bescheiden houden hoor.. Ik heb pas een echte dure bruiloft meegemaakt bij de Hindoestanen dat was prachtig!