Bekijk volle/desktop versie : Arboarts



01-11-2012, 22:01
Hai lieve dames,

Ben al 11 weken thuis vanwege een korte baarmoederhals en nierstuwingen meerdere malen opgenomen in het ziekenhuis... Ik heb nu echter een brief gekregen van de arboarts en die gaat telefonisch contact met mij opnemen woensdag, maar wat ik eigenlijk allemaal verwachten...

Ben best zenuwachtig en ben ook bang dat hij gaat zeggen dat ik weer terug moet werken of halve dagen terwijl dat niet kan.. Vanwege pijn en kans op vroeggeboorte.

Hebben jullie hier ervaring mee...

xx

01-11-2012, 22:16


Maak je geen zorgen hij gaat enkel vragen stellen je kunt er niks aandoen gewoon je verhaal doen, dus geen paniek! Ik had dus geen nierstuwing zoals jij.

01-11-2012, 22:21

Citaat door Tjaloet.:
Maak je geen zorgen hij gaat enkel vragen stellen je kunt er niks aandoen gewoon je verhaal doen, dus geen paniek! Ik had dus geen nierstuwing zoals jij.
Hey meid, wat had jij dan?? En hebben ze je al gebeld... Ja idd geen paniek, maar soms gaat het automatisch alsof ik lieg ofso:P

01-11-2012, 22:33

Citaat door TafuLusT_N_Amen:
Hey meid, wat had jij dan?? En hebben ze je al gebeld... Ja idd geen paniek, maar soms gaat het automatisch alsof ik lieg ofso:P
ik was tot 5maanden misselijk en bleef braken door het braken is me rib gekneusd en het hersteld voorlopig hersteld die rib ook niet omdat me kleine houdt van schoppen. Toen werden de harde buiken regelmatiger en uiteindelijk opgenomen ivm de harde buiken en toen kon ik niet meer lopen van de pijn had rugklachten zodra ik me bewoog schreeuwde ik het uit! Nu ik thuis zit Pfff heb ik me rust en kan ik echt van me zwangerschap genieten!

01-11-2012, 23:08


luister schat, laat 1 ding duidelijk zijn, ziek is ziek, hij kan je tot niks dwingen, als jij zegt dat je ziek bent en je arts is op de hoogte, kan hij jou nergens toe dwingen.

02-11-2012, 00:27

Citaat door fausje:
luister schat, laat 1 ding duidelijk zijn, ziek is ziek, hij kan je tot niks dwingen, als jij zegt dat je ziek bent en je arts is op de hoogte, kan hij jou nergens toe dwingen.
Ja, je hebt ook helemaal gelijk.. Mag ook niet meer werken vanwege de pijn en de hals... Maarja heb nog nooit contact gehad met de arboarts dus weet niet wat ik verwachten moet ahahaha...

Gair inshallah..

02-11-2012, 09:38
zeggen dat je HEEEL graag wil, maar willen en kunnen 2 verschillende dingen zijn, en een brief van je VK vragen met je beperkingen en klachten.

02-11-2012, 10:12
Ziek = ziek dus poot stijf houden. Sommige arboartsen denken het beter te weten, maar weet dat ze jou tot niks kunnen dwingen ook al doen ze zich zo voorkomen. Vele willen nl zogenaamd dat je het toch gaat proberen voor een paar uurtjes per week. Trap daar niet in.

Aan de andere kant kan je ook een medelevend arts voor je hebben die gelijk na het lezen van je klachten je gerust zegt lekker thuis te blijven. Dus wie weet.

02-11-2012, 10:33
Tijdens zwangerschap doen ze vaak niet moelijk en zeker met jou klachten lijkt het me heel onwaarscchijnlijk dat ze je gaan stalken..

02-11-2012, 11:10
Ik denk dat je zorgen niet terecht zijn. Je klachten zijn der mate ernstig dat elke persoon kan inzien dat je absoluut niet kan werken.
Vertel gewoon je verhaal, en dan zal het goed zijn inchallah. De arboarts is er ook voor jou het is niet iemand die "partij"van je werk kiest.

02-11-2012, 11:55
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken! Dit is standaard procedure en heeft niets te maken met of je baas je wel of niet verrtrouwt. Het verbaast me eerder dat je nu pas bericht krijgt! Ik ben maar een paar dagen ziek thuis geweest vanwege zware hoofdpijn en ik kreeg gelijk al een telefoontje van het UWV en nu moet ik binnenkort ook naar de bedrijfsarts. Bij zwangerschap zijn ze erg voorzichtig en nemen ze geen risico om je toch door te laten werken. Vooral als er duidelijke klachten zijn zoals bij jou. De arts zal je vragen stellen, gegevens opvragen van je vk en artsen en misschien nog onderzoek doen. Voor je werkgever is het zo dat ze een vergoeding krijgen om iemand anders in te huren voor jouw werk, omdat je ziekte door zwangerschap komt. Dus werkgevers hebben er meestal ook niet zo'n moeite mee. Geen zorgen maken, komt goed inshalah!

02-11-2012, 14:51
Inshallah dames,

Ik had net gebeld naar ze omdat het een telefonisch spreekuur is die ik met ze ga krijgen... En er stond een verkeerde telefoonnummer, ds heb mijn juiste nummer doorgegeven...

Toen ik aan haar vertelde waarom het eigenlijk een telefonisch spreekuur was.. Zij zei toen tegen mij dat mijn werkgever heeft aangeven dat ik niet mag rijden en ook mobiel beperk ben, dus vandaar telefonisch consult.

Toen vroeg ik aan die mevrouw, maar nu kan ik geen schriftelijk toesteming geven, als de arboarts gegevens wil opvragen, toen zei ze dan sturen we een brief naar je huis en daarnaast komt het niet vaak voor hoor dat ze de vk bellen of iets..

Naja, ben wel gerustgesteld dat mijn werkgever ook inziet dat ik niet kan werken en ook niet daarheen kan rijden, dus volgens mij wordt het wel een goed gesprek inshallah, anders stuur ik mijn gyn erop af hahaha.

x

02-11-2012, 15:28


Sobhana allah. ik zat net te lezen en ineens belt de arboarts me op. haha. Maar ik kreeg dus gewoon standaard vragen. Ik ben gewoon op me werk maar ik werk wat minder uren dan voorheen ivm me bekken. dus ze vragen gewoon wat je hebt en ze wense me een fine zwangerschap klaar.