Bekijk volle/desktop versie : Hollande doet joden plezier door belofte aanpak antisemitisme



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

01-11-2012, 17:04
Antisemitisme moet tot het verleden behoren.





De Franse president François Hollande heeft donderdag gezworen antisemitisme te bestrijden, 'in het bijzonder op sociale netwerken waar anonimiteit wordt gegund aan de haat'. Ook zwoer hij 'geen zwakte' te zullen tonen tegenover terrorisme. Hollande zei dit in Toulouse, waar hij met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu eer bewees aan de drie joodse kinderen en een vader die in maart werden omgebracht door de extremist Mohamed Merah.

De Franse president beloofde uit te zoeken waarom Merah niet werd tegengehouden, hoewel hij door Franse veiligheidsdiensten in de gaten werd gehouden. Ook beloofde hij bescherming te bieden aan joodse kinderen en anderen die om hun geloof worden bedreigd. Merah vermoordde ook drie Franse paratroepers. Hij kwam na een belegering om in een vuurgevecht met de politie.

Eerder deze maand rolden de Franse autoriteiten na een brandaanslag op een joodse winkel een netwerk van radicale Fransen op die aanslagen op Franse joden beraamden. Woensdag werd ook een radicale imam uitgezet naar zijn geboorteland Tunesië. Mohammad Hammami van de Omar-moskee in Parijs was berucht om zijn antisemitische preken, oproepen tot gewelddadige jihad en verdediging van geweld tegen vrouwen.

Zijn 'moedwillige, herhaalde en onaanvaardbare provocaties' werden een gevaar geacht voor de Franse samenleving en veiligheid.

01-11-2012, 17:08


"Doet joden plezier"

Een suggestief bedenksel van de plaatser.

Bestrijding van antisemitisme is een zaak die het hele land en volk betreft.

01-11-2012, 17:09
Niet alleen Joden, maar ook Arabieren.

01-11-2012, 17:14

Citaat door Redactie:
Antisemitisme moet tot het verleden behoren.





De Franse president François Hollande heeft donderdag gezworen antisemitisme te bestrijden, 'in het bijzonder op sociale netwerken waar anonimiteit wordt gegund aan de haat'. Ook zwoer hij 'geen zwakte' te zullen tonen tegenover terrorisme. Hollande zei dit in Toulouse, waar hij met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu eer bewees aan de drie joodse kinderen en een vader die in maart werden omgebracht door de extremist Mohamed Merah.

De Franse president beloofde uit te zoeken waarom Merah niet werd tegengehouden, hoewel hij door Franse veiligheidsdiensten in de gaten werd gehouden. Ook beloofde hij bescherming te bieden aan joodse kinderen en anderen die om hun geloof worden bedreigd. Merah vermoordde ook drie Franse paratroepers. Hij kwam na een belegering om in een vuurgevecht met de politie.

Eerder deze maand rolden de Franse autoriteiten na een brandaanslag op een joodse winkel een netwerk van radicale Fransen op die aanslagen op Franse joden beraamden. Woensdag werd ook een radicale imam uitgezet naar zijn geboorteland Tunesië. Mohammad Hammami van de Omar-moskee in Parijs was berucht om zijn antisemitische preken, oproepen tot gewelddadige jihad en verdediging van geweld tegen vrouwen.

Zijn 'moedwillige, herhaalde en onaanvaardbare provocaties' werden een gevaar geacht voor de Franse samenleving en veiligheid.
Mooi zo.

01-11-2012, 17:24



Citaat door _Carolus:
"Doet joden plezier"

Een suggestief bedenksel van de plaatser.

Bestrijding van antisemitisme is een zaak die het hele land en volk betreft.
Nou ja het is omdat Mr Hollande tegen iedere vorm van discriminatie is, hij doet dus wel degelijk een plezier als hij specifiek alleen "antisemitisme" noemt, dat doet hij normaal gesproken namelijk zo goed als nooit, of hij noemt het in één adem met o.a. Islamofobie.......

01-11-2012, 17:28
Jammer, ik had gehoopt dat hij meer voor de Palestijnse zaak zou opkomen.


01-11-2012, 17:30
Islamofobie moet ook tot het verleden behoren. Wordt niet beloond met een grondig aanpak.


01-11-2012, 17:35

Citaat door Izmirr:
Islamofobie moet ook tot het verleden behoren. Wordt niet beloond met een grondig aanpak.

De relmoslims in Frankrijk pakken het al grondig aan. Het gaat steeds beter met de islamofobie.

01-11-2012, 17:37

Citaat door elbaron:
Jammer, ik had gehoopt dat hij meer voor de Palestijnse zaak zou opkomen.

That's not the issue now...

01-11-2012, 17:45
@Estelle
Natuurlijk is het wel een issue hier. Die Netanyahu is toch op bezoek geweest in Frankrijk. Maar ik heb niks gehoord van Hollande, als het gaat om hun nederzettingenbeleid.


01-11-2012, 17:49

Citaat door _Carolus:
De relmoslims in Frankrijk pakken het al grondig aan. Het gaat steeds beter met de islamofobie.
Wat versta jij onder "RelMoslims" ? Mr Hollande (Of beter Mr Valls) is daar vrij duidelijk over en hij haalt Terroristen en Moslim gelukkig niet doorelkaar....

01-11-2012, 17:55

Citaat door Gitane.:
Nee ik heb één antwoord gehad van support marokko (met het oog op het opheffen van de vebanning geloof ik ) maar nog niets over het waar, waarom, wie en wanneer
Ze hebben bij mij ooit een verbanning ongedaan gemaakt, ze "lazen" iets wat er niet stond, dan nog buiten de context.
Vond ik erover. Die had dus wel de eerlijkheid en oprechtheid om zijn ongelijk toe te geven.
Maar ja, jou verbanning kan alleen terecht zijn

01-11-2012, 17:57



Citaat door elbaron:
@Estelle
Natuurlijk is het wel een issue hier. Die Netanyahu is toch op bezoek geweest in Frankrijk. Maar ik heb niks gehoord van Hollande, als het gaat om hun nederzettingenbeleid.

Ik ga er van uit dat ze daar ook wel over hebben maar dat doen ze niet tijdens het herdenken voor de getroffen Joodse school.....

01-11-2012, 18:20
Woensdag werd ook een radicale imam uitgezet naar zijn geboorteland Tunesië. Mohammad Hammami van de Omar-moskee in Parijs was berucht om zijn antisemitische preken, oproepen tot gewelddadige jihad en verdediging van geweld tegen vrouwen.

Zijn 'moedwillige, herhaalde en onaanvaardbare provocaties' werden een gevaar geacht voor de Franse samenleving en veiligheid.

Weet niet of ze in tunesië zitten te springen op dergelijke figuren

01-11-2012, 18:25
Ah, het MDI moet haar relevantie weer bewijzen voor de volgende subsidieronde (vaste prik op het einde van het jaar), en ineens wordt er "streng" gemodereerd.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8