Bekijk volle/desktop versie : Verhaal van Malika Oufkir.



Pagina's : [1] 2

01-11-2012, 14:39
Best wel aangrijpend.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GMw9V_FI49Q

[video=youtube;GMw9V_FI49Q]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GMw9V_FI49Q[/video]

01-11-2012, 14:40


Ik bekijk 'm later wel.

01-11-2012, 14:41
Ik had het boek gelezen, inderdaad heftig!

01-11-2012, 14:41
Ik heb haar boek gelezen, heeel mooi boek! Echt een aanrader.

01-11-2012, 14:42


Ik heel lang geleden het boek gelezen, vond het jammer dat ze het geloof afzwoor en voor jodendom koos..

01-11-2012, 14:45

Citaat door ilovesoap:
Ik heel lang geleden het boek gelezen, vond het jammer dat ze het geloof afzwoor en voor jodendom koos..
Moge Allaah haar leiden naar de ware pad.

01-11-2012, 14:46

Citaat door NietTeStoppuh:
Moge Allaah haar leiden naar de ware pad.
Amien.

01-11-2012, 14:49
heb een tijdje geleden dat boek gelezen, maar idd ik weet niet meer of ze van de islam is afgeweken,,..ik weet nog wel dat ik zo hoopte aan het einde van t boek dat ik had gelezen dat ze juist wel aan het geloof had vastgehouden, ze is uiteindelijk met een fransman getrouwd toch,

heel indrukwekkend boek, vooral toen ze vertelden ze met hun handen zichzelf uit hadden gegraven, heel raar toen ze jong was kwam ze gewoon bij de koning Allahierehmo over de vloer, eenmaal dat haar vader werd gepakt en vermoord, moesten ook zij het ontgelden in verbanning...waarom een hele gezin pakken om iets wat enkel de man des huizes heeft gedaan..zeer triest

01-11-2012, 14:50

Citaat door ilovesoap:
Ik heel lang geleden het boek gelezen, vond het jammer dat ze het geloof afzwoor en voor jodendom koos..
is ze nu een joodse

01-11-2012, 15:07

Citaat door Alhocimatje:
is ze nu een joodse
Ik heb me eens laten vertellen dat het onmogelijk is om jood(se) te worden. Je kan slechts het jodendom aanhangen, maar je wordt nooit joods. Met dat privilege moet je namelijk geboren worden .


Heb het boek lang geleden eens gelezen. Erg aangrijppend op dat moment, achteraf vind ik het maar overdreven en vraag ik me af in hoeverre het allemaal echt is gebeurd.

01-11-2012, 15:12

Citaat door dikra1980:
Ik heb me eens laten vertellen dat het onmogelijk is om jood(se) te worden. Je kan slechts het jodendom aanhangen, maar je wordt nooit joods. Met dat privilege moet je namelijk geboren worden .


Heb het boek lang geleden eens gelezen. Erg aangrijppend op dat moment, achteraf vind ik het maar overdreven en vraag ik me af in hoeverre het allemaal echt is gebeurd.
oh, zo zie je maar weer..je moet joods bloed hebben ofzo en een aangegroeide pruik op je kop hebben ofzo? haha

ja ik weet ook niet hoor, het kan zo zijn dat er wat aan toegevoegd is enz., we zullen het nooit weten

05-11-2012, 19:37

Citaat door ilovesoap:
Ik heel lang geleden het boek gelezen, vond het jammer dat ze het geloof afzwoor en voor jodendom koos..
Echt waar?

05-11-2012, 19:42


Ze is inderdaad geen Moslima meer iets wat te begrijpen is. Prachtig mens is het en heb al haar boeken gelezen prachtig!

05-11-2012, 19:42
Ze is christelijk en woont in Miami met haar fransman en ze hebben een kindje geadopteerd

05-11-2012, 19:44

Citaat door dikra1980:
Ik heb me eens laten vertellen dat het onmogelijk is om jood(se) te worden. Je kan slechts het jodendom aanhangen, maar je wordt nooit joods. Met dat privilege moet je namelijk geboren worden .


Heb het boek lang geleden eens gelezen. Erg aangrijppend op dat moment, achteraf vind ik het maar overdreven en vraag ik me af in hoeverre het allemaal echt is gebeurd.
Hassan 2e heeft geprobeerd een stam uit te roeien in de rif, heeft duitsers/spanjaarden betaald om de rif kapot te maken etc. Dit verbaast mij dus ook echt niet

Pagina's : [1] 2